andalusie mtb

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
andredv
Mountainbiker

andalusie mtb

Post by andredv »

hallo,
iemand ervaring met sedikisandalusie.com
ben voor enkele dagen in torrox (andalusie)
lijkt me wel iets om uit te testen
alle nuttige tips welkom maar vertrek 19augustus
dank op voorhand
andre
andredv
Mountainbiker

Post by andredv »

Blijkbaar niemand die deze plaats kent ??? omgeving torrox en nerja
Dan maar even melden dat ik het hier enorm naar mijn zin heb .
Zowel de mtb als de racefiets is hier alomtegenwoordig.
De mtb ritten doe je best s'morgens of s'avonds overdag loopt de temperatuur op tot ong 35graden.
ook de begeleide rit met sediki's andadalusie viel enorm mee.
Ik was wel solo met begeleider harald dus kreeg de volle aandacht en uitleg over de omgeving.
Mocht ik hier nog terugkeren breng ik zeker eigen fiets mee enkel de vlucht met ryanair valt iets duurder uit voor transport mtb(80euro)heen en weer,andere vluchten meestal rond 40euro h/t
Mss heeft iemand die deze richting uit wil toch iets aan mijn antwoord
Andre
D.
Mountainbiker

torrox , nerja

Post by D. »

hey.

mijn schoonouders hebben een woning in arenas. dit ligt vlakbij Nerja.
ik ben al enkele malen met de mtb ginds geweest. is een magnifieke streek om te mtb'en. het achterliggende gebergte ( sierra's de tejeda ) is in andalucie zeer bekend en er wordt zelfs het andalusisch mtb kampioenschap marathon georganiseerd.

als je nog eens teruggaat laat je maar iets weten
mountainmike
Mountainbiker

Post by mountainmike »

bedankt voor je bericht andredv, ik heb wel wat aan je antwoord, ik wil ook graag naar Andalusie! Ik ben nog niet een heel gevorderde mountainbiker, dus vraag me af of het wel te doen is voor mij, qua zwaarheid van de ritten..
andredv
Mountainbiker

Post by andredv »

hallo mountainmike,
ikzelf ben ook niet die supercrack en de ouderdom begint mee te spelen.
maar heb er gereden voor de funn,zonder competitiegevoel dus als het even te zwaar werd : ietsje lichter of een tussenstop .
ook hangt het er wel vanaf waar je in andalusie heen gaat ,het is niet overal even zwaar maar overal wel mooi en de zon steeds een pluspunt.
DUS mocht je gaan hou er de moed in ,en laat je niet afschrikken van moeilijk of zwaar. maar geniet ervan
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

iemand enkele Gps tracks liggen??? of tips. Ik Verblijf in COIN binnenkort

Greetzz
and
thanks
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

Beste,

Ik ken de streek vrij goed. meer nog, binnenkort ga ik in de regio wonen (in de Sierra Nevada). Vanuit Nerja is het mooi fietsen. Onderschat het niet want vanop zeeniveau moet je daar al snel 700 meter klimmen (op de baan) om in het Parque Natural de Sierra de Tejeda te geraken. Vanuit Frigiliana scheelt dat al de helft. Compéta is ook een goede uitvalsbasis voor deze Sierra. Een door mij gereden track vind je hier alvast, en er staan er nog meer op in de streek.

http://nl.wikiloc.com/wikiloc/spatialAr ... &id=813428

Grts
montenbaiker
Mountainbiker

Post by montenbaiker »

den wakkere bakker gits wrote:iemand enkele Gps tracks liggen??? of tips. Ik Verblijf in COIN binnenkort

Greetzz
and
thanks
Coín ligt een stuk meer naar 't westen. Sierra Grazalema is daar niet zo veraf en zeer mooi!

zoeken in Wikiloc zal je wel enkele tracks geven.

grts
Post Reply