Beste
Wie gebruikt 2 kettingen???????????
welk voordeel bekom je door deze handeling???
Leg uit wat je motivatie is???
Kettingen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- tafelpoot
- Mountainbiker
@Beethoven ik let op wat ik zeg, wat hieronder staat is niet beschudigend of vermanend bedoelt...
Het voordeel met 2 kettingen is dat je langer met een casette kan rijden, een casette is duurder dan een ketting en een ketting slijt veel sneller dan een casette maar een casette en een ketting zetten zich naar elkaar dus als je dan een nieuwe ketting op een oude kasette legt is die ketting binnen de kortste keren naar de kn*ppen. als je die 2 kettingen gebruikt sluiten deze gelijkmatig maar doe je dus dubbel zo lang met een casette.
Het voordeel met 2 kettingen is dat je langer met een casette kan rijden, een casette is duurder dan een ketting en een ketting slijt veel sneller dan een casette maar een casette en een ketting zetten zich naar elkaar dus als je dan een nieuwe ketting op een oude kasette legt is die ketting binnen de kortste keren naar de kn*ppen. als je die 2 kettingen gebruikt sluiten deze gelijkmatig maar doe je dus dubbel zo lang met een casette.
- thomatchef
- Mountainbiker
Post by thomatchef »
Helpt het ook niet om gewoon je ketting regelmatig te vervangen. Je kijkt gewoon naar het gebruik en het aantal km's die je fiets. Ik ben van plan de mijne te vervangen om de 2500-3000km.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
die gaat niks anders doen dan doorslaan en snel verslijten omdat je oude ketting de vorm van de tandwielen mee aangenomen had, en nu leg je een ongewijzigde voor voor ongewijzigde cassette's en cranksets op een gewijzigde cassette en crankset
, da ga langs geen kanten gaan , beter wachten totdat het nodig is en alles vernieuwen
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Dat gaat niet lukkenThomatchef wrote:Helpt het ook niet om gewoon je ketting regelmatig te vervangen. Je kijkt gewoon naar het gebruik en het aantal km's die je fiets. Ik ben van plan de mijne te vervangen om de 2500-3000km.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
maar daar zou deketting veranderen dan ook voor niks goed zijn.Black Bull wrote:Dat gaat niet lukkenThomatchef wrote:Helpt het ook niet om gewoon je ketting regelmatig te vervangen. Je kijkt gewoon naar het gebruik en het aantal km's die je fiets. Ik ben van plan de mijne te vervangen om de 2500-3000km.omdat bij die kilometers ze gewoon (bijna)versleten is best mee blijven rijden tot het niet meer gaat en dan cassette mee vervangen
met een koers fiets gaat dat wel maar daar gaat het hier niet over zeker
![]()
- H-rock
- Mountainbiker
- Location: Merida HFS 5500 ; Commençal VIP N+UTS 2 ; Scott Endorphin Team Issue
Ik rijd met 2 kettingen omdat mij verteld is dat je tandwielen dan langer meegaan. Vooral dan de voorbladen. En met een powerlink is een ketting vlug opgelegd.
Nu 2500-3000 km is mij nogal teveel om dan pas te wisselen. De mijne springt al over na een wissel van 700 km. Dat overspringen slijt wel na verloop van tijd, na een goei 70 km heeft de ketting al terug de vorm aangenomen.
Nu 2500-3000 km is mij nogal teveel om dan pas te wisselen. De mijne springt al over na een wissel van 700 km. Dat overspringen slijt wel na verloop van tijd, na een goei 70 km heeft de ketting al terug de vorm aangenomen.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik heb zelf een tweede achter wiel gekocht voor mijn koers fiets toen die 4000 km gedaan, had en geen probleem mee gehad rijd nu terug met het eerste na het terug te laten spaken en nieuwe velgVan Cot wrote:maar daar zou deketting veranderen dan ook voor niks goed zijn.Black Bull wrote:Dat gaat niet lukkenThomatchef wrote:Helpt het ook niet om gewoon je ketting regelmatig te vervangen. Je kijkt gewoon naar het gebruik en het aantal km's die je fiets. Ik ben van plan de mijne te vervangen om de 2500-3000km.omdat bij die kilometers ze gewoon (bijna)versleten is best mee blijven rijden tot het niet meer gaat en dan cassette mee vervangen
met een koers fiets gaat dat wel maar daar gaat het hier niet over zeker
![]()
-
Van Cot
- Mountainbiker
da slijt minder af he, vaak minder onder druk schakelen en minder slijk en zand en van die rommel.
de Campy op mijn grootvader zijne koersvelo gaat al meer dan 50 jaar mee, das ene die hij van zijn broer gekregen had (die dat in 1946 bij de profs zou zitten moest er geen oorlog geweest zijn), een foute levering, een te klein kader maar wel professioneel materiaal, dieje hadde ze onder den oorlog nog kunnen verstoppen zodat den duits er niet mee weg was, en daarna had mijn grootvader dieje dan gekregen. En da ding had best veel kilometers gedaan, 20 jaar lang iedere dag behalve de zondag van herselt naar brussel en terug, en in de bossen van de blauwberg waar later het blosoparcour aangelegd is is daar ook veel mee rond gecrost.
de Campy op mijn grootvader zijne koersvelo gaat al meer dan 50 jaar mee, das ene die hij van zijn broer gekregen had (die dat in 1946 bij de profs zou zitten moest er geen oorlog geweest zijn), een foute levering, een te klein kader maar wel professioneel materiaal, dieje hadde ze onder den oorlog nog kunnen verstoppen zodat den duits er niet mee weg was, en daarna had mijn grootvader dieje dan gekregen. En da ding had best veel kilometers gedaan, 20 jaar lang iedere dag behalve de zondag van herselt naar brussel en terug, en in de bossen van de blauwberg waar later het blosoparcour aangelegd is is daar ook veel mee rond gecrost.