1. Wij komen
2.Er zal modder zijn ( zeker aangezien we m 09.00 Hr vertrekken)
3. SVK komt
4. We kunnen allemaal samen den Apres doen want maandag is een feestdag!!!!
Velosport ziet jullie morgen bij leven en welzijn!!
ik zie dat je pas kan vertrekken om half negen maar het uur ga vanacht een uurtje achteruit ! dus om half acht licht ! kan je vroeger vertrekken langs half negen !!!! alvast bedankt
Hola, lekker muddy. Om 7u15 vertrokken met de Lupine tesla op m'n helm. Het was nodig, het bos was donker, fris en vooral nat.
Pijltjeskontrole op de 65K lus gedaan . Geen noemenswaardige problemen, hier en daar een moeilijk zichtbaar pijltje maar er waren er geen weg.
In Bossut na het samenkomen van de 45K rijders (die met de bruine modder van dat veld) en de 55/65K rijder (herkenbaar aan de zwart-grijze modder was het zo druk met bikers die alle kanten opschoven dat ik even een stukje afgesneden heb via de weg naar Bossut via La Mailaise naar Pecrot . Ook het superbe stukje in Nethen laten liggen en terug ingepikt aan La Hetraie. Parkoerkennis heeft zo zijn voordelen.
Deze waren van het mooiste wat ik vandaag tegenkwam Bedankt aan de girls om al die vieze vuile bikers met een glimlach te verwennen.
en hier nog eentje van een rijtje zwoegende bikers in het veld na de eerste BEV.
Inderdaad Adri,dat stukje in het veld hadden ze er beter uitgelaten.Niet voor de bikers maar den boer zal niet content zijn dat ze altijd maar meer en meer opschuiven om toch maar te kunnen rijden.
Men Pythonnekes was niet de ideale keuze maar had geen goesting van er andere te steken.
Voor de rest een leuk tochtje met goede bevoorrading en blij dat ik toch weer eens een mountainbike ritje heb gedaan.
Nadien thuis men bike gaan wassen en teruggekeerd om men ketting een grondige beurt te laten doen door de mannen van Prolink,bedankt.
Deze morgend vertrokken naar bierbeek met de fiets, al een beetje onder de modder toegekomen maarja er zou nog zoveel modder volgen, tot aan de eerste bevoorrading was er nergens sprake van echte baggerstroken,maar dan de berg af op de beton oppassen voor de deksels van de mutten superglad met dit weer en dan links af het veld in het begin van de modder/baggerstrook heb hem voor 3/4 kunnen rijden tot de wielen zelf blokkeerde van de modder het laatste stuk, heb ik hem maar op de schouder gelegd mijn banden waar 2 x zo dik van het slijk.
het stuk dat daarop volgde was fun glijden en glibberen op de technische stukken maar nergens moeten afstappen dankzij de raad van dodgeW200 niet te veel lucht in u banden steken.
de bevoorrading was meer dan welkom, de redbull heeft mij echt wat vleugels geven de laatste km volgen voorbij.
De afspuitstand was dik inorde wel veel volk , en het smeren van de ketting is zo, een pluspunt bij tt van dit gehalte aan modder de blonde leffe heeft gesmaakt maar niet zozeer als de pasta van mijn lief vrouwtje.
Buiten het eindeloze ploeteren en een ketting die constant op men zenuwen werkte omdat ze telkens weer bleef hangen, heb ik toch weer genoten van deze tocht. Mooie singletracks, mooie streek en veel schuifplezier.:) Altijd wel eens leuk om een ander te zien vallen die je net voorbij vloog.:p Dat moet ik wel even zeggen want heb vandaag paar keer in de remmen gemoeten omdat 1 of andere snelheidsduivel besloot om me in een bocht geen ruimte te geven ... Er zijn nog mensen die van hun sport willen genieten zonder in de vangrails gereden te hoeven worden hé!!! Voor de rest niets dan lof! Bevoorradingen meer dan voldoende voorzien, zelfs met afspuitstand om de ketting even te reinigen . Leuke sfeer, weer ook even geluk mee na vannacht ... Kortom, ik ben volgend jaar weer van de partij!
65 km gedaan. Ik vond het een mooie tocht en heb me goed geamuseerd. Fietske zag er niet uit bij aankomst. Eerste keer dat hij het zo hard te verduren kreeg dit najaar. Met deze slijktoestanden ben ik best tevreden dat er regelmatig eens wat asfalt tussen zit (niet te veel natuurlijk). Het parcours rolde goed, wat de snelheid toch hoog hield.
Minpunt: als je 35 km moet bollen tussen de eerste en de tweede bevoorrading, verwacht je daar iets meer dan het laatste water en de laatste bananen. Een Red Bulleke is vriendelijk aangeboden, maar daar bedank ik toch voor op zo'n moment.
De max, het weer was goed. Af en toe een lichte regen op m'n voorhoofd om me een beetje te verkoelen. Het slijk en de hoogte verschillen waren een leuke uitdaging waar ik van genoten heb. Ook het aangelengd red bulleke gepresenteerd door die mmm jonge dames heeft m'n lijf en m'n zinnen kunnen prikkelen. Merci, voor de 55 leukste km van dit weekend!