Zo 24/10/2010 Zonhoven

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

bartos1 wrote:Dit is DE organisatie!! Alles mooi netjes, vlotjes, super pacours,...
Proficiat jongens.
Enige waar ik mij serieus aan stoorde is dat enorm veel mensen roepen op de tragere renners. Zelf blijf ik rustig achter die persoon en als ik dan op iets groter stuk kan je die persoon voorbij steken. Maar te roepen en te tieren op die mensen is alles behalve!!! Zij hebben evenveel recht als jullie.
Strafste van al is dat er dan 1 staat te roepe van alle kunnen ze de bergjes niet naar iemand en zelf 2 bergjes niet op geraakt. :-)

Volgend jaar kom ik zeker terug!! Ook die rode/roze mannen waren weer van de partij met de kinderen SUPER mannen!!!

Mvg
Bart
Ook last van gehad en sommige crossfietsers die voor een scherpe draai nog voor u in moeten vlammen met gevaarlijke situaties tot gevolg #-o kunnen volgende week mss meedoen met de superprestige.
Ook verschillende kinderen zien fietsen en die gaan idd niet zo hard als de volwassenen maar een TT is toch voor iedereen, een beetje meer respect en zo wordt voor iedereen een plezante zondagvoormiddag :-D
klane shortwood
Mountainbiker

Post by klane shortwood »

goeien toer, alles op en aan, goei bevoorrading (met rijstpappeke) en verloren rijden ging absoluut niet. de vele singletrack maakte het heel plezant, maar soms ook een beetje ambetant omdat het op veel stukken onmogelijk was om iemand in te halen.
en ik wil hier zeker geen vuurke gaan aanleggen, maar iedereen moet er wel eens bij stilstaan dat het voor een snellere rijder minstens even ambetant is om achter iemand te rijden die 5 per uur trager rijdt, als voor de tragere rijders om ingehaald te worden. spijtig genoeg komt het verhaal altijd maar van ene kant. voor mij persoonlijk rijdt er niemand in de weg, als ik ni kan voorbijsteken wacht ik rustig af tot een breder stuk waarna ik meestal ook nog vriendelijk zeg dat ik langs links of langs rechts ga passeren. maar ik denk dat niemand met de glimlach van zijn fiets stapt omdat de persoon voor hem op de eerste de beste ambitieuze molshoop ni boven geraakt en noodgewongen afstapt of valt en zo de weg verspert. van de 5 hellingskes die er vandaag in zaten heb ik er 3 moeten stappen omwille van andere "MOUNTAIN"bikers die voor mij reden/stapten. de mannen van de kromme gidon krijgen het hier opt forum nogal eens te verduren heb ik al gemerkt. het zou begot ni slecht zijn als die echte "mountain"bikers ook eens ne keer echte afstanden op de baan beginnen te rijden. ze zullen dan wel bergop geraken na nen tijd. enfin, dit gezegd zijnde... ik heb me deze voormiddag kostelijk geamuseerd en ik hoop van die ander 2000 man 't zelfde (of hoeveel het er ook waren, 't was in elk geval een serieus pakske volk) ik kom volgend jaar in elk geval terug om van de chocomousse te proeven :-D

grtz aan allen
Titser
Mountainbiker

Post by Titser »

Heel goeie TT, alles was perfect geregeld. Wel snap ik het nut niet van inschrijven met uw VWB-kaart en dan toch nog een formulier moeten invullen? :roll:

Iedereen zegt altijd dat elke rijder evenveel recht heeft om daar te rijden. Da klopt inderdaad! Dus ook de snelle rijders hebben recht op hun voormiddagje mountainbiken! Het is inderdaad zo dat, indien je volgens de regels van de kunst voorbij steekt, nog altijd gegrommel achter je hoort. Moeten we dan allemaal in treintje van start tot aankomst rijden??
Brockie
Mountainbiker

Post by Brockie »

Elke winter dezelfde zever over dat voorbij steken, in de zomer in de ardennen heb je dit niet.
Er gelden dus maar een paar goede regels.
1. Steek voorbij waar kan
2. verwittig even beleefd of ze links of rechts moeten blijven (op de smallere paden he)
3. Rij daarna niet bruusk voor degene in als je terug invoegt. (hebben me vandaag en de afgelopen weken zo bijna een paar keer omver gereden door tegen mijn voorwiel te knallen)
4. En probeer als snellere renner dan ook de andere niet op te houden in stijlere hellingen, singeltracks of mooie afdalingen, want dit gebeurt ook nog al eens
5. Kortom respecteer gewoon elkaar, proberen allemaal leuke mountainbikedag te hebben.
Trouwens vandaag als niet zo snelle biker een heel leuke voormiddag beleefd op een mooi parcour met een top bevoorrading en lekkere leffe na de tocht.
Enig nadeel doordat de tocht zo goed is komen er elk jaar meer en meer rijders op af.
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Ben ik blij dat ik voor Zonhoven heb gekozen en niet voor Meldert-Hoegaarden(was blijkbaar ne modderpoel )
Gezien de lange afstand van het Pajotteland tot Zonhoven na 10 u vertrokken en dus geen last gehad van de drukte.
Gekozen voor de 47km en van begin tot het einde heb ik mij goed geamuseerd :bounce:
Prima bevoorrading
Proficiat !! =D>
8tenstef
Mountainbiker

Post by 8tenstef »

"Zondermeer" Zonhoven. Schitterende opkomst ong. 1700 mtbikers. thnx en tot volgend jaar =D> =D> =D>
SLOME BIKER
Mountainbiker

Post by SLOME BIKER »

zeer fijne en verzorgde tocht :wink: mooie singletracks de moeite waard =D>
brix
Mountainbiker

zonhoven

Post by brix »

goed georganiseerde tocht , goede bepijling.
leuk ook , dat er bij een overgang aan de weg telkens verkeerswachters stonden chapeau !
GoGoGo
Mountainbiker

Post by GoGoGo »

Genoten, proficiat mannen! Puik werk =D>

Ondanks neerslag, vond ik het nog heel goed meevallen.

Ik kijk al uit naar de foto's en de professionele filmreportage :P

Off topic...
Ik geniet van al die mooie single tracks.
Hoffelijkheid & verdraagzaamheid, waarden die ook op de MTB het verschil maken.
Zou over dat inhaalgedrag een ander topic opstarten =P~
Kimson
Mountainbiker

Post by Kimson »

Titser wrote:Heel goeie TT, alles was perfect geregeld. Wel snap ik het nut niet van inschrijven met uw VWB-kaart en dan toch nog een formulier moeten invullen? :roll:

Iedereen zegt altijd dat elke rijder evenveel recht heeft om daar te rijden. Da klopt inderdaad! Dus ook de snelle rijders hebben recht op hun voormiddagje mountainbiken! Het is inderdaad zo dat, indien je volgens de regels van de kunst voorbij steekt, nog altijd gegrommel achter je hoort. Moeten we dan allemaal in treintje van start tot aankomst rijden??
Moet ik je gelijk in geven...
Post Reply