Specialized 2011 - S-Works Epic !

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
jo o
Mountainbiker

Post by jo o »

Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Het Franse VTT-magazine heeft in zijn december editie een dubbeltest van de Epic Comp 26" en 29" gehouden.

De belangrijkste bevindingen zijn:
- De aangepaste geometrie van de 29" maakt hem in geen geval zwaar op de hand bij technische passage's. Hij is een volwaardige Epic. Echter blijft de funfactor iets meer uitgesproken bij de 26".
- De extra grip die aan een 29" tov een 26" wordt toegedicht, is op een fully verwaarloosbaar dankzij de perfecte achtervering die de achterband aan de weg kleeft. Dit argument is verloren op een fully.
- De 26" wielen zijn duidelijk stijver dan de 29" die van een 12x142 as zijn voorzien.
Opnieuw een punt voor de 26".

Straks de rest van de test. Vrouwlief staat hier naast me met de koekepan.
dannyspecialized
Mountainbiker

s-works epic 26"

Post by dannyspecialized »

Hadden men s-works epic 26" beloofd voor half november, maar zal half december worden...
Ik hoop december 2010...
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Motorbiker wrote:Straks de rest van de test. Vrouwlief staat hier naast me met de koekepan.
Zij zal die pannenkoeken wel bakken hoor :wink:
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

- Comfort. De 29 er zit iets meer rechtop. En door de langere liggende benen achter, iets comfortabeler.

- Rendement. eerst even de testers schetsen. een paar ervaren toertochtrijders Grand Cru niveau. En een compitietierijder.
Hier zijn ze unaniem. De 29er is enkel beter op de snelle rechttoe rechtaan stukken, mits de snelheid boven de 30km/u blijft.
Dus de 29er is er voor voor de mannen van het groot verzet, bij voorkeur op snelle tracks.

De tochtrijders waren unaniem minder 29 minded.
Zodra de tracks veel tempoveranderingen bevatten, en/of de eerste vermoeidheid voelbaar wordt, voelen ze de inertie van de 29" wielen des te meer. En wordt bij de vele fietswissels meer en meer duidelijk dat de 26" sneller herneemt, stijver is, en een frisse kop stimuleert.

- Epic 2011 globaal
Alle testers waren unaniem lovend over de Epic 26/29. Een referentie in zijn segment. Perfecte geometrie, toprendement, uitstekende zitpositie, ...

Wat deze redactie betreft, VTT magazine heeft in Frankrijk nog nooit een primeur van Specialized gehad. Deze gaat altijd naar concurent BIKE magazine. Vandaar dat ik het oordeel van VTT magazine des te meer naar waarde schat.

Als toertochtrijder van de derde persing ben ik des te blijer met mijn keuze. Een 26"er.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

mijne S-works 29er belooft begin december .... maar staat nu half februari 2011.... kleine lange 3 maanden later...

Wat is 3 maand op een mensenleven he ;-)
dannyspecialized
Mountainbiker

s-works

Post by dannyspecialized »

misschien is het al nen 2012
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Bij specialized kan men de bestellingen duidelijk niet te baas. Bij ons is het nog altijd eind deze maand ... fingers crossed...
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Heb ook een reden gehoord van het niet doorstaan van bepaalde strenge kwaliteitstesten.

Hoe dan ook, de modellen zullen nu dus echt pas eens vanaf 2011 verkrijgbaar zijn.

We zijn terug op schema :lol: .
Hoezo
Mountainbiker

Re: s-works

Post by Hoezo »

dannyspecialized wrote:misschien is het al nen 2012
mss niet erg , dan zouden ze met doorgevoerde(in frame) kabels komen..... Wat is een jaar wachten zou ik dan maar denken.

( beetje positief blijven denken , doet het verlangen langzaam dalen.... en het niet hebben is meestal mooier dan het hebben ;-)
Post Reply