Muddevils,het zat jullie niet echt mee met de regenen van afgelopen nacht.Maar deze morgen dan nog beweren dar het geen glijpartij zal worden.....Scotty2 wrote:Het is zover,we gaan eraan beginnen..![]()
![]()
![]()
Ben binnen dit en een uurtje onderweg,het spokenbos met bijhorende boerderij openen![]()
Parcours wordt absoluut geen glijpartij,er zullen aanpassingen gebeuren indien nodig..
Zo 31/10/2010 Sint-Amands
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- bip bip
- Mountainbiker
- Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
De Muddevils hebben hun naam alle eer aangedaan !
Lekker uitgeslapen met dank aan het winteruur,ik was van plan om er een duurtraining van te maken.Dus vanuit St.Niklaas de bike op,een tochtje langs Bornem en Puurs om zo af te zakken naar St.Amands.
Aangekomen met 33km op de teller en snel ingeschreven.
Eerste 100m wast al direct baggeren in dat bosje
, de banden liepen al direct goed vol...
Bepijling was heel goed,overal aanpassingen gedaan om het de biker zo aangenaam mogelijk te maken,hoe moeilijk de omstandigheden ook waren (het was op sommige momenten zwaar ploegen).Ook genoeg 'chicken-ways'
Afsluitende km'ers waren Halloween-kilometers.
Bevoorrading was dik OK,afspuitstand had veel druk (zeer plezant na deze modderrit) inclusief bikestaander (grote plus!).
Nadien rap terug de dijk op en terug richting St.Niklaas (ik hoop dat jullie geen zever krijgen met de 'moddervervuiling' op de Scheldedijk,er moet maar één misnoegde wandelaar zijn om de zaak om zeep te helpen).
Tevreden thuisgekomen voor 4u16 min biken en 102km.
Lekker uitgeslapen met dank aan het winteruur,ik was van plan om er een duurtraining van te maken.Dus vanuit St.Niklaas de bike op,een tochtje langs Bornem en Puurs om zo af te zakken naar St.Amands.
Aangekomen met 33km op de teller en snel ingeschreven.
Eerste 100m wast al direct baggeren in dat bosje
Bepijling was heel goed,overal aanpassingen gedaan om het de biker zo aangenaam mogelijk te maken,hoe moeilijk de omstandigheden ook waren (het was op sommige momenten zwaar ploegen).Ook genoeg 'chicken-ways'
Afsluitende km'ers waren Halloween-kilometers.
Bevoorrading was dik OK,afspuitstand had veel druk (zeer plezant na deze modderrit) inclusief bikestaander (grote plus!).
Nadien rap terug de dijk op en terug richting St.Niklaas (ik hoop dat jullie geen zever krijgen met de 'moddervervuiling' op de Scheldedijk,er moet maar één misnoegde wandelaar zijn om de zaak om zeep te helpen).
Tevreden thuisgekomen voor 4u16 min biken en 102km.
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Niemand een polar cs 400gevonden. Ben deze verloren aan de afspuitstand of op de weg van de afspuit naar de wagen die iets voorbij de sporthal geparkeerd stond aan de rechterzijde. Kan zijn da ik hem op de fiets laten steken heb en iemand hem genomen heeft,maar dat betwijfel ik. Moet rond 11.00uur aan de afspuitstand geweest zijn.
De eerlijke vinder wordt beloond... Nu bidden maar hé!!
De eerlijke vinder wordt beloond... Nu bidden maar hé!!
- fugitif
- Mountainbiker
In het eerste boske was het direct schuiven, efkens gestopt om een beetje druk van de banden laten en weg waren we weer. Nu hadden de nobby nics voldoende grip en hadden we de bike weer onder controle.
De regen heeft het parcours zwaar gemaakt zoals verwacht maar ondanks de modder is het toch een leuke tocht. Leuke technische passages zoals het boske aan de aquarius stand(die een paar kilometer na de bevoorrading stond
) , langs de spoorweg, de brugskes(met de nodige kippendraad
), het spokenboske met Dirty zijn knutselwerkjes
,... .Bikewash met voldoende druk, enz.
Kortom TOT VOLGEND JAAR !!
14 nov. wcup classic mtb= > www.wcupclassicmtb.be
De regen heeft het parcours zwaar gemaakt zoals verwacht maar ondanks de modder is het toch een leuke tocht. Leuke technische passages zoals het boske aan de aquarius stand(die een paar kilometer na de bevoorrading stond
Kortom TOT VOLGEND JAAR !!
14 nov. wcup classic mtb= > www.wcupclassicmtb.be
Van ver
Lang getwijfeld of ik vanuit het verre Middelkerke toch 1u15 in de auto zou zitten.
De knoop doorgehakt na het lezen van 80% offroad,en enkele commentaren + aantal deelnemers vorig jaar.
08u00 stipt gestart en begon al direct redelijk muddy.(modderig heeee
)
Maak van die 80% maar een 60% a 70%,maaaaaaaar
gezien het weer van de laatste dagen heb ik mij van het begin tot het einde geamuseerd.
Ken de streek totaal niet maar denk dat de organisatoren er toch bijna het max. van offroad hebben uitgeperst
.
Kortom een leuke voormiddag en de verre afstand waard.
Zal voor de volgende editie wat reclame maken voor jullie tocht
Dist: 49,40km
Avs: 21,80
De knoop doorgehakt na het lezen van 80% offroad,en enkele commentaren + aantal deelnemers vorig jaar.
08u00 stipt gestart en begon al direct redelijk muddy.(modderig heeee
Maak van die 80% maar een 60% a 70%,maaaaaaaar
Ken de streek totaal niet maar denk dat de organisatoren er toch bijna het max. van offroad hebben uitgeperst
Kortom een leuke voormiddag en de verre afstand waard.
Zal voor de volgende editie wat reclame maken voor jullie tocht
Dist: 49,40km
Avs: 21,80
- verhelstdirk
- Mountainbiker
Post by verhelstdirk »
Waar de foto's gaan staan, zal nog vermeld worden. Er zal zeker een link op onze website gezet.
Gevonden voorwerpen: er zijn enkele voorwerpen gevonden. Dirty zal hierover wel berichten.
Al bedankt aan al diegenen die de moeite genomen hebben om ondanks de regen toch naar onze tocht te komen. We beloven dat het volgend jaar NOG beter wordt - vooral het weer dan
Aan signer: misschien moeten we volgend jaar een prijs geven aan de mountainbiker die het verst gereden heeft om bij ons te komen fietsen. We hadden wel een internationaal deelnemersveld want er redenen ook enkele Fransen mee.
Gevonden voorwerpen: er zijn enkele voorwerpen gevonden. Dirty zal hierover wel berichten.
Al bedankt aan al diegenen die de moeite genomen hebben om ondanks de regen toch naar onze tocht te komen. We beloven dat het volgend jaar NOG beter wordt - vooral het weer dan
Aan signer: misschien moeten we volgend jaar een prijs geven aan de mountainbiker die het verst gereden heeft om bij ons te komen fietsen. We hadden wel een internationaal deelnemersveld want er redenen ook enkele Fransen mee.
Ja sorry mannen en vooral ladies en kids die van de partij waren ,maar door de weersomstandigheden waar wij geen controle overhadden ,lag het er bij momenten inderdaad slijkerig bij ,maar er zijn tijdens de toertocht op de 30 km nog aanpassingen gedaan (maisveld uitgenomen).
Verder zijn wij uiterst tevreden over de opkomst en we komen na het natellen toch weeral bijna aan 1000 bikers die in deze weersomstandigheden gestart zijn Chapeau aan jullie allen
Verder was onze 11e editie een natte en minder aangename tocht voor jullie die niet van slijk houden maar het doet ons deugd dat dat jullie er waren !
We zijn momenteel uitgeteld en moe ,maar binnenkort zien we jullie weer her en der op verschillende toertochten
Foto's komen binnenkort ook op onze site www.muddevils.be
Kijk eens tussendoor of ik zal hier laten weten wanneer ze online staan .
Ook bedankt aan al onze sponsors en prive -eigenaars die het mee mogelijk maken om van onze toertocht telkens een succes te maken
Greetzzz en bedankt aan allen !!! ,
Dirty (Koen)
Verder zijn wij uiterst tevreden over de opkomst en we komen na het natellen toch weeral bijna aan 1000 bikers die in deze weersomstandigheden gestart zijn Chapeau aan jullie allen
Verder was onze 11e editie een natte en minder aangename tocht voor jullie die niet van slijk houden maar het doet ons deugd dat dat jullie er waren !
We zijn momenteel uitgeteld en moe ,maar binnenkort zien we jullie weer her en der op verschillende toertochten
Foto's komen binnenkort ook op onze site www.muddevils.be
Kijk eens tussendoor of ik zal hier laten weten wanneer ze online staan .
Ook bedankt aan al onze sponsors en prive -eigenaars die het mee mogelijk maken om van onze toertocht telkens een succes te maken
Greetzzz en bedankt aan allen !!! ,
Dirty (Koen)
Ook Nederlanders stonden aan de start Dirk !
Er zijn inderdaad enkele items achtergebleven of teruggevonden :
voorlopige lijst:
een vestje van Jans bike shop
Computer Cateye (voor de eigenaar zeg me welk type )
indien de polar wordt teruggevonden bij iemand van de club of in onze stock wordt deze zeker terugbezorgd aan de eigenaar.
Laat maar iets weten via : info@muddevils.be over het ophalen of terugbezorgen.
Er zijn inderdaad enkele items achtergebleven of teruggevonden :
voorlopige lijst:
een vestje van Jans bike shop
Computer Cateye (voor de eigenaar zeg me welk type )
indien de polar wordt teruggevonden bij iemand van de club of in onze stock wordt deze zeker terugbezorgd aan de eigenaar.
Laat maar iets weten via : info@muddevils.be over het ophalen of terugbezorgen.
- Murdock
- Mountainbiker
- Location: Lapierre X-control 829 - Lapierre X-Control 510 - Cube Reaction HPA Pro 29
Het is kl***weer geworden en het dan maar gehouden bij de grote ronde. Ik was al vroeg vertrokken en heb dus niet zoveel last gehad van de modder. Wel regelmatig gedacht 'hoe gaat het er hier uitzien als er een paar honderd bikers gepasseerd zijn ?' Voor de organisatie niks dan lof : perfecte accomodatie, goeie uitpijling en een rijkgevulde bevoorrading.Murdock wrote:Ben net als vorig jaar van plan eerst de 30 te rijden en aansluitend de 49, tenzij het echt kl***weer zou zijn.
@ Dirty : begin dus maar een kwartiertje eerder aan de parcourscontrole dan bij de vorige editie ...![]()
![]()
+1, tot volgend jaarMurdock wrote:Het is kl***weer geworden en het dan maar gehouden bij de grote ronde. Ik was al vroeg vertrokken en heb dus niet zoveel last gehad van de modder. Wel regelmatig gedacht 'hoe gaat het er hier uitzien als er een paar honderd bikers gepasseerd zijn ?' Voor de organisatie niks dan lof : perfecte accomodatie, goeie uitpijling en een rijkgevulde bevoorrading.Murdock wrote:Ben net als vorig jaar van plan eerst de 30 te rijden en aansluitend de 49, tenzij het echt kl***weer zou zijn.
@ Dirty : begin dus maar een kwartiertje eerder aan de parcourscontrole dan bij de vorige editie ...![]()
![]()