Za 23/10/2010 Oostkamp

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Survival
Mountainbiker

Post by Survival »

Ik zal mij er ook eens aan wagen, geniet elk jaar van deze tocht, hopelijk blijft het een beetje droog!
stumpjumpertje
Mountainbiker

Post by stumpjumpertje »

Zal ook aanwezig zijn om 9u ! tot dan
borasi
Mountainbiker

Post by borasi »

morgen ook het ritje meepikken zien het volledig zitten :bounce: :bounce:
geertje
Kerstman

Post by geertje »

Morgen tss 8h15 en 8h30 vertrekken Aragorn en ikzelf voor de 45km. Goed of slecht weer,we zijn op de afspraak. Hou rekening met onze gezapige snelheid!!!!! 8)
We gaan ervan genieten. :bounce: :bounce:

Vriendelijke groet en tot morgenochtend

geertje :wink:
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

pijltje gezien in Sijsele dorp, om rechts af te slaan richting Oedelem. Zijn dit de juiste pijltjes ? Anders kan ik vanaf daar starten :) pijltjes met een gele bol als ik het goed gezien heb... Greetz
Neoray
Mountainbiker

Post by Neoray »

Ben mijn stuutjes aant eten voor deze thuismatch. Startplaats ligt aan het einde van mijn straat, dus ik ben zeker paraat met maatje Jelle en dat over welgeteld een kwartiertje . Kga wel nog moeten zien of ik 45 of 56 doe, want ben 2 dagen beetje ziekjes geweest. Tot sebiet! :bounce:

Trouwens, pijltjes al zien hangen. Zijn geel met een kleine oranje sticker aan het uiteinde. Voor de auto's hangen er grote oranje pijlen vanaf de afrit Oostkamp.
Last edited by Neoray on Sat 23 Oct 2010 12:36, edited 1 time in total.
Neoray
Mountainbiker

Post by Neoray »

En we zijn al terug si!

Met mijn maat Jelle gestart voor de 45 km. Jelle had last van zijn kuit door een loopblessure, ik was ziekjes geweest donderdag en vrijdag, maar de voornaamste reden om niet voor de 56km te kiezen viel aan de start voornamelijk uit de lucht... We waren nog niet vertrokken en we waren al nat. Lap. Maar niet getreurd, een beetje regen houdt ons niet tegen.

Na het inscannen van de kaart (man wat is dit heerlijk, gedaan met dat gepruts met die blaadjes aan de start) waren we al snel vertrokken voor de eerste single tracks. Langs de vaart richting Gent al snel een lange strook onder de wielen gekregen. Dan via Beernem naar Ruiselede, vandaar naar Hertsberge en zo terug naar Oostkamp.

Er zaten weinig technische stukken in, waardoor we ondanks het slijk op de natte stroken nog een mooi gemiddelde konden draaien. Alles was goed berijdbaar en duidelijk aangegeven. De bevoorrading van de 45 km was op ongeveer 27 km (in het bos van Bulskampveld denk ik). Er was voldoende eten en drinken. Voor mij mocht hij wel wat vroeger komen, want de betonmolen was al redelijk leeg tegen dan.

De bikewash was ook in orde en een gratis boterham na afloop gaat er ook altijd vlot in. Snel in 1 minuut naar huis gereden en recht de douche in. Die fiets kuisen zal voor vanmiddag zijn, eerst een warme tas soep.

Zeker een mooie tocht, jammer van het weer, maar dat kan je jammergenoeg nog altijd niet bestellen...

=D> voor de organisatie!

Jeroen
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Deze morgen met Geertje gestart voor de 45 km... Helaas vertelde mijn conditie me vrij vlug dat dit iets teveel zou zijn :oops: ... Khad het kunnen weten #-o
Na een kort overleg met mijn fietsgenoot wijselijk besloten om de 35 km af te haspelen.
Twas een mooie tocht (in de regen) vond ik. Mooie paadjes, boswegels, hier en daar enkele serieuze plassen en een toch wel venijnige wind. Ook hier kon ik rekenen op een een sterke Geertje die me vakkundig in zijn wiel liet zitten :-?
Een korte stop aan een bevoorrading die voldoende was om zo via de bossen terug te keren richting Oostkamp. Op het laatste zat er nog (voor mij althans) een venijnig stukje in met een zompig grasland waar ik gene meter vooruitkwam :roll:
Moe maar tevreden aangekomen. Een vlotte bikewash, warme douches en een lekkere boterham als afsluiter. Wat nagepraat met Geertje om dan terug huiswaarts te keren.

Mooie ochtend gehad maar ik weet voor mezelf dak nog veel werk heb met mijn conditie...
Aan de organisatie (en vooral Geertje), bedankt voor deze fietsochtend...

Grtz Aragorn
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Deze morgen vertrokken om 08:45 uur met Niels, Geert, Franky en Cedric. We hadden beslist om de 45 km te rijden. Na enkele honderden meters opwarming ging het tempo de hoogte in. Het zou geen tochtje worden, waar we van de natuur konden genieten!!! Na ettellijke kilometers had Niels zijn benen volledig opgeblazen en besliste hij om vandaar naar huis te rijden. Mijn beentjes waren wel ok en af en toe prikte ik even om te kijken wat de concurrentie deed. Ze bleven volgen, maar één kilometer voor de bevoorrading, nam ik de kop en drukte ik het tempo langs een singletrack waar er een drietal plasjes lagen. Je kon niet anders dan door deze plas, maar mijn fiets ging dieper en dieper in de plas, dit tot bijna aan mijn knietjes. Voetjes doorweekt #-o , maar iedereen heeft het overleefd! Dan de bevoorrading, waar we de nodige suikers namen om het tweede deel te kunnen starten.
Geert nam toen eerst de leiding. Ik wist dat er enkele lange dreven waren, nam over en ik liet het tempo omhoog gaan, maar ik had niet gerekend op Cedric, die als een speer wegreed. Ik kon nog ietwat mee, maar toen hij meer dan 37 reed heb ik moeten passen. Ik voelde het toen al komen. Iets later waren we terug samen en het was het sein voor Geert om er nog een snok aan te geven. Ik voelde de bui hangen en liet Franky en Cedric voorbijgaan. Ze werden steeds kleiner en er waren een paar moeilijke passages, zodat de moed me in de schoenen zakte, dit tussen het water door! Gelukkig was er een tweetal die me inhaalde en zij hebben mij teruggebracht tegen wind. Ik zag ze toen een 150 meter voor me rijden. Op de weg heb ik met mijn laatste krachten terug kunnen komen, maar net bij de aansluiting kreeg ik nog een klopje van een grote hamer en zag ik ze terug wegrijden. Ik kon ze nog tot op het einde in de verte zien rijden... We zijn allen heelhuids aangekomen. Ik was nog net onder de twee uur binnen. Mooi ritje, goede bepijling en goede organisatie!! Een groot pluspunt is de verhuis naar de Valkaart. =D> =D> =D>
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Wat zoekwerk naar de inschrijving maar de eerste keer is het altijd een beetje zoeken .Naar verluid is dit van alles zo .Hahaha.
Een mooi en al bij al een goed berijdbare tocht .
k'Heb genoten.

Mercie aan de voorzitter en zijn crew.
Post Reply