Za 23/10/2010 Oostkamp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cube(less)
Mountainbiker

Post by cube(less) »

Gisteren rond 12 uur vertrokken voor de 45 km.
Kon dicht parkeren en inschrijving verliep heel vlot dus kon rap vertrekken. :-)
Na de lange singletrack langs de vaart een stortbuitje over me heen gekregen waardoor je bijna niets meer zag ,even bij mezelf zitten denken #-o #-o van wat ben ik hier aan het doen maar een echte biker kan daar tegen hé. :wink:
De wind speelde soms wat parten en op bepaalde stroken zag je gewoon geen aarde of moet ik zeggen modder meer door al het water.Het weer kan je nu eenmaal niet bestellen. :-? Het parcours was zeker genoeg offroad en een minimaal aan weg.
Bevoorrading was ook tiptop net zoals de bikewash. =D>
Daarna nog genoten van boterham en drankje :drunk: en terug naar huis gereden waar het vrouwke kon beginnen aan de was [-X
Proficiat aan de organisatie en goede keuze voor nieuwe locatie =D> =D>
Transalp
Mountainbiker

Post by Transalp »

Lichterveldenaere wrote:Aan het station van Beernem nog een groepje bikers tegengekomen, waarvan er een nogal groggy uitzag (te diep gegaan ?). Ze vroegen iedereen of ze geen deken bijhadden (tegen onderkoeling). Dus in het station maar om zo'n zilverfoliedeken geweest en afgegeven. Heeft er iemand nog iets van die biker gehoord?
Toevallig ken ik die biker. Ze waren aan een rustig tempo aan 't fietsen en dus niet van te diep te gaan, maar wel van de kou, vooral extreem koude handen blijkbaar. Zijn compagnons hebben hem naar 't station gebracht en hij werd opgehaald door de organisatie. Na een 10-tal minuten was hij er weer bovenop.

Nogmaals bedankt om het deken te halen in 't station!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

wilddog wrote: Ben daar in een diepe plas gereden waarbij mijn voorwiel tot meer dan de helft wegzakte en blokkeerde en zo over de kop in 't water terecht gekomen. Gelukkig niet in de prikkeldraad.
Idemdito! Mijn voorwiel zat inderdaad ook heel diep, met een buiklanding als gevolg... Ik heb dan maar vlug een regenjasje aangetrokken en kletsnat naar huis teruggekeerd.
De tocht zelf viel heel goed mee! Alles was heel goed berijdbaar, maar de regen daarentegen wist van geen ophouden!
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

ZATERDAG 23/10/10: OOSTKAMP – VOLDER XL EN DE VENTEN, IGNACEV EN DE VROUWEN
Aanwezig: Don Cortisoni (Davy Cortvriendt) - Boeverke (Jurgen Deboever) – Bulcky (Stefan De Groote) - Brunello (Bruno De Keijzer) – Volder XL (Tom Devolder) - Snellen Eddy (Eddy Truyaert) – Kurt Downhill (Kurt Vandenberghe) - Ignacev (Ignace Vandewiele) – ID HD (Kevin Yde)

Weg de charme van het zichzelf afwassen in een emmer water, enkel met een gordijn gescheiden van de Leffedrinkers. Oostkamp koos dit jaar voor het gebruik van de sporthal met echte douches, geen slechte keuze zo dachten wij als verwende pedaaltrappers. Ik dacht dat ook het parcours voor een groot gedeelte werd hertekend en dat we dit keer, meer dan vorig jaar, de platgereden streek rond Ruiselede en Beernem bereden. De lijn Brugge-Beernem-Ruiselede is natuurlijk één lange verzameling van bomen en iedere rit in de streek is dan ook een zekerheid op mooie parcoursen. Zo ook deze zaterdag, met een uitgebreid assortiment bosstroken en dreven. Ondanks de regenbuien van de voorbije week lag alles er nog vlot berijdbaar bij en kon een mooi tempo worden aangehouden. Geen nadeel, gezien het hoog percentage off-road.

Het peloton splitste zich na een zevental kilometer in twee delen met in de voorste regionen het Pittems/Meulebeeks gedeelte en in het tweede gedeelte de Koolskampse vleugel. Bij nader inzien was er wel geen één van Koolskamp, maar de domicilie zegt niet altijd waar de lever vol van is. Volder XL liet zich in het eerste deel vooral opmerken met uitgebreide vertellingen over een dildo en over “een vent die hij straks in het bos ging pakken”. Uw verslaggever moet nog eventjes nadenken over de juiste betekenis hiervan.

De grote finale kan ik niet meteen in detail schetsen, maar Brunello moet in laatste stukje ploeterbos behoorlijk snel gedemarreerd hebben, maar op een rake counter van Snellen Eddy zijn gelopen. De ster bleek daar echter Ignacev te zijn die zijn lekke band probleem creatief oploste. Hij verstopte vakkundig zijn fiets in de gracht, versierde probleemloos een passerende en kreeg haar zo ver hem een lift te geven naar de startplaats. Wat onderweg gebeurde is voer voor après analyses, maar grootste slachtoffer was Snellen Eddy, die met de auto achter Ignacev zijn fiets mocht.

De B-finale werd in gang gestoken door Don Cortisoni die echter problemen met kuitkracht en vizier kreeg. Volder XL klopte daarna Bulcky in een langgerekte sprint. Achteraf claimde ID HD nog zijn eerste overwinning, omdat na de finish nog een technisch parcours werd voorzien, maar zoals het Bike Devils reglement ondubbelzinnig zegt: het is aan de afspuit dat de finish ligt. Het is dan ook logisch dat wanneer er nog pijlen staan voorbij de afspuitplaats, dit niet meer meetelt als zijnde deel van het parcours. Ondanks zijn moedig en sterk presteren, toch de rode lantaarn voor ID HD.
Post Reply