Biken in de Ardennen....

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

leolens wrote:Kzou graag voor een paar dagen gaan mountainbiken in de streek rond la roche en houffalize, maar weet er iemand een goedkope slaapplaats daar ergens in de buurt, waar ook de bikes ergens veilig kunnen staan?
Wereldberoemd is Ol fosse d'outh in Houffalize. Heb er onlangs een weekendje geweest, inclusief ontbijt kostte dit 125 euro.
leolens
Mountainbiker

Post by leolens »

bedankt voor de info MC Jo :wink:
Goofey
Mountainbiker

Post by Goofey »

Hallo iedereen

In één van de komende weken gaan we een weekend uitpikken om te mountainbiken.
Het plan is om met de mobilhome naar de ardennen te trekken om vrijdag avond, ons te installeren en zaterdag en zondag eens een goei toerke te doen :-)

Nu weet ik niet echt goed waar ik moet beginnen zoeken naar de geschikte plaats.

Dus nu is mijn vraag: Waar kunnen we best naartoe gaan voor een weekend bikeplezier in de ardennen.
Het mag best technisch zijn. Geen toer van 90km. 30 à 40 zal genoeg zijn.

De bedoeling is dus dat we de mobilhome heel het weekend laten staan, en vanop die plaats vertrekken met de fiets.

Alvast bedankt!
cheeseman
Mountainbiker

Post by cheeseman »

Heeft er toevallig iemand de routes 35 en/of 36 in en om aywaille, Remouchont in z'n bezit ??
Wij gaan deze biken volgend weekend 10 juli met ons club
Zou handig zijn deze te kunnen laden in m'n gps'ke

alvast thanks
Biker23
Mountainbiker

Post by Biker23 »

Net terug van anderhalve week ardennen (Grondgebied vresse). Helaas geen zomers weer gekregen buiten 3 dagen. Toch heeft het me niet tegen gehouden te gaan biken zowel alleen als met collega. Eigenlijk heb ik alle routes gereden op grondgebied Vresse buiten de Blauwe route van Bohan. Laatste zit een spaak gebroken. Verder vond ik de parcours goed aangeduid en een routekaart helpt ook. In de toekomst zal ik de andere kant gaan verkennen richting Bouillon.
Grtz
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

hier vanuit de ardennen ,Laroche is prachtig ,wel wisselvallig,deze morgen route 2 gedaan,kort mar zeer lastig en redelijk technisch en wegens weeromstandigheden toch aangeraden banden met redelijk grip te nemen.allee deze week krijhgt ge nog nieuws vanuit de ardennen laroche
Biker23
Mountainbiker

Post by Biker23 »

Vorig weekend terug naar de ardennen geweest en 2dagen weest biken met collega. Enigste rit die ik nog moet doen op grondgebied vresse is die van Bohan. Iemand deze toer al gereden en is deze de moeite?
Grtz
ZzerO
Mountainbiker

Post by ZzerO »

Ik vertrek morgen naar de ardennen voor een dagje biken, maar twijfel nog tussen La Roche, Malmedy of Theux.

ben alleen maar in Houffa(6) en Aywaille geweest, houffa vond ik wel ok, maar veel brede en weinig uitdagende wegen. aywaille net vant zelfde. maar met wat saaiere stukken

Welke van de bovenstaande 3 zijn het interessantste op gebied van technische (snelle) afdalingen en leuke smalle singletracks, en hoe ruwer het terrein, hoe beter.
of als er iemand iets anders voorstelt? meer enduro gericht?

merci!
***G***
Mountainbiker

Post by ***G*** »

ZzerO wrote:Ik vertrek morgen naar de ardennen voor een dagje biken, maar twijfel nog tussen La Roche, Malmedy of Theux.

ben alleen maar in Houffa(6) en Aywaille geweest, houffa vond ik wel ok, maar veel brede en weinig uitdagende wegen. aywaille net vant zelfde. maar met wat saaiere stukken

Welke van de bovenstaande 3 zijn het interessantste op gebied van technische (snelle) afdalingen en leuke smalle singletracks, en hoe ruwer het terrein, hoe beter.
of als er iemand iets anders voorstelt? meer enduro gericht?

merci!
Als je route 6 van houffa en de routes van aywaille maar niks vind is er in belgie niet veel meer naar jou smaak te vinden die aan jou voorwaarden voldoen vrees ik. La roche misschien... Theux is leuk maar plaats ik in een top drie onder houffa en aywaille. In malmedy is de natuur zeer mooi maar valt de bepijling tegen. Van La roche heb ik gehoord dat het beter is dan houffa maar ben er nog niet geweest. :-D :-D

Gewoon proberen,dat weet je het direkt welke de leukste is naar jou smaak 8) 8)
cherryman
Mountainbiker

Post by cherryman »

Beetje laat, maar eerste weekend van maart trek ik met de familie ook richting ardennen, streek van Houyet. Al eens wat opgezocht in de buurt liggen routes van Chevetogne, Ciney, Gedinne, Dinant niet zo veraf.

Nu vroeg ik me af welke routes daar in de buurt wat aan te raden zijn en waar je ook ergens GPS tracks van kunt vinden. Van Gedinne heb ik al een gevonden, maar hoe meer opties hoe beter natuurlijk want zou toch graag meer dan 1 keer gaan fietsen als ik daar ben :wink:
Post Reply