Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Joris wrote:
bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max...
XLS (non UST) kost bij Van Eyck 23euro 't stuk. Kwestie van je keuze een beetje moeilijker te maken. :lol:
Ben juist de Ritchey Z-Max banden gaan kopen (15euro per stuk). Ik zal ze volgende week eens testen in Spanje... :lol:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

15 € =WCS pro of comp versie???

Ik heb de XLS vorig jaar maar 19 € betaald bij van Eyck, ze worden stillekes duurder zou ik denken :-?
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

nothing 's impossible wrote:15 € =WCS pro of comp versie???

Ik heb de XLS vorig jaar maar 19 € betaald bij van Eyck, ze worden stillekes duurder zou ik denken :-?
Tja, da staat er ni op denk ik. Geen idee dus.
De XLS lag daar trouwens aan 30€ per stuk. :drunk:
Guest

Post by Guest »

Skinny Jimmy ongeveer 30 euro per stuk.

De michelin Comp S light gaan geweldig door het zand, ik heb deze meer als een half jaar gereden en moet zeggen dat hij als allround band zeer goed is in droge en snelle TT's, zeer weinig rolweerstand. In de bochten ligt hij wat minder goed wegens het ontbreken van profiel op de flanken ( dat verklaard dan ook gedeeltelijk zijn eigenschappen in het losse zand). De band wel goed op druk houden anders kan hij gaan schuiven op technische stukken. Ik Heb nu pas de Skinny Jimmy gemonteerd om deze eens te testen in de houffa marathon, door zijn zachte rubbersoort is deze wel lekgevoeliger t.o.v de Comp S. Dus hopen dat ik niet teveel rotsen tegenkom.
Core
Mountainbiker

Post by Core »

Welke band is het meeste geschikt voor natte(modderige) ondergrond,met weinig
rolweerstand en moet toch ook gd veel grip hebbe op zand

greetz
erikstoff
Mountainbiker

Post by erikstoff »

panaracer fire xc pro 26x2.10 achteraan en vooraan ritchey Z-max!
hemelse combinatie!!

=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Grtzzz
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

CCR wrote:Welke band is het meeste geschikt voor natte(modderige) ondergrond,met weinig
rolweerstand en moet toch ook gd veel grip hebbe op zand

greetz
Michelin XLS =D> =D> :lol:
Genius
Mountainbiker

Post by Genius »

erikstoff wrote:panaracer fire xc pro 26x2.10 achteraan en vooraan ritchey Z-max!
hemelse combinatie!!

=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Grtzzz
Ik vind dat ook! Die panaracer heb ik wel in de 1.8 uitvoering, ma ja, ma hij geeft echt wel goeie grip. Maar heeft wel veel rolweerstand op de weg. Dat was mijn eerste indruk daarvan. De ritchey z-max is idd ook goed, maar dat heb ik hier al gezegd...
erikstoff
Mountainbiker

Post by erikstoff »

Genius wrote:
erikstoff wrote:panaracer fire xc pro 26x2.10 achteraan en vooraan ritchey Z-max!
hemelse combinatie!!

=P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~
Grtzzz
Ik vind dat ook! Die panaracer heb ik wel in de 1.8 uitvoering, ma ja, ma hij geeft echt wel goeie grip. Maar heeft wel veel rolweerstand op de weg. Dat was mijn eerste indruk daarvan. De ritchey z-max is idd ook goed, maar dat heb ik hier al gezegd...
daar heb ik nochtans geen last van bij de 2.1, ik weeg nu ook maar 56kilo,mss dat het em daar zit... De grip bij de panaracer en de ritchey in de bochte is ongelofelijk! zelfs in het stof zijn ze noch redelijk!

Grtzz
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

K'heb hiernet een boekske gekocht :
'mountainbike action' ( in't Engels)
er staat een test in van maar liefst 40 mtb banden... :lol:
Hun top 3: :^o

Kendal Nevegal lite
Specialized Roll X pro
Ritchey ZED Race WCS

De Michelin XLS ( niet UST) die door velen hier als zeer goed bestempeld wordt valt zeker niet in de prijzen : schouder te flexibel, loopvlak bijt niet genoeg,... :oops:

r
Post Reply