Scott Scale '08 (rigid p. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nifty wrote:
Ik hoop nu wel dat ge die Reba nog niet weggedaan hebt. Volgens mij kon die wel nog even dienen. Zolang er geen olie uitspuit is die niet dood, enkel een beetje invalide :-D
Nee, die heb ik nog.
Ik had die eerst opnieuw gemonteerd, met de bedoeling er de winter mee door te komen.
Maar de werking werd echt met de kilometer slechter: wel goed inveren, maar dan hoor je de vork lucht zuigen en kwam de olie er langs de dichtingen uit bij die ene vorkpoot. Terug uitveren ging dan heel traag.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Heb na de Roc ook een rigid gestoken, zo'n dt swiss xrr 455.
Al een paar toerkes ermee gereden en binnenkort wa beachraces ook.
Tot dusver zeer tevreden over! Klimmen/sprinten gaat een stuk sneller vind ik en het gewicht van de bike is ook met 1kg gezakt :wink:
In het begin is het vooral wennen aan de veel lichtere voorkant van de fiets 8)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

uncle sam wrote:Heb na de Roc ook een rigid gestoken, zo'n dt swiss xrr 455.
Tot dusver zeer tevreden over! Klimmen/sprinten gaat een stuk sneller vind ik en het gewicht van de bike is ook met 1kg gezakt :wink:
Die xrr 455 heb ik ook overwogen, maar was al verkocht toen ik mijn vaste vork ging halen. Sowieso was deze beter voor 't budget, al is de DT wel een goeie 150 gram lichter.
Ik ben er net mee naar 't werk gereden, en je merkt dat gewichtsverschil vooraan echt wel. Stuurt messcherp en voelt zeer licht aan.
Vanavond eerste echte test op de nightride in Bever.
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

El Baelos wrote:
uncle sam wrote:Heb na de Roc ook een rigid gestoken, zo'n dt swiss xrr 455.
Die xrr 455 heb ik ook overwogen, maar was al verkocht toen ik mijn vaste vork ging halen. Sowieso was deze beter voor 't budget, al is de DT wel een goeie 150 gram lichter.
Ik ben er net mee naar 't werk gereden, en je merkt dat gewichtsverschil vooraan echt wel. Stuurt messcherp en voelt zeer licht aan.
Had ge niet beter ineens een "niner" vorkje gekocht? :-D
Nee, 't heeft wel iets, een vaste...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

prideandglory1891 wrote:Had ge niet beter ineens een "niner" vorkje gekocht? :-D
Nee, 't heeft wel iets, een vaste...
Liever wel, maar da's voor na Nieuwjaar...
Nifty
Mountainbiker
Location: Canyon 29er 9.9SL | Specialized Stumpjumper FSR 120

Post by Nifty »

El Baelos wrote: ...
Komt de voorkant iets lager te staan tgo je reba(sag meegerekend)? Dat zou ook al kunnen zorgen voor scherper stuurgedrag.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nifty wrote:
El Baelos wrote: ...
Komt de voorkant iets lager te staan tgo je reba(sag meegerekend)? Dat zou ook al kunnen zorgen voor scherper stuurgedrag.
Nee, de fiets staat net hoger vooraan.
Mijn Reba is in principe 100 mm veerweg, maar doordat ik de negatieve luchtkamer altijd vrij veel druk geef (meer gevoeligheid op kleine schokken) staat de Reba in realiteit maar op 90mm.
Post Reply