Heb je een gedacht van het gewicht van het frame en verschil met een alu frame?sus wrote:Vandaag voor het eerst een langer tochtje gaan doen om alles eens goed af te stellen.Eerste conclusie,na 9 weken inactiviteit is van conditie geen sprake meer :cry: .Het zal een tijdje duren eer ik terug deftige benen heb.
Wat betreft de bike,WOW :drunk: ,vergeleken met deze was mijn ouwe Epic net van rubber.Het frame is enorm stijf ,de Brain demper fantastisch.
Snelle bochten,kort draaien en keren,accellereren,alles gaat zoveel beter.
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten :wink: .
Epic 2011
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Re: epic
epic
Ik heb er geen idee van hoeveel het frame apart weegt.Het verschil met een alu frame zal niet spectaculair veel zijn aangezien mijn achtertrein nog steeds van M5 alu is.Het is enkel het S-WORKS frame dat volledig carbon is.Het verschil zou hem vooral in de rijeigenschappen zitten en vergeleken met mijn vorige alu frame kan ik dat wel beamen
.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
Graag een beetje rijinformatie:
Hoe stuurt hij?
Vering?
Comfort?
Funfactor?
Axe factor op schoone vrouwen?
Hoe stuurt hij?
Vering?
Comfort?
Funfactor?
Axe factor op schoone vrouwen?
epic
Vooral het stuurgedrag is fantastisch volgens mij.Wat meteen ook de fun verhoogt.Qua vering goede tractie op klimmen en toch een zeker comfort in de afdalingen.Het blijft natuurlijk een prestatiegerichte fiets.
Wat betreft het schoon vrouwvolk die zitten allemaal binnen met dit weer denk ik
.
De 24/38 stond standaard gemonteerd.
Wat betreft het schoon vrouwvolk die zitten allemaal binnen met dit weer denk ik
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Re: epic
Straf, ik vind daar niets over terug, Sram spreekt van een 26/39 en een 28/42. Tis ni dat ik u niet geloof hé, maar die verhouding wou ik op mijn 29er en vond deze niet bij Shimano en Sram, Middleburn kon dit dan weer wel.sus wrote:Vooral het stuurgedrag is fantastisch volgens mij.Wat meteen ook de fun verhoogt.Qua vering goede tractie op klimmen en toch een zeker comfort in de afdalingen.Het blijft natuurlijk een prestatiegerichte fiets.
Wat betreft het schoon vrouwvolk die zitten allemaal binnen met dit weer denk ik.
Het is in ierdergeval een mooie fiets, veel plezier ermee.
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Specialized vermeld ook 24/38T.
SRAM XO crank / X9 crankvermeldt dan weer enkel 26-39, 28-42 and 22-33-44 gearing . Als je naar de foto's kijkt op de SRAM en Specialized site, is dat blijkbaar een speciale crank voor Specialized (S-1250 volgens Specialized site). Weinig gelijkenissen met de X0 of X9 crank. Maar misschien zijn dit ook geen tandwielen zoals de 'XX' die op 4 punten kunnen schakelen, vandaar de mogelijk andere vertanding.
SRAM XO crank / X9 crankvermeldt dan weer enkel 26-39, 28-42 and 22-33-44 gearing . Als je naar de foto's kijkt op de SRAM en Specialized site, is dat blijkbaar een speciale crank voor Specialized (S-1250 volgens Specialized site). Weinig gelijkenissen met de X0 of X9 crank. Maar misschien zijn dit ook geen tandwielen zoals de 'XX' die op 4 punten kunnen schakelen, vandaar de mogelijk andere vertanding.
24/38
Even langsgaan bij een Specialized dealer .Als Specialized ze standaard monteert moet die ze toch apart kunnen krijgen ook.
Voor de rest vandaag wat door de modder gaan ploeteren en de Sram componenten bleven het onder alle omstandigheden perfect doen
.
Gisteren een setje Continental X-king gemonteerd en deze bevielen mij erg goed.Blijkbaar waren de reviews in de magazines toch niet overroepen.Duidelijk minder rolweerstand op asfalt dan de RoRo's,goede grip in de bochten en in de modderstroken.Ik heb de racesport versie in 2.2.Monteren op de notubes velgen ging perfect,gewoon opleggen,melk erin,opblazen en klaar
.
Voor de rest vandaag wat door de modder gaan ploeteren en de Sram componenten bleven het onder alle omstandigheden perfect doen
Gisteren een setje Continental X-king gemonteerd en deze bevielen mij erg goed.Blijkbaar waren de reviews in de magazines toch niet overroepen.Duidelijk minder rolweerstand op asfalt dan de RoRo's,goede grip in de bochten en in de modderstroken.Ik heb de racesport versie in 2.2.Monteren op de notubes velgen ging perfect,gewoon opleggen,melk erin,opblazen en klaar