Zo 24/10/2010 Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Falco Peregrinus
Mountainbiker

Post by Falco Peregrinus »

Het was weer een zalige MTB-dag! Met de forumbende er voor gekozen om het jaagpad links te laten liggen en de single tracks te bissen!

Ziehier wat foto's: http://picasaweb.google.be/werner.degra ... lkerke2010#

Zij die graag de rit in Google Earth bekijken (Google Earth moet wel geïnstalleerd zijn): http://connect.garmin.com/proxy/activit ... ?full=true

Choufkes, proficiat en tot volgend jaar!!! =D> =D> =D>

Image
Last edited by Falco Peregrinus on Sun 24 Oct 2010 17:41, edited 2 times in total.
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

awel hè, 'k was daar ook vandaag, alleen.... 't was voor den après, maar 'k heb daar alleen maar positieve reacties gehoord, en rekening houdend met de vorige editie's die ik wel reed, zal het wel just geweest zijn dat het weer een super ritje was.
Ze hebben bij de Chouffkes hun eitjes weer goed gedeponeerd bij de juste nonnekens, vandaar...schitterende weersomstandigheden.

't deed goed om weer ne keer de "bende" te zien en vooral te horen. :wink:
pandasan
Mountainbiker

Post by pandasan »

vandaag ook gestart voor de eerste keer in middelkerke,en zeker niet de laatste keer ,heb me rot geamuseerd langs het strand en vooral in de duinen,benen waren super, de zon was van de partij ,wat moet een mtb'er nog meer hebben om er een leuke rit van te maken,een goeie organisatie =D> =D> =D> =D> .tot de volgende.
de 3 amigo's
wtc lovendegem (marcassou)
bushrider
Mountainbiker

Post by bushrider »

Ook de grysperre's hebben zich terug geamuseerd :drunk: . Bedankt mannen en vrouwen die hieraan hebben meegewerkt , alles was top Wat een organisatie =D> =D> =D>
Hier de prenten van onze groep , meerdere groepjes van de Grysperre aanwezig =D> =D> =D>
http://s1020.photobucket.com/albums/af3 ... =slideshow
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

Vandag met ne stuk, of 10 erika's baaikers en ster's (+nog ne paar vrienden) aangezet in middelkerke voor de 60 ( sommige 45) prachtige km's.
Van bij het begin mij in peter's zijn wiel gezet en alleen als t'wind van achteren was mij ook een beetje aan de kop gezet (en dan nog :oops: :oops: )
De eerste 35 km waren inderdaad om vingers en duimen bij af te likken, met een geweldig uitgebreidde bevoorrading er bovenop (2 zelfs).
Was er zeker nie rouwig om dat er soms een ietwa langere stukken asfalt in zaten want t'was de enige manier om ne klein beetje te recupereren in't wiel van onze peter.
Zelfs Rik c was vol lof over onze nieuwe (tijdelijke) kopman die na iedere strook onverhard mooi aant wachten was op ons.
Aan de tweede bevoorrading onze vrouwkes (die de 45 deden) terug tegengekomen om dan de laatste 20 km redelijk shette te geven zodat we mooi tezamen aan de afspuitstand (die toch redelijk vlot ging) aankwamen na 60 (45) prachtige km's.(k'was al heel blij da de strook rond de luchthaven er nie in zat)
Op den après nog een paar choufkes (2paar of 3paar? :drunk: :drunk: ) gedronken om rond kwart na één terug huiswaarts te keren.
T'was mijn vierde deelname en den dezen vond ik toch wel ruimschoots de beste.
Bedankt choufke's en tot volgend jaar (bij leven en welzijn) =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

deze grysperre moest zijn ambitie wat bijsturen. De 40km naar Middelkerke met de wind op kop had meer krachten gekost dan aanvankelijk begroot. Resulataat: constant aan de rekker. De 60 gedaan samen met Marc en Stefaan en mij heeel goed geamuseerd. Prima rit , heel goede organisatie, puik parkoers die niettegenstaande de vele regen prima te rijden was. De staat van de benen geevalueerd en wijs besloten om mee met stefaan met de auto naar Gits te rijden ipv met de fiets. Het stukje van gits naar roeselare lukt nog net :wink:
Toch een mooie 123.8 km op de teller
Bedankt Middelkerkenoars toet de noaste ki :bounce:
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Vanmorgen de 60km gereden en het weer was de choufkes goed gezind. Het is een van de beste mtb-tocht aan de kust met veel mooie stukken op strand, duinen en polders. De bevoorradingen waren een uitgebreid buffet dat ik nog niet veel ben tegengekomen op een tocht.

Tot volgende
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Ook vanuit het Oostvlaamse Lokeren afgekomen met ons 2 van MTB Team Heiende. 100 km maar 't was de moeite.

Inschrijvingen verliepen super vlot, en om iets na 8 uur vertrokken.

Ideale warming up op de duinenpaadjes en na 6 km de zandbak in. Voor mij was het de eerste keer op het strand rijden en eens je een goed tempo hebt valt het reuze mee. Wind kwam gelukkig vanuit zee, dus dat was een meevaller.

Nadien wreed veel leut op de single tracks. De baanstukken waren goed om even te recupereren. Nu ja, met de wind op kop is het stoempen natuurlijk.

Bij de eerste bevoorrading (die super uitgebreid was, lekkere broodpudding trouwens! ) had mijn kompaan een lekke band vooraan. Bandje vervangen en weer weg. Deel 2 ons in een groepje genesteld en hen de eer van het kopwerk gegeven. Merci gasten ! Nadien voor het bisnummer op het strand weer lekker doorgereden (knisperend geluid van schelpjes onder de wielen is leuk :P )

Nadien was er wel wat road werk maar de modderstrook op het einde was spek voor mijn kompaan zijn bek. Als een tractor er door en leute !

Voor mijn neus ging er iemand tegen de vlakte en het scheelde echt niet veel of hij belandde in het water. Stel je voor !

Op het einde de speeltuin in met de bergjes en daar zag je dat er bij velen het beste al af was (bij mij ook :oops: ) en uiteindelijk om iets na half 12 terug aan de sporthal.

Even wachten om 't fietske af te spuiten. Dat het meeste eraf is is genoeg, sommigen gaan daarin echter héél ver want elk korreltje moet eraf [-X

Warm douchke, nog ene gedronken en tevreden naar huis. 't Was echt de moeite en een unieke ervaring voor 2 Wase bikers =D>
quab
Mountainbiker

Post by quab »

(nog iemand maag&darm-protesten na die Hotdog?)
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

de duinen gedaan van middelkerke tot en met lombardsijde, teruggekeerd langs het strand en dan nogmaals hetzelfde aangezien we met onze stransloefen niet in de modder wilden rijden. Leuke stukjes ontdekt en een goei training gedaan. Keep up the good work
Post Reply