Banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

RockShark wrote:
DodgeW200 wrote:...
Alleen voor het sproeien gebruiken ze van die dunne bandjes om de gewassen niet stuk te rijden.
...
En dan rijden ze zich tot hun assen vast in de modder.
aangezien het is om de gewassen neit stuk te rijden is dit meestal niet in putje modderseizoen, eerder zomer en vroeg najaar
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Ik weet wel, maar soms regent het ook in de zomer é. De boer waarbij ik vakantiejob doe dacht dat het wel ging lukken maar reed zich vast in een heel natte plek. Eruit trekken met 1 tractor (ook op fijne bandjes) lukte niet, dan maar nog ene op gewone banden voorgehangen, toen waren de aardappelen toch wel een beetje plat :lol:
fujin
Mountainbiker

lekbestendige banden

Post by fujin »

goeieavond allemaal

ik ben een vrij inactieve mtb-er.
ik rijd hoofdzakelijk met mijn bianchi (fully, discs, racing slicks) in brussel stad rond maar heb een tweede bike (bulls) om te mtb-en.

hier staan tot nu toe slicks op maar wil graag goeie allround banden installeren om af en toe (zeker niet iedere week, geen tijd voor) in het zonienwoud te gaan rijden.

lekrijden weerhoud me er echter altijd van dikwijls te blijven fietsen, daarom wil ik graag goede maar vooral lekbestendige banden.

gewicht is minder belangrijk, looks ook niet, wel een goeie gemiddelde grip op alle bodems (sneeuw niet nodig, doe ik toch niet) en met weinig rolweerstand.

iemand gaf me de tip, schwalbe smart sam double defense. deze kosten wel liefst 100 euro voor een setje!!

andere goeie tips?

bedankt!
bumble bee
Mountainbiker

Post by bumble bee »

Rij nu 4 jaar met smart sam's
Heb nu deze met snake skin echt een hele goede all-rounder, enkel in slijk komt die echt te kort. (lees: stuurvaardigheidstraining)

Op rotsachtige bodem is die op zijn best en op de baan weinig rolweerstand. Je voelt de band goed aan, wat die aankan en wat niet.
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: lekbestendige banden

Post by prideandglory1891 »

fujin wrote:goeieavond allemaal

ik ben een vrij inactieve mtb-er.
ik rijd hoofdzakelijk met mijn bianchi (fully, discs, racing slicks) in brussel stad rond maar heb een tweede bike (bulls) om te mtb-en.

hier staan tot nu toe slicks op maar wil graag goeie allround banden installeren om af en toe (zeker niet iedere week, geen tijd voor) in het zonienwoud te gaan rijden. GEAX BARRO MOUNTAIN
lekrijden weerhoud me er echter altijd van dikwijls te blijven fietsen, daarom wil ik graag goede maar vooral lekbestendige banden. Voila, GEAX
gewicht is minder belangrijk, looks ook niet, wel een goeie gemiddelde grip op alle bodems (sneeuw niet nodig, doe ik toch niet) en met weinig rolweerstand.

iemand gaf me de tip, schwalbe smart sam double defense. deze kosten wel liefst 100 euro voor een setje!!

andere goeie tips? GEAX ZEGGEK U :-)
Nen draadband van 10 eurobedankt!
Alstublief
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

jep Geax Barro Mountain is super en zeer allround.
Ik heb de 2.3 versie en afgelopen zomer heb ik er de Alpen mee doorkruist en vorig weekend een nogal vochtige Ardennen.
Maar een echte modderliefhebber ben ik niet. Dus hoe ze zich daar gedragen weet ik niet
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Barro's zijn super in de modder.
Voor de winter (gewicht doet er in de modder niet toe...) heb ik twee Barro Mountain draadbanden van 12 euro 't stuk.
Zijn ook heel simpel tubeless te maken met Notubes.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Welke UST banden zouden jullie me aanraden voor in de zomer , marathon te gaan rijden in de Ardennen ? Kheb me namelijk ingeschreven voor LCMT ,maar heb daar nog in nooit gaan rijden. Ik wissel wel niet graag van banden , daarom dat ik voor UST ga samen met latex. Om nooit onderweg langs de kant te staan.
Eagle Stijn
Mountainbiker

Post by Eagle Stijn »

The Doctor 46 wrote:Welke UST banden zouden jullie me aanraden voor in de zomer , marathon te gaan rijden in de Ardennen ? Kheb me namelijk ingeschreven voor LCMT ,maar heb daar nog in nooit gaan rijden. Ik wissel wel niet graag van banden , daarom dat ik voor UST ga samen met latex. Om nooit onderweg langs de kant te staan.
Nooit langs de kant staan [-X ....was het maar waar.
Enkele weken terug tijdens tt gaatje in achterband (NN 2.1 ust).
Latex leek het gaatje in eerste instantie te dichten, maar band stond na enkele km plat. Co2 patroontje er in en na enkele km weer plat #-o
Heb uiteindelijk zo een "geax pitstop" in gedaan en toen wast het dicht.

Toch altijd reservemateriaal (pitstop) en/of binnenband meenemen.
The Doctor 46
Mountainbiker

Post by The Doctor 46 »

Eagle Stijn wrote:
The Doctor 46 wrote:Welke UST banden zouden jullie me aanraden voor in de zomer , marathon te gaan rijden in de Ardennen ? Kheb me namelijk ingeschreven voor LCMT ,maar heb daar nog in nooit gaan rijden. Ik wissel wel niet graag van banden , daarom dat ik voor UST ga samen met latex. Om nooit onderweg langs de kant te staan.
Nooit langs de kant staan [-X ....was het maar waar.
Enkele weken terug tijdens tt gaatje in achterband (NN 2.1 ust).
Latex leek het gaatje in eerste instantie te dichten, maar band stond na enkele km plat. Co2 patroontje er in en na enkele km weer plat #-o
Heb uiteindelijk zo een "geax pitstop" in gedaan en toen wast het dicht.

Toch altijd reservemateriaal (pitstop) en/of binnenband meenemen.
Is dat is goed die geax pitstop ?
Last edited by The Doctor 46 on Sat 11 Dec 2010 12:29, edited 1 time in total.
Post Reply