opitterbos trackjes

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

SusXT wrote:precies veel volk in 't bos. Ben Bassman ook tegen gekomen.
Ik heb een nieuw paadje ontdekt :wink:
Ik ken dat :wink: Dat is zoeken en zoeken naar nieuwe paadjes. Nu en dan eens de natuur bijtreden helpt dan vaak wel een beetje. En zo af en toe vind je dan echt nieuwe paadjes... In Dilsen veronderstel ik in jouw geval. Waar Waar???

De boswerkers in Opitterbos blijven er werken tot het einde van het jaar. Er zullen weer een paar zaterdagen en zondagen nodig zijn om dat gedeelte ook op te ruimen. Dat "opruimen" mag ook niet eigenlijk, maar als wandelaar zo nu en dan een takje opzij gooien mag wel :^o

Vandaag ben ik nog eens richting Dilsen gereden maar ik moet toegeven dat ik tegenwoordig maar al te vaak in eigen "werkgebied" blijf. Zeker nu ik lokaal lekkere lusjes kan draaien en in functie van mijn zin en uithouding de zwaarte van mijn ritje kan bepalen terwijl ik er rij.

Nu enkel nog een paarden-tegenhoud-oplossing verzinnen want die kloefers :evil: baggeren de paadjes tot shit. Iemand een idee? Ik denk aan dwarspalen op ene hoogte van 1.90 meter. ( meteen een poll: wie is hoger als hij fietst? :P )
der jan
Mountainbiker
Location: heb gene bike heb ne crossfiets (colnago) en ne koersvelo( Wilier)

Post by der jan »

ja die perdsbiegels die ploegen wat om. En het gaat nog erger worden hier in de buurt. paarden toerisme heet dat he. naaar het schijnt heeft jos lansink de speeltuin in opglabbeek gekocht ( het laer) en zou daar een groot hotel met alle voorzieningen voor paarden gaan uitbaten. ik weet niet of waar is heb het ook maar gehoord tussen pot en pint.... afwachten du. ik denk da ik woensdag middag is na opitter kom en dan enkel daar wa ga rijden
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

der jan wrote:ja die perdsbiegels die ploegen wat om.
:lol:
Kenzonator
Mountainbiker

Post by Kenzonator »

@glimburger ben vandaag met nog 2kameraden gaan biken in opitter
Had even een vraagje?
Als je het hoofdpad volgt naast de groeve tot boven aan het veld dan draaien wij rechtsom die dreeft in waarop wij vervolgens de lus in het bos maken en uitkomen op het pad waar je die stokken in die sporen hebt gelegt.zou beter zijn als we daar een pad maken in de bos net langs het hoofd pad wegens te veel water. Het pad zou dan juist uitkomen bij de bocht waar men rechts rijd de eerste afdaling. Gr.
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Het staat iedereen vrij om paden bij te maken hé. Ge moet daarvoor echt niet op mij wachten :P . Vele handen maken groot werk lichter. ( als ze U pakken wel ni zeggen dat je het mocht van mij hé :lol: )

Ook die paden aan het voetbalterrein mogen eigenlijk terug opengemaakt worden. Ik had gehoopt dat er andere rijders even dit zouden doen maar gisteren zag ik dat er nog niks gedaan is.

Wat jouw route betreft: je kan ook zo'n 20 én zo'n 10 meter voor die scherpe rechterbocht aan het veld rechts het bos in afslaan en zo direct op dat paadje komen. Dan ontwijk je al één modderpoel. Die doorsteek is daarvoor speciaal gemaakt. Plus zo kan ik het achterliggend wegje nog gebruiken voor de doorsteek van de tracks komende vanaf het voetbalterrein.

Het klopt dat die weg door de bosjesmannen stuk gereden is. ik rij er momenteel op de linkerzijde tot aan de eerste inkomende weg.
Eigenlijk wilde ik daar oversteken naar de linkerkant van de weg en in dat bosje een single maken tot op de aansluiting naar de 2 de afdaling. Ik zal t vrijdagmiddag eens gaan bekijken met mijne tuinarchitect :P .

Heb je het nieuwe doorsteekje al gezien aan de achterzijde van het bos? Als je daar uitkomt naar rechts gaat dan heb je eerst links de dalende weg en een beetje verder ook aan de linkerkant een nieuwe single doorsteek. Die geeft uit aan de straffe klim om dan via links links terug naar beneden te komen en dan de single langs de weiden te nemen. ( totaal zo'n 3 km lang dan dat stuk)
Kenzonator
Mountainbiker

Post by Kenzonator »

Ben vanmorgen nog gaan harken heb het paadje zo goed mogelijk gemaakt en een lusje in gelegd
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Okidoki, Prima zo ! =D>

morgen ga ik waarschijnlijk eerst zelf wat fietsen en daarna ga ik op zoek naar ik die achterste doorsteek richting fietspadennetwerk. Helemaal singles trackjes leggen zal niet meer lukken want ook daar gaan ze nog bos rooien en ik ben niet van plan dubbel te werken dus dat stel ik uit tot na de winter. Wat ik wel nog wil in orde brengen is de kant van het voetbalterrein. Dat biedt zoveel mogelijkheden om te blijven lussen zonder mekaar in de wielen te vlammen. Jaak met zijn paard trekt al de beginstrepen vandaag en morgen :P

EDIT: Vandaag vrijdag vanaf pakweg 14h ga ik aan de voetbalzijde enkele ven de oude single tracks terug vrij maken van het overgebleven kaphout. Mocht zich iemand vervelen straks en zin hebben in wat frisse gezonde boslucht..
ridley
Mountainbiker

Post by ridley »

Er is precies weer iemand aant werk geweest vandaag, weer deel vers geharkte stukjes tegengekomen die nog niet bereden waren :wink:
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

:oops: Ik pleit schuldig

In die weg met die 2 zonken heb ik een langslopend paadje gemaakt beneden in de zonk. Het wegje was door de bosmachines zo verneukt dat normaal rijden er al even niet meer kon. Opgelost dus.

Ook ben ik begonnen aan een dwarse doorsnede door 2 percelen bos om nadien meer lusje te kunnen maken maar toen zat ik met 'n gebroken steel aan mijn bosharkske. Morgen nog afwerken hé. Waar ne extra verlofdag al goed is hé. Als die houthakkers weg zullen zijn kan ik nog wat leuke dingen afwerken. Begin is gemaakt :P

Ik zie nu ook steeds meer mtb-ers passeren. Ze vinden de weg langzaam maar zeker. als je alle paadjes en lusjes goed aan erlkaar zet kan je echt zwaar parkoertje breien. Daarvoor moet je de omgeving echt niet kennen. Ik maak het zo dat elk wegje je lonkt...
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Vandaag de oude paadjes rechts van de veldweg die begint aan het voetbalterein terug open gemaakt en er 2 leuke technische stukjes aan toegevoegd. Er was al meteen beweging te merken. Komende verlend weekeinde nog de oude stukjes terug bladervrij maken en we zijn klaar voor de winter lusjes in eigen boskes....
Post Reply