Grand Raid Christalp

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Ik heb de Dolomiti2004 ook gedaan en weet dus wat KOUD wil zeggen Begin nu weer spontaan te bibberen ... #-o

Wa zegt ge : "de beentjes strekken..." amai mijn oren, voor mij is dat wel wat anders dan de beentjes trekken hoor, die pas de lona ; da's puren horror ! Zijt gij zeker dat ge op de juiste plaats over die bergkam gegaan zijt ? ;-)
Daarvoor ben ik nie begonnen met MTB zenne. Ook al ben ik gestorven zowel nog voor Eison als in de klim naar La Vieille ; toch nog liever nog 5 km verder al fietsend klimmen dan die 2 km te voet op de lona hoor !

Ik vond het enkel boven op de lona eigenlijk ideaal qua temp. daar was het nu eens niet koud ; vorig jaar zat ik daar in het onweer ! Voor de rest vond ik dat er precies altijd een fris windje zat, ik heb in alle geval liever wa warmer.

Vond trouwens de parkoerswijziging in de eerste afdaling een serieuze verbetering ; off-road is nog altijd een pak plezanter dan da asfalt, ook al was het niet spectaculair.

Gisteren bikeske tegoei gekuist ; amai, lakschade dat ik heb ! Zelfs tot op de bovenbuis !
Guest

Post by Guest »

Tja dat is blijkbaar zo leuk aan mensen, ze verschillen allemaal :D

Over dat pdl gedoe, begrijp me niet verkeerd. Ik vond het ook geen leuk intermezzo. Het heeft gewoon niets met fietsen en sport te maken. Als je dat leuk vindt kruip je best met je fiets een paar keer een mijnterril op en af. Vond het alleen voor de spieren een leuke afwisseling om eens gestrekt een inspanning te doen na 9 uur in dezelfde houding gezeten te hebben en dezelfde spiergroep te hebben belast.

En mijn frame heeft zijn doop ook grondig gekregen. Op de achterdriehoek enkele mooie krassen over een afstand van 40 cm. Gezien ik nergens voluit tegen de vlakte (wel een verkeerde woordkeuze voor de GRC :wink: ) ben gegaan denk ik dat het gebeurde in de laatste hobbel de bobbel single track afdaling. Om de goede lijn te kunnen volgen moest ik op bepaalde momenten ofwel bijna tegen de struiken rijden ofwel tussen de rotspunten laveren. Waarschijnlijk daar 'iets' geraakt.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

tbfkai wrote: Over dat pdl gedoe, begrijp me niet verkeerd. Ik vond het ook geen leuk intermezzo. Het heeft gewoon niets met fietsen en sport te maken. Als je dat leuk vindt kruip je best met je fiets een paar keer een mijnterril op en af.
als je dat leuk vind, dan moet je eens meedoen aan de ironbike.it. stappen à volotonté... ah oui, c'est un raid hein...
Guest

Post by Guest »

De (morele) overwinnaars GRC 2004 :D

Image

Chris, Shorty, Stefan en Ivo.
Bianchi/joco
Mountainbiker

Post by Bianchi/joco »

Yes eindelijk op het forum geraakt,is al zo moeilijk als op de PasdeLona geraken :-)
Hier men verslagske...
22/08 opgestaan om 4.30 en half uurke later van Thyon naar de start gereden in Heremence.6.40 mag ik dan vertrekken voor men aanval op de rode lantaarn.Ben vry makkelijk tot op de Mandelon geraakt om nadien in de file al stappend verder toe moeten gaan.Lekker afdalen nadien tot in Evolene waar men vriendin stond te wachten om te zien of ik nog leefde hé :P.Die dan met de auto op avontuur naar Grimentz gestuurd en ik weer verder met den bike.Toen ik de aan de beklimming naar Eison bezig was waren de 1e van de 131km er al,man man wa gingen die snel.Dan in het bos ergens voor Eison ben ik voor den 1e maal op men *** gegaan,gevolg men arm lag open,den Thierry heeft het net niet zien gebeuren dacht ik.Weer verder gereden bleek men rugnr er half af te liggen welke weer deskundig werd bevestid door een zwitsere schone :-p.ff een klapke met gedaan en lap wat zie ik voorband plat,vlug herstellen en wat extra lucht laten inpompen + EHBO bezocht in Eison en op weg naar LaVeille.Gans de beklimming bijna gereden tot aan dat bord dat het bevoorrading was op 500m daar kreeg ik kramp en heb dat laatste stuk(amaai was nog ver)te voet gedaan.Aangekomen op LaVeille heb ik me dan is goed laten masseren waar ik idd Thierry dan naast me heb zien liggen,was daar zalig in het zonneke hé.Jammer genoeg moesten we verder.En toen kwam diene verschrikkelijke Pasdelona,twas 5 stappen doen en 2 achteruitschuiven #-o ,uiteindelijk toch overgekropen en nog een laatste keer afgezien om da laatste beklimmingske om nadien af te dalen tot Grimentz,tot aan het meer nog te doen maar nadien ???Zat al meer dan 10 uur op diene bike en moest dan dat rotsgedoe nog doen,alles deed pijn van men vorige val en wou dit rustig aan doen,alles ging goed tot bijna op het laatste,denk dat toen men licht is uitgegaan want ben daar voor den 2e keer op men *** gegaan en deze keer deed het veeeeel meer pijn op die rotsblokken amaai.Maar goed rechtstaan en verder was de boodschap en denk dat Thierry het laatste stuk me nog is voorbijgereden aan die rivier oversteekjes,en ben dan Grimentz binnegerold in10.46 ongeveer.Weer ff EHBO binnegegaan,douchke genomen en in auto gestapt en richting Belgie vertrokken.Al bij al toch genoten van men lange dag wist da ik zwaar ging afzien ondanks men minieme training op de fiets maar ben er geraakt en dat was men doel.Volgend jaar zeker terug denk ik en zal diene rode lantaarn ook weer meebrengen dan :wink:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

tbfkai wrote:De (morele) overwinnaars GRC 2004 :D

Image

Chris, Shorty, Stefan en Ivo.

ZAAAAAAAAALIG !
jo
Mountainbiker

Post by jo »

eugene wrote:
tbfkai wrote: Over dat pdl gedoe, begrijp me niet verkeerd. Ik vond het ook geen leuk intermezzo. Het heeft gewoon niets met fietsen en sport te maken. Als je dat leuk vindt kruip je best met je fiets een paar keer een mijnterril op en af.
als je dat leuk vind, dan moet je eens meedoen aan de ironbike.it. stappen à volotonté... ah oui, c'est un raid hein...
en de swiss bike master , is ook heel wat wandel werk .
Dat hoort er nu 1maal bij he .
Bianchi/joco
Mountainbiker

Post by Bianchi/joco »

Heeft er ook iemand problemen met die fietspomp die als geschenk gekregen is ??
roger
Mountainbiker

Post by roger »

ligt al in de vuilbak,werkte ginder al niet en had geen goesting om te gaan omruilen.De darm heb ik er afgesneden en die ga ik nu eens proberen op mijn pomp.
Guest

Post by Guest »

Pompen doet ie goed, maar die manometer :roll: is eerder van het type liever morgen dan vandaag. Werkte ginder al niet schiet gewoon met 2 eenheden tegelijk omhoog. Toch al een verbetering tov dat volledig nutteloos zadeltasje van vorig jaar :wink:
Post Reply