14 nov wcup classic mtb te Dworp/Huizingen. www.wcupclassicmtb.be
Zo 31/10/2010 Gooik
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- MaC'Red
- Mountainbiker
Vandaag hier gestart samen met MC Jan, Jo, Werner, Tim en Koen. Ingeschreven voor de 45 km die er naar het schijnt 47 waren en dan de baan op. Omdat het de hele week toch relatief droog is geweest dacht ik dat het een ietwat droog traject ging zijn maar blijkbaar waren we daar allemaal serieus de mist in gegaan.
De passage van de kesterheide was deze keer toch wat riskant te noemen maar dat zal wsl aan de biker en/of bandenkeuze hebben gelegen want toch zijn er nog steeds bikers die met echte zomerbanden rondrijden en er dan van verschieten dat ze enkele keren onderuit gaan.
Voor mezelf was het 14 dagen geleden dat ik op de bike ben geklommen dor dorsale rugproblemen maar vandaag echter geen last van gehad. Ik geef eerlijk toe dat we wel een mooi en redelijk vernieuwd parcours hebben gekregen en daar zijn we natuurlijk blij om met hier en daar een fotograaf van MTB You.
Met al het baggeren hebben we toch unaniem gekozen om vanaf de bevoorrading de 25 km verder te gaan volgen wegens het vele ploeteren. Raar genoeg viel het net wat beter mee qua modder met eigenlijk geen echte zware modder toestanden.
De bevoorrading vond ik ten opzichte van andere jaren flauw, ik verwacht geen buffet ( want qua eten was het toch genoeg keus ) maar graag toch wat meer dan water om door te spoelen hoor !!!
Een ander struikelpunt en ook sinds enkele jaren al zijn de douches. Heel goed dat die er zijn maar het waterdebiet en de ruimte kan onmogelijk deze toch wel grote hoop bikers verwerken hoor. Ook voor de bikewash was er nu een enorme lange rij om aan te schuiven.
Verder zeker positief en bedankt voor de zak bij aankomst met de stalen van oplosbare drank of wat is het juist
MaC'Red
De passage van de kesterheide was deze keer toch wat riskant te noemen maar dat zal wsl aan de biker en/of bandenkeuze hebben gelegen want toch zijn er nog steeds bikers die met echte zomerbanden rondrijden en er dan van verschieten dat ze enkele keren onderuit gaan.
Voor mezelf was het 14 dagen geleden dat ik op de bike ben geklommen dor dorsale rugproblemen maar vandaag echter geen last van gehad. Ik geef eerlijk toe dat we wel een mooi en redelijk vernieuwd parcours hebben gekregen en daar zijn we natuurlijk blij om met hier en daar een fotograaf van MTB You.
Met al het baggeren hebben we toch unaniem gekozen om vanaf de bevoorrading de 25 km verder te gaan volgen wegens het vele ploeteren. Raar genoeg viel het net wat beter mee qua modder met eigenlijk geen echte zware modder toestanden.
De bevoorrading vond ik ten opzichte van andere jaren flauw, ik verwacht geen buffet ( want qua eten was het toch genoeg keus ) maar graag toch wat meer dan water om door te spoelen hoor !!!
Een ander struikelpunt en ook sinds enkele jaren al zijn de douches. Heel goed dat die er zijn maar het waterdebiet en de ruimte kan onmogelijk deze toch wel grote hoop bikers verwerken hoor. Ook voor de bikewash was er nu een enorme lange rij om aan te schuiven.
Verder zeker positief en bedankt voor de zak bij aankomst met de stalen van oplosbare drank of wat is het juist
MaC'Red
Ik weet niet welk uur ge vertrokken waart, maar toen ik aan de bevoorrading kwam (reed de 45 en startte om 8u) toen was er toch isotone drank, ik veronderstel hetzelfde als waar ge een staaltje in da zakske hebt van gekregen.
Da zag er natuurlijk wel uit als water, en het stond volledig links op de tafel.
Heb de 47 volledig uitgereden, en toen ik daarpas alles kuiste, in detail, kwam ik tot de vaststelling dat mijn remschijfblokskes langs 1 kant volledig weg waren, dus daarvan da lawaai op't laatste
ijzer op ijzer...
Wat de staat van't parcours betreft, hier heeft het gisteren genoeg geregend om het tot deze staat te krijgen.
Da zag er natuurlijk wel uit als water, en het stond volledig links op de tafel.
Heb de 47 volledig uitgereden, en toen ik daarpas alles kuiste, in detail, kwam ik tot de vaststelling dat mijn remschijfblokskes langs 1 kant volledig weg waren, dus daarvan da lawaai op't laatste
Wat de staat van't parcours betreft, hier heeft het gisteren genoeg geregend om het tot deze staat te krijgen.
-
B.ART
- Mountainbiker
ook gereden vandaag , mooie rit , hier en daar geen weg te bespeuren en ook geen overzet boot ,dus er los door en hopen dat die truuk die mozes eens uitgehaald heeft bij mij ook eens zou werken
blijkbaar was het de verkeerde dag en moest ik er dan toch maar door
wat de bevoorrading betreft moet ik mijn collega hierboven ook gelijk geven , water hadden we ook bij , maar allé de rest was toch wel genoeg (eten )
bikwasch , ik kan me wel inbeelden dat er weinig tourtochten zijn die dit aankunnen hoor , ik denk dat er wel 12 lansen waren , en dan kon je hem nog laten afspuiten ook heb ik gezien terwijl men zich is gaan wassen of iets anders dan water naar binnen aan tgieten waren ,
bedankt voor het geschenkje en tot volgende keer
morgen zijn we weer van de partij , ga eerst eens checken waar het overal is
wat de bevoorrading betreft moet ik mijn collega hierboven ook gelijk geven , water hadden we ook bij , maar allé de rest was toch wel genoeg (eten )
bikwasch , ik kan me wel inbeelden dat er weinig tourtochten zijn die dit aankunnen hoor , ik denk dat er wel 12 lansen waren , en dan kon je hem nog laten afspuiten ook heb ik gezien terwijl men zich is gaan wassen of iets anders dan water naar binnen aan tgieten waren ,
bedankt voor het geschenkje en tot volgende keer
morgen zijn we weer van de partij , ga eerst eens checken waar het overal is
- goldfinger
- Mountainbiker
Post by goldfinger »
'twas waspoeder Mc RedMaC'Red wrote: met de stalen van oplosbare drank of wat is het juist
MaC'Red
- amateurken
- Mountainbiker
Post by amateurken »
Heb de 45km gereden en heb me ferm geamuseerd. Was op sommige plekken serieus ploeteren maar het was dikke fun. Moest nog voor halverwege het stellen zonder achterrem wat soms heel risky was maar heb me toch kunnen rechthouden.
Bevoorrading was in orde als ook de bepijling. Voor de organisatie een wel verdiend
Het was een zeer mooie tocht, see you next year!
Bevoorrading was in orde als ook de bepijling. Voor de organisatie een wel verdiend
Het was een zeer mooie tocht, see you next year!
Om 8u vertrokken voor de 45 en 2u40min later terug aangekomen.
Lag er inderdaad vettig en op sommige plaatsen zelfs gevaarlijk bij.
Ben zelf eens goed op mijnen bek gegaan op een paar van die kakkasseien
maar ben er gelukkig met de schrik van afgekomen.
Denk ook dat de rit gewoon in de andere richting lag als vorig jaar...maar al bij al toch goed geamuseerd en daarna een paar lekkere potten gepakt
Hopelijk tot volgend jaar...
Lag er inderdaad vettig en op sommige plaatsen zelfs gevaarlijk bij.
Ben zelf eens goed op mijnen bek gegaan op een paar van die kakkasseien
Denk ook dat de rit gewoon in de andere richting lag als vorig jaar...maar al bij al toch goed geamuseerd en daarna een paar lekkere potten gepakt
Hopelijk tot volgend jaar...
ging deze tocht ook door Neigembos?
ik was zondagmorgen daar een intervallooptraining aan het lopen.
eerst 5 keer de trappen (205) per keer, daar geen mountainbikers
maar dan 5 keer de helling op aan de andere kant van het bos en daar passeerde een toertocht denk ik
ik liet de MTB 15 seconden voorsprong aan het begin van de helling en liep ze dan 1 voor 1 voorbij
zelfs na 5 beklimmingen was ik nog sneller
Blijven trainen jongens

ik was zondagmorgen daar een intervallooptraining aan het lopen.
eerst 5 keer de trappen (205) per keer, daar geen mountainbikers
maar dan 5 keer de helling op aan de andere kant van het bos en daar passeerde een toertocht denk ik
ik liet de MTB 15 seconden voorsprong aan het begin van de helling en liep ze dan 1 voor 1 voorbij
Blijven trainen jongens