Ik rijd ook door alles door, als het voor naar het werk te rijden is toch.
Ik houd ook elke dag de temperatuur bij van de thermometer die ik dagelijks iets na 6 uur tegenkom en dit zijn mijn record temperaturen sinds 2008
07/01/2009 -12
06/01/2010 -10.5
08/01/2010 -10.5
Eigenlijk is die -12 niet echt koud omdat het dan meestal droge lucht is.
Het is vind ik veel kouder bij +1 en regen samen. Dat heb ik al een paar keer tegengekomen en dat is bijna janken van de pijn dan
Nu wel al 2 winters met veel sneeuw en ijzel en dat is over mijn limiet, maar ja ik moet er door, het werk wacht...
Als ze dit jaar zo een weer voorspellen ga ik wel proberen om zeker een half uur vroeger op de fiets te ziten, zo dat ik echt op mijn gemak ben en zo toch nog op tijd op het werk ben.
Vanaf hoeveel graden komen jullie niet meer buiten met Mtb
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- crosskonijn
- Mountainbiker
- Location: twee wielen, een frame, en nog wat andere onderdeeltjes
Post by crosskonijn »
alhorewel het mijn eerste winter is dat ik zal overbruggen sinds lang(terug beginnen fietsen), zal ik hoe dan ook voor de fun de hele winter fietsen. ik heb me voorgenomen te fietsen, en dan ZAL ik ook fietsen. enkel als het sterk hagelt ben ik niet van de partij.
ik ben eerder een winterbeest. dus liever -10 dan 30 graden om in te fietsen
...
tenige lastige is dat je in de winter je eerst even moet opwarmen en dat men goesting om te starten minder is. maar zodara je 5kilometers hebt gefietst, heb ik het gevoel te kunnen blijven fietsen.
ik kijk niet naar de temp in de winter, maar naar de "gevoeltemperatuur"
vorig jaar op het werk momenten in de nacht van -15 die beter aanvoelden dan de -5 met sterke wind...
ik ben eerder een winterbeest. dus liever -10 dan 30 graden om in te fietsen
tenige lastige is dat je in de winter je eerst even moet opwarmen en dat men goesting om te starten minder is. maar zodara je 5kilometers hebt gefietst, heb ik het gevoel te kunnen blijven fietsen.
ik kijk niet naar de temp in de winter, maar naar de "gevoeltemperatuur"
vorig jaar op het werk momenten in de nacht van -15 die beter aanvoelden dan de -5 met sterke wind...
- Streets
- Mountainbiker
- Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf
De sneeuw is niet het probleem, het is eerder de bevroren "pap" die nadien achterblijft.BeeMeRke wrote:Ik heb geen temperatuur'grens' om niet met fiets buiten te komen. goed aankleden en schuiven is de boodschap :) Vorige winter bij -12 naar werk en hopen dat je recht blijft op de sneeuw/ijs die de gemeente niet graag van fietspaden verwijderd...
Als de de straat sneeuwvrij maken, duwen ze alles op het fietspad.
vorig jaar bleef ik netjes op de baan rijden, auto's konden toen tochn iet rapper rijden
het zal dit jaar weer een strenge winter worden, leuk om dan naar twerk te fietsen
Streets
- jokkestoemp
- Mountainbiker
Post by jokkestoemp »
+1aimé wrote:Ik rijd ook door alles door, als het voor naar het werk te rijden is toch.
.
heb ook al eens -16 op mijn sigma zien staan.men buff voor de mond en vetrekken met na een paar km serieuze ijsvorming rond men mond
en idd liever vriezen dan regen want de combi gaat niet echt goed samen,sneeuw geen probleem zolang de sneeuw vers is .als die al eens gesmolten is geweest en dan terug bevrozen en dan terug een laagje sneeuw dan word het gevaarlijk.al een paar keer serieus op mijne bek gegaan zo.