Vr 29/10/2010 Houthulst

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Woody 7
Mountainbiker

Post by Woody 7 »

Gisteren ook hun eerste avondrit gereden en moet zeggen,was aangenaam verrast! :bounce:Veel afwisseling en behoorlijk veel offroad maar géén 70%.Wel jammer voor een tocht die start in Houthulst dat we door het bos niet zijn gereden(op de 35km) en zeker voor een avondrit, want dit is de moeite!(met de avondrit van Vijfwegen er door gereden en da was de MAX) Op de gevaarlijke oversteken seingevers,waarvoor een dikke pluim! =D> Gehoord van de organisatie dat er 180 deelnemers waren.Doe zo verder en je zal beloond worden!Tot volgend jaar!!!
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

wij hebben hier gisteren ook onze eerste avondrit gereden. Het is reuze meegevallen!

We hebben eerst 11km wandeltocht gereden eer we door hadden dat er toch iets niet klopte. Moest weer wel lukken dat er net op hetzelfde moment bijna dezelfde pijlen hingen van een wandeltocht.

Enfin, na 11 km waren we alvast opgewamd voor de rest van de tocht. We hebben toen de juiste pijlen gevolgd en beleefden een zeer leuke rit.

Chapeau aan de organisators =D> Alles was dik in orde !!!

Jullie hebben er hier alvast 2 die volgend jaar weer aan de start zullen staan en de nodige reclame zullen maken!

Waar kunnen we de foto's vinden die werden gemaakt aan de bevoorrading?

Eén muggenzifters puntje ... misschien zoals al aangegeven bij de pijlen een reflector hangen, reflecterende verf gebruiken voor de pijlen, een noveenkaars bijzetten ... Maar nog eens. Dit is dan ook het enige wat ik zou kunnen bemerken!
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Vanmorgen op aanvraag van onzen Fast2 stipt vertrokken voor het vervolg mtb 2-daagse van KWS Houthulst. Ook vandaag hebeen we zeker genoten, en met toch een redelijk tempo de 45km afgehaspelt. Dus gisteren een 39km+ vandaag 45 samen goed voor 84km mtb plezier.
Zoals Fast2 reeds zei de plitsing wat eerder aanduiden en grotere cijfers gebruiken.

Chapeau aan de organisatie alles was in orde en dit voor de eerste keer, hopelijk volgend jaar een talijkere opkomst =D> =D> =D>

t filmke volgt later nog é.

@ 2 fast 2 follow inderdaad da klopt :lol:
QM
Mountainbiker

Post by QM »

Manza wrote:Waar kunnen we de foto's vinden die werden gemaakt aan de bevoorrading?
Vraag ik mij ook af, mocht er plots met een drietal dames op de foto :-D
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Vrijdagavond iets over 18 uur van start gegaan. Henkieboy en zijn schat waren er toevallig ook net gearriveerd , dus samen op pad. Wij vonden dat er héél weinig off-road in de tocht zat, maar na een klein uurtje bollen kwamen we er achter hoe dat kwam. We waren de pijlen van de wandeltocht aan het volgen. #-o
Nieuwe start dan maar , met de dreven rond " 't Koeie" en ' s Graveneik', en tegen dat we aan de dreven rond 'het kamp' kwamen, was het stikdonker. Halverwege nog wat ijverige boeren die nog dringend prei moesten uitdoen, en bijgevolg voor extra hindernissen zorgen, maar ook . . . voor extra licht. En dat was welgekomen, want met mijn 'pislichtje' vond ik het eigenlijk wat te gevaarlijk, met de vele uit stekende stenen en de gladde ondergrond. Na het kamp nog even onze Jâgermeister toevallig tegen 't lijf gelopen, en dan maar wijselijk beslist om via 't Munneken mijn eigen weg te kiezen. Nog even de bevoorrading aan de chiro - mooi aangekleed en in echte Halloween-stijl - aan gedaan, en dan via Jonkershove/Klerken terug richting Houthulst. Het idee om overal aan de pijlen lichtgevende sticks te hangen was goed gevonden, en écht nodig. Op die manier zag je tenminste de pijlen hangen, maar om te weten welke richting ze uit wezen, moest je er wel met je neus bovenop staan. Ook het plaatsen van baancommissarissen op de gevaarlijke en cruciale punten was goed gedaan, en droeg zeker bij tot de veiligheid in het nachtelijke duister.
Zaterdagochtend dan eerst onze clubleden in Houthulst bij de start gaan uitwuiven, en daarna richting Torhout en er de 50 km gebold. En dan 's middags in eigen gemeente nog es de 30 km gereden.
Voldoende off-road in de gegeven, zware omstandigheden, vooral toen kort na de middag de wind wat begon op te steken (en Torhout flink in de kleren begon te kruipen). Onderweg geen kat, maar dan ook echt geen kat tegen gekomen, zelfs niet aan de bevoorradingen. De splitsingen waren inderdaad nogal onduidelijk en ook de zone-nummering kwam mij nogal verward over. Maar als eerste organisatie , was dit zeker geslaagd. Ze kunnen bij de Koninklijke Woudsport dus duidelijk ook nog iets anders dan voetballen (en feesten :-D ).
wally's
Mountainbiker

Post by wally's »

was voor mijn zoon de eerste nachtrit
na wat fietsen vroeg hij gaan we ook in de modder fietsen :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
ja manneke de modder komt nog wel zei ik
plots rechts afslaan en het kon niet meer op, slijk, modder, water en alles dooreen.
Dat was het begin van een nieuw avontuur vallen en opstaan
zo ging het verder tot aan de bevoorrading.
moe en uitgeput gingen we verder
tot hij zei papa ligt die koe daar dood
en ja daar een dode koe in de wei (halloween!)
na een lange offroad dan toch de kortste weg gevraagd naar de start
mijn zoontje zijn kracht was op, dan maar duwen
vroeg ik gaat het jongen
ja papa tuurlijk maar val bijna in slaap op mijn fiets dus dan maar naar huis gefietst. wanneer komen de foto's op de site? In ieder geval tot volgend jaar!
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

wally's wrote:was voor mijn zoon de eerste nachtrit
na wat fietsen vroeg hij gaan we ook in de modder fietsen :bounce: :bounce: :bounce: :bounce:
ja manneke de modder komt nog wel zei ik
plots rechts afslaan en het kon niet meer op, slijk, modder, water en alles dooreen.
Dat was het begin van een nieuw avontuur vallen en opstaan
zo ging het verder tot aan de bevoorrading.
moe en uitgeput gingen we verder
tot hij zei papa ligt die koe daar dood
en ja daar een dode koe in de wei (halloween!)
na een lange offroad dan toch de kortste weg gevraagd naar de start
mijn zoontje zijn kracht was op, dan maar duwen
vroeg ik gaat het jongen
ja papa tuurlijk maar val bijna in slaap op mijn fiets dus dan maar naar huis gefietst. wanneer komen de foto's op de site? In ieder geval tot volgend jaar!
Er was daar iemand met een aanhangfiets was dat jullie?? =D> =D>
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

fast2
Mountainbiker

Post by fast2 »

jägermeister wrote:Alvast enkele fotokes:

http://picasaweb.google.com/1975jagerme ... 8944600402

Die dekselse Jägermeister toch é , nooit te moe om een portrette te trekken ! :-D
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

@ fast 2

ik vind dat hij zou moeten rondrijden met een vestje waar op staat "PERS" :bounce: :-D :bounce: :-D
Post Reply