Hoi,
ik rij ongeveer al 5 maand met Avid Elixer CR schijfremmen.
Hierbij had ik eerst geen problemen, de remmen stonden goed afgesteld, reactiesnelheid was ook top!
Nu heb ik sinds kort een probleem met mijn voorrem. Enkele weken terug werd die zeer slap, ik kon de hendel zonder moeite volledig intrekken (wat bij mijn achterrem niet het geval is). Na een tijdje werd de rem zelfs zo slap dat mijn rem zelf nog amper pakte, mijn wiel draaide gewoon verder.
Bij dat probleem ben ik naar mijn bikeshop gegaan, deze hebben de remmen weer mooi afgesteld. (Wat ze gedaan hadden kon de verkoopster me niet vertellen, want de technieker was net in pauze, en de beloofde mail met uitleg is nog onderweg denk ik...) Beide remmen stonden nu weer even hard. Maar na de fiets een keer om te draaien of aan de haak te hangen was de voorrem al weer slap... Hij remt nu nog, maar totaal niet zoals mijn achterrem.
Wat moet ik aanvangen met zoiets? Een mede-biker had dit probleem ook steeds en is uiteindelijk 'uit miserie' overgestapt naar XT's.
Alvast bedankt!
Avid Elixir CR steeds slap
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...