Het is naast een goed stukje gassen en beetje onderhouden van de konditie natuurlijk ook een beetje zoeken naar mogelijke paadjes. Zeker de regio boven het voetbalterrein bied na de houthakkerswerken mogelijkheden tot het maken van enkele totaal nieuwe tracks. alleen jamme dat het mooie loofdek weg zal zijn en er enkel die kale dennen overblijven.
opitterbos trackjes
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Ik ga nu voor een paar uurtjes met de fiets de boskes in. Eerst eens de bestaande paden controleren of ze nog in stand gehouden zijn en daarna beetje richting Dilsen denk ik. Hopelijk kom ik zo af en toe een levende ziel tegen
Het is naast een goed stukje gassen en beetje onderhouden van de konditie natuurlijk ook een beetje zoeken naar mogelijke paadjes. Zeker de regio boven het voetbalterrein bied na de houthakkerswerken mogelijkheden tot het maken van enkele totaal nieuwe tracks. alleen jamme dat het mooie loofdek weg zal zijn en er enkel die kale dennen overblijven.
- glimburger
- Mountainbiker
Post by glimburger »
Heb jij dan dat nieuwe tussenstukje gereden ?
Allé, dat moet dan bijna want het is pas sinds gisterenmiddag klaar en er was al één rijder voor me er op geweest. ( met nog ne ruiter zo te zien) Om te voorkomen dat die ruiters alles kapot trappelen ga ik wat "hoogtebeperkingen" invoeren...
De paden lagen er vettig bij, ook in Bergerven. Daar heb ik nog even met de boswachter gepraat. die was volop de amerikaanse eiken aan het markeren. ( Rij maar ns langs die singletrack die begint aan de parkeerrplaats, dan zie je de gemarkeerde eiken)
Volgens hetgeen ik begreep gaan ze die richel komend jaar ook zo leegmaken gelijk nu de opitterbosjes. Hij zei zelfs letterlijk: "Dan zal het hier een jaartje erg rustig zijn qua recreatie". De bedoeling is dat men van op de bovenzijde de waterplassen zal zien liggen. weg loofbomen dus... Als je nu ziet hoe de opitterse bos er bij ligt is dat triestig om te horen, plus het feit dat de tracks dan zeker om zeep zullen gaan als ze ook daar de machines gaan inzetten.
De paden lagen er vettig bij, ook in Bergerven. Daar heb ik nog even met de boswachter gepraat. die was volop de amerikaanse eiken aan het markeren. ( Rij maar ns langs die singletrack die begint aan de parkeerrplaats, dan zie je de gemarkeerde eiken)
Volgens hetgeen ik begreep gaan ze die richel komend jaar ook zo leegmaken gelijk nu de opitterbosjes. Hij zei zelfs letterlijk: "Dan zal het hier een jaartje erg rustig zijn qua recreatie". De bedoeling is dat men van op de bovenzijde de waterplassen zal zien liggen. weg loofbomen dus... Als je nu ziet hoe de opitterse bos er bij ligt is dat triestig om te horen, plus het feit dat de tracks dan zeker om zeep zullen gaan als ze ook daar de machines gaan inzetten.
-
Kenzonator
- Mountainbiker
Post by Kenzonator »
Ben net terúg van 5rondjes rijden hier in opitter bos. Op eerste zicht was het wat vettig maar na 2toeren met2man was het heerlijk biken
- saiko
- Test team
Oppitter ben ik niet geweestglimburger wrote:Heb jij dan dat nieuwe tussenstukje gereden ?Allé, dat moet dan bijna want het is pas sinds gisterenmiddag klaar en er was al één rijder voor me er op geweest. ( met nog ne ruiter zo te zien) Om te voorkomen dat die ruiters alles kapot trappelen ga ik wat "hoogtebeperkingen" invoeren...
ben richting MM gegaan