Algemeen: Je kan best meer in meerdalbos blijven daar zijn vele mooie wegen. En niet altijd direct naar de brede bospaden grijpen die smalle single tracks zijn het tofste en je hebt daar ook nog redelijk bergjes liggen die je kan nemen. Dan kan je ook het parcours andersom leggen eerst meerdaalbos zodat je de bergjes in het begin hebt. En langs vlakkere stroken terug naar bierbeek komt. Nu zag dat sommige het zeer moeilijk hadden op de bergjes op het einde. [/quote]
Het Meerdaelwoud is een domeinbos.
Je mag daar enkel nog tochten organise
ren als je e Bloso route volgt en enkele andere dreven. Meestal enkel de grote. Dus voor veel van die mooie singletjes krijg je geen toelating om te gebruiken.
Spijtig, maar het is nu eenmaal zo.
Groetjes,
Joeke
Zo 31/10/2010 Bierbeek
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- A d r i
- Mountainbiker
Een paar opmerkingen .
In het Meerdaalwoud heb je geen keuze, je neemt ofwel de brede bospaden of je blijft eruit. Ik kan je daar zeker en vast meenemen voor 60km en 1000 hoogtemeters over singletracks allerhande maar daar mag je niet aan als organisatie.
Wat de kritiek op de modder betreft. Je kan als organisatie moeilijk een grote paraplu over alle wegen spannen zou ik zo denken. Dus je neemt dat erbij of je blijft thuis. Of je komt in de zomer, bvb de tocht vanuit Haasrode rijden?
Als men omleidingen over de asfalt gaat inleggen krijg je weer direct kritiek dat er teveel asfalt inligt. En de écht technisch onderlegde bikers trekken hun plan ook over dit soort modderige ondergrond .
In het Meerdaalwoud heb je geen keuze, je neemt ofwel de brede bospaden of je blijft eruit. Ik kan je daar zeker en vast meenemen voor 60km en 1000 hoogtemeters over singletracks allerhande maar daar mag je niet aan als organisatie.
Wat de kritiek op de modder betreft. Je kan als organisatie moeilijk een grote paraplu over alle wegen spannen zou ik zo denken. Dus je neemt dat erbij of je blijft thuis. Of je komt in de zomer, bvb de tocht vanuit Haasrode rijden?
Als men omleidingen over de asfalt gaat inleggen krijg je weer direct kritiek dat er teveel asfalt inligt. En de écht technisch onderlegde bikers trekken hun plan ook over dit soort modderige ondergrond .
-
The Orb
- Mountainbiker
Voor de eerste keer de verre verplaatsing vanuit Horebeke naar Bierbeek gedaan en 't moet gezegd, 't was het zeker waard.
Hebben de 45km afgebold en kheb mij (vooral in het bosgedeelte) toch goed geamuseerd met de soms pittige afdalingen (subliem) en de daarop volgende beklimmingen (minder subliem
). Toen ik bovenaan stond te wachten op mn bike-maats heb ik toch enkele keren lijken zien passeren!
Ik kom volgend jaar zeker terug!
Hebben de 45km afgebold en kheb mij (vooral in het bosgedeelte) toch goed geamuseerd met de soms pittige afdalingen (subliem) en de daarop volgende beklimmingen (minder subliem
Ik kom volgend jaar zeker terug!
ik heb de 45 km gedaan. het had de dagen ervoor geregend, dus je weet dat het modderig wordt, maar wat ik niet begreep is dat we na de bev door een veld moesten. was er echt geen andere mogelijkheid? vorig jaar was het daar ook al ploeteren.A d r i wrote:Een paar opmerkingen .
- A d r i
- Mountainbiker
Inderdaad daar heb je een punt,het veld lag er daar inderdaad zeer slecht bij door de regen van zaterdag en zondagnacht. Ik was daar vrijdag nog gepasseerd en het ging toen nog zeer vlotjes.
Een alternatief was er zeker, maar die alternatieve weg zou je wel een paar honderd meter langs de drukke hoofdbaan gestuurd hebben.
Misschien was dit toch beter geweest dan het -onnodig - geploeter dat jullie nu moesten doorstaan op die plaats
Een alternatief was er zeker, maar die alternatieve weg zou je wel een paar honderd meter langs de drukke hoofdbaan gestuurd hebben.
Misschien was dit toch beter geweest dan het -onnodig - geploeter dat jullie nu moesten doorstaan op die plaats
Het was geen slechte toer,maar om te zeggen dat hij fantastisch en super technisch is vind ik overdreven.Omdat ik pas rond 10u vertrokken ben en de 65 km gedaan heb was het lekker rustig.Na de 1° bevoorrading misschien 5 man tegengekomen.Nergens voet aan grond moeten zetten,dus de organisatie had gelijk om te zeggen dat alles berijdbaar was.Dat vettig stuk tot aan de grote baan was te doen,liever wat baggeren dan langs de asfalt te moeten rijden
.'t is toch tenslotte nog altijd ne toer voor ne "bosvelo".
- spooky
- Mountainbiker
Ik vond het een leuke tocht, zwaar maar leuk.
Overal boven geraakt maar op het einde was het vat echt wel af.
Iets om eens over te denken;
meer een lussen systeem waardoor de mensen die kapot zaten aan de eerste of tweede bevoorrading sneller terug naar start konden. Nu was het verplicht om de 45 uit te rijden.
Een bike wash onderweg is leuk, maar wel een beetje onnozel als je 500 meter verder gewoon door een korenveld gejaagd wordt...
De lange dreven in het woud vond ik ook niet meteen een meerwaarde. De tracks in het Waals-Brabantse gedeelte vond ik leuker.
Maar nogmaals, leuke tocht, blij dat we niet naar Lommel of Lille zijn geweest en eens iets "verder" gekomen zijn in de herfst.
Overal boven geraakt maar op het einde was het vat echt wel af.
Iets om eens over te denken;
meer een lussen systeem waardoor de mensen die kapot zaten aan de eerste of tweede bevoorrading sneller terug naar start konden. Nu was het verplicht om de 45 uit te rijden.
Een bike wash onderweg is leuk, maar wel een beetje onnozel als je 500 meter verder gewoon door een korenveld gejaagd wordt...
De lange dreven in het woud vond ik ook niet meteen een meerwaarde. De tracks in het Waals-Brabantse gedeelte vond ik leuker.
Maar nogmaals, leuke tocht, blij dat we niet naar Lommel of Lille zijn geweest en eens iets "verder" gekomen zijn in de herfst.
- A d r i
- Mountainbiker
Op de 65 heb je dat vettige stuk door het veld dat hierboven bedoelt werd niet gedaan. Jij hebt het waarschijnlijk over die holle weg net voordat de 55/65 en de 45 samenkwamen aan de steenweg. Ik vond die een hele uitdaging maar was best te doen, met de juiste banden en de juiste instelling.IPPE wrote:Het was geen slechte toer,maar om te zeggen dat hij fantastisch en super technisch is vind ik overdreven.Omdat ik pas rond 10u vertrokken ben en de 65 km gedaan heb was het lekker rustig.Na de 1° bevoorrading misschien 5 man tegengekomen.Nergens voet aan grond moeten zetten,dus de organisatie had gelijk om te zeggen dat alles berijdbaar was.Dat vettig stuk tot aan de grote baan was te doen,liever wat baggeren dan langs de asfalt te moeten rijden.'t is toch tenslotte nog altijd ne toer voor ne "bosvelo".
Ik rij 3 weken met de mtb (na 5 jaar niet meer gefietst te hebben) en dit was mijn 2de tt waardoor ik misschien niet goed kan vergelijken, maar de 45km waren voor mij zeer aangenaam en ik had een heel goed gevoel over de tocht als ik aankwam.
Ik ben waarschijnlijk (nog) niet technisch genoeg en ben dan ook enkele keren mooi tegen het gras (modder) gegaan in de afdalingen.
Die modderweg na de eerste pauze was misschien niet berijdbaar, maar was toch lachen!
Ik ben waarschijnlijk (nog) niet technisch genoeg en ben dan ook enkele keren mooi tegen het gras (modder) gegaan in de afdalingen.
Die modderweg na de eerste pauze was misschien niet berijdbaar, maar was toch lachen!