Kwetsuren opgelopen tijdens MTBen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
nor1997
Mountainbiker

Post by nor1997 »

ook tegen een geparkeerde auto geknald tegen 29 per uur .
Mijn fiets is gewoon onder mij uitgetrokken (denk ik had hersenschuding) . Schitterende landing recht op men face.
Had geen helm oo want ik ging gewoon effe naar ne moat van mijn dus de gevolgen : gekneusde nek,gekneusde pols,kin kapot en gekneusd,gat in kin en boven lip,schaafwonde overal bijna ,tand gebroken and last but not least hersen schuding #-o
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

in mijn 6 jaar mountainbiken is het ergste wat ik voorhad 2 gekneusde ribben... en ik ben niet echt voorzichtig in wat ik doe #-o
bumble bee
Mountainbiker

Post by bumble bee »

Persoonlijk vind ik met de fiets naar het werk rijden, zowat het gevaarlijkste! En dan neem ik nog een heel lang stuk langs de vaart :-?

Fietspaden die meer op een single-track lijken, fietspad tussen de opritten en geparkeerde wagens, schoolgaande jeugd die in een tros rijden en niet opzij gaan, voetgangers die zonder omkijken naar het bushokje stappen en totaal onverwacht oversteken, auto's die zonder pinker afslaan....

Rij liever een peloton-sprint waar veel minder variabelen zijn om rekening mee te houden (hoewel ik daar ook al heel hard de grond ben tegengekomen)

Bij andere sporten loop je veel makkelijker blessures op dan met fietsen/mtb. Met de fietsvallen doet meestal wel meer pijn, maar je gaat niet iedere week overkop.
Ik denk dat de meeste wel al veel tegen de grond zijn gegaan en buiten wat vuil, een blauwe plek totaal niets hadden. Misschien ook een deuk in je ego, als u maten u staan uit te lachen. Mtb een gevaarlijke sport, niet meer als een andere.
BrentB
Mountainbiker

Post by BrentB »

niet bepaald door het mtb gekomen maar ben vorige week donderdag geopereerd aan Exostose van Haglund (vergroeiing achillespees).
Hierbij hebben ze bot van mijn hielbeen afgesneden.
Is er nog iemand die deze ingreep heeft moeten laten uitvoeren? Hoelang hebben jullie eruit gelegen?

grt Brent
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Val partij in oude kiezel groeve Maasmechelen april 2008: gekneusde ribben linker kant.
Val partij Old DH Maasmechelen/Opgrimbie juni 2010: steutelbeen over en gekneusde ribben...linker kant .
De rest, krasjes hier en daar, en vermoedelijk rechter-pink gebroken (botsing tegen berkenboom)...is zo gebleven, niet bij den dokter geweest.
Val partij in brandnetels met korte broek en truitje: :-D
En der zat juist iemand ernaar te kijken :oops:
en hij lachen, den deze niet zunne...
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

2,71 vierkante meter schaafwonden (sinds 1989) en dat is't.

'k Heb van mijn 6 de tot mijn 20 ste judo gedaan, volgens mij doe ik mezelf zo weinig pijn omdat ik deftig heb leren vallen. Maar 'k heb wel meer schaafwonden doordat ik mijn val "op de juiste manier" probeer te breken.
JB
Mountainbiker

Post by JB »

Een paar maand geleden in een afdaling overkop gegaan.
Gebroken ruggewervel, 2wervels samengedrukt, 2tussenbandschijven gesheurd, borstbeen gebroken, ribben gekneust, hart samengedrukt.
Maar dat mijne zadel stuk was vond ik toch erg. #-o
Ardo
Mountainbiker

Post by Ardo »

Op die 5 jaar dat ik nu mountainbike al wel een paar keer goed gevallen, maar er altijd met lichte blessures vanaf gekomen. Een keertje tijdens een afdaling over de kop en in de brandnetels, dat was zowat het pijnlijkste, voor de rest kom ik op de een of andere manier altijd goed terecht als ik val. M'n maat daarentegen heeft al wel 's iets gebroken op veel onschuldigere valletjes, kwestie van geluk zeker?
dejos^^
Mountainbiker

Post by dejos^^ »

een van de eerste keren mtb'ke een te steile beklimming(zonder helm :-? ) willen doen en met voorste wiel op een onderliggende wortel gereden en hup daar ging ik met stuur in men handen naar achter boenk me mijne kop op ne steen was er ff ni goe van ... daarna nog uurtje voort gereden pas thuis in douche zagk een rode straal van bloed van mijn hoofd komen dus toch maar even naar ziekenhuis gegaan en jah hoor 6 hechtingen in men hoofd ... sindsdien zie je mij niet meer fietsen zonder helm :-D
nen ezel stoot zich geen 2 keer aan de zelfde steen e :lol:
MTBiggetje
Mountainbiker

Post by MTBiggetje »

Bijterke wrote:...een sleutelbeenbreuk is toch al het ergste dat ik gehad heb kwa pijn.
ik ken dit gevoel, vroeger met een bmx een misrekende sprong gemaakt, ipv rechtdoor naar benje te "vliege" heeft het mini heuveltje op het laatst beslist van mn achterwiel in de lucht te smijten, 180 graden gedraaid en een dikke 2 meter lager op me kop geland zonder helm... gevolg was een sleutelbeenbreuk waar ik nog eens een dagje mee gewacht had tot hij op school bij een slechte beweging uiteen sprong en rechtstond onder me vel en man, dat deed echt gene deugd...
door mezelf geen rust te gunnen heb ik me sleutelbeen in de daaropvolgende 2 weken wel 8 keer voelen (enja, zelf horen) opnieuw breken...

met de mtb gelukkig nog niet gevallen maar ben nog nie lang bezig... mor me slechte fysiek zorgt ervoor dat ik niet snel genoeg rijd om hard neer te gaan :oops: :lol:
Post Reply