Als opvolger denk ik in de eerste plaats aan een van de hogere Polar modellen van de S-reeks, wegens hun mogelijkheid om opgeslagen trainingsdata op de computer over te zetten. Ik weet dat er al een en ander over geschreven is, maar 1) die topics lijken verdwenen en 2) ik heb nog een aantal heel specifieke bedenkingen... Ok, here goes.
Ten eerste vraag ik mij af of het voor mij de moeite waard is om die ruwweg 75 euro extra te betalen aan de 720 ten opzichte van de 520. Die hoogtemeterfuncties interesseren mij niet zo bijzonder - van de parkoers waarvan ik de hoogtemeters eventueel zou willen weten, verschijnt dat hier toch op de site - maar de extra opslag van trainingsgegevens is misschien wel nuttig. Dan hoef ik niet na elke training alles onmiddellijk op computer te zetten. Of is dat een zeer kleine moeite?
Daarnaast valt het me op hoe bijvoorbeeld op mtbreview.com, de 720 (4.27) veel betere waarderingen krijgt dan de 520 (3.26). De klachten voor de 520 lijken vooral te gaan over de moeilijke verbinding met de computer en de verscheidene problemen met de fietsfuncties en de betrouwbaarheid in het algemeen. Dat lijkt veel minder het geval voor de 720?
Over die fietsfuncties: hoe betrouwbaar zijn ze (afgaande op de commentaren zeer weinig) en hoe nuttig zijn ze als aanvullende info in de trainingsfiles? Is het misschien niet gewoon beter om te werken met bijvoorbeeld een S 410 zonder fietsfuncties, gecombineerd met een traditionele fietscomputer, en dan de fietswaarden te noteren in een of ander veld "opmerkingen" van de software? (ik heb er dus totaal geen ervaring mee)
Bon, en wie nu dus nog volgt, mag zijn gedacht zeggen