Mcro dosis gebruikt - micro dosis ontdekt !

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

inmiddels weten we natuurlijk waarom de uci dit stil wilde houden: van zodra het in de pers komt is het hek van de dam, begint het zaakje aan alle kanten te lekken

en zonder die tipgever (aan ard) zou het ook zo gebeurd zijn
nu lijkt één jaar schorsing het minimum voor contador, en als dat van die plastics klopt, dan maakt de uci zich zelf belachelijk met een straf van een jaar, die test mag dan al nog niet gehomologiseerd zijn, hij staat wel op punt en kan, geloof ik, voor de rechtbank rechtsgeldig ingeroepen worden als bewijs van bloeddoping

er is trouwens nog een indirect bewijs van bloeddoping (niks te maken met plastics):

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... e_contador
Delbeke heeft nog een hiaat gevonden in de uitleg van Contador. "Als je op 21 juli 50 picogram in je urine hebt, dan zou de de concentratie op 20 juli 100 of 200 picogram bedragen. Maar die dag was de controle van Contador negatief."

"Er moet dus tussen de twee controles iets gebeurd zijn", zegt Delbeke in Het Laatste Nieuws. Volgens verschillende bronnen is er sprake van bloeddoping. "Die hypothese is inderdaad mogelijk."

Hoe dan ook heeft Contador een probleem volgens Delbeke. "De zaak seponeren kun je nooit uitleggen aan de andere renners en de buitenwereld. Met zo'n precedent zouden UCI en WADA een groot probleem hebben."
julie
Mountainbiker

Post by julie »

trouwens dat plastik, dat komt uit zijn bidon.... :roll:
en zo gaan we maar door......
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="julie"]trouwens dat plastik, dat komt uit zijn bidon.... :roll:
en zo gaan we maar door......[/quote]

maar ook dat zal dan verholpen worden : met de termosfles naar 'den traveaux' :lol:

ze overdrijven gewoon.
dat de instanties verder zelf met verschillende maten en gewichten werken, is talrijke keren getoond.
het laatste was dat de UCI in de pers vertelde, dat ze zelf op hun kosten gingen onderzoeken wat er mis was.
Leuk voor al die andere wielrenners, die verdacht waren maar eigenlijk niks zwart op wit hardgemaakt is geweest, en leuk voor hen waarvan de procedures nog lopen (oa Keisse).
Er mogen dan zondaars zitten in het peleton, maar ze mogen de onbekwamen van die instellingen ook eens zwaar aanpakken.
In de prive zouden ze zo'n slechte papieren krijgen, dat ze nog niet eens kunnen gaan doppen.
Dat niemand zich kandidaat stelde bij de UCI verkiezingen laatst, zegt enkel dat niemand zich geroepen voelt om de puinhoop op te kuisen die Mquad veroorzaakt heeft. (mquad was enige die kandidaat stelde)
en tis helemaal een schande dat die dweept met zijn wielerverleden.... namelijk 1 jaar gekoerst als 16 nieuweling, maar zichzelf uitmuntend kenner / expert in het wielrennen waant. :-({|= ... in darts kan wel kloppen (was veel jaren voorzitter van een dartsvereniging)
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Sunn , jij overdrijft ook gewoon . Bij jou is geen enkele renner positief gevonden .
Je verdedigde zelfs Dokter Dave , man man .
Het hele peloton is heilig bij jou !

Heb het jou al eens verweten en awel , nu nog een keer se .

Kan zijn dat Bertje clean is , maar jij bent daar wel heeeeeel zeker van .
Net zoals van al die andere die al gepakt zijn .

Ofwel ben je naief ofwel hypocriet .
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="fcb"]Sunn , jij overdrijft ook gewoon . Bij jou is geen enkele renner positief gevonden .
Je verdedigde zelfs Dokter Dave , man man .
Het hele peloton is heilig bij jou !
Heb het jou al eens verweten en awel , nu nog een keer se .
Kan zijn dat Bertje clean is , maar jij bent daar wel heeeeeel zeker van .
Net zoals van al die andere die al gepakt zijn .
Ofwel ben je naief ofwel hypocriet .[/quote]

je kent de ballen ervan maar je spuit wel uw vergif.
Heb je ooit leren lezen? dan had je wel goed begrepen dat ik niemand verdedig maar tot er niks officieel is, het voordeel van de twijfel geef, en daar gewoon een toelichting aan geef van wat hem misschien tot een fout kan gedreven hebben, en ook anderen.
en 'Dokter Dave'??? zeg maar gewoon de naam ipv onozelteiten te verkopen.

ik steek voor niemand men hand in het vuur. En hypocriet? neen....
Daarvoor moet je bij de UCI zijn, en WADA. Want die hebben tot nu toe nog niet anders gedaan, zeker in deze zaak, 'Operatie Doofpot' genoemd.
Ik ga ook niet af op het eerste het beste krantenknipsel. de feiten zijn wel lichtjes anders dan ze tot nu toe geschreven hebben.
de dosis is te laag om toegediend te zijn voor doeleinden, maar anderzijds vind ik wel dat ze dan maar eens al die andere renners waar niks bij gevonden is maar op basis van vermoedens zijn geschorst, omdat er een bloedwaarde wat verschil gaf, ook onschuldig moeten laten tot het tegendeel is bewezen.
En geen heksenjacht op openen, zeker niet op een overdreven manier zoals vaak het geval is.... misdadigers worden beter behandeld dan een betrapt wielrenner #-o
In dit geval is er iets gevonden
En als ik dan denk aan die jongens die zonder wat aan de kant zijn gezet of met identiek lage waarden van mogelijk vervuilde stoffen, dan moeten de heren van WADA en de UCI de regels die zij vaak ook naar eigen vermogen interpreteren, toepassen en hem schorsen met onmiddelijke ingang.
maar... de UCI gaat op hun kosten onderzoek laten doen...dat is NOOIT voorgevallen in het verleden..
WIE IS DAN DE HYPOCRIET????? ik niet.
fcb
Mountainbiker

Post by fcb »

Lezen kan ik goed genoeg en heb al veel dingen van jou hier opgestoken ook ivm training en voeding maar op gebied van doping in het peloton ......

Ik zeg ook niet dat alleman pakt of dat bertje pakt maar hen ALLEMAAL zo verdedigen ? neen

En begrijp me niet verkeerd , met of zonder doping , het blijven bij mij allemaal uber atleten .
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

Heb al enkele dagen last van een vastzittende verkoudheid, met hoofdpijn enz... Lang verhaal kort gemaakt: 4Xdaags één tabletje Sinutab-forte. Als het nu zondag koers (toeristen) zou zijn of een strandrace en ze controleren hang ik vierkant. 4Xdaags 60mg pseudo-efedrine, dan weet je't wel zeker. Als dat in de kranten zou komen of er valt een anti-wieler journalistje op, artikeltje nog wat bijgekruid enz...
De dag van vandaag profrenner zijn valt echt niet mee. Sommigen zijn soms bang om te koersen. Dan hebben ze griep, de week erna kniekwetsuur, de derde week nog wat kniepijn enz... Gewoon bang (en terecht) dat er nog 0,0000000... van een medicijn in het bloed/urine te vinden is.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="RODONDO"]Heb al enkele dagen last van een vastzittende verkoudheid, met hoofdpijn enz... Lang verhaal kort gemaakt: 4Xdaags één tabletje Sinutab-forte. Als het nu zondag koers (toeristen) zou zijn of een strandrace en ze controleren hang ik vierkant. 4Xdaags 60mg pseudo-efedrine, dan weet je't wel zeker. Als dat in de kranten zou komen of er valt een anti-wieler journalistje op, artikeltje nog wat bijgekruid enz...
De dag van vandaag profrenner zijn valt echt niet mee. Sommigen zijn soms bang om te koersen. Dan hebben ze griep, de week erna kniekwetsuur, de derde week nog wat kniepijn enz... Gewoon bang (en terecht) dat er nog 0,0000000... van een medicijn in het bloed/urine te vinden is.[/quote]

pseudo efedrine is niet pakbaar ;).
maar de kans bestaat wel dat het lichaam dat omzet naar active stof efedrine (Keisse had dat voor, wetenschappelijk bewezen)

en ja... het is aartsmoeilijk voor een competitierenner en zeker op dat niveau, om al een redelijk simpele maar vrij hardnikkige verhoudheid te bestrijden. Want het meeste wat je er snel vanaf helpt, bevat een of andere verboden stof.
Een teamarts ziet ze al helemaal vliegen.

@FCB :
Kvind de doping aanpakken goed. Alleen is het de manier waarop het gebeurd, soms echt overdreven, buiten proportie, waardoor doorsnee mensen een beeld krijgen van zwaar criminelen.
Herinner u de grote politieshow met VDB in handboeien, de inval voor de start in een Touretappe bij Saunier-Duvall en de raid in hun hotel, waarop Ricco en teamgenoot de auto werden ingesleurd, omringt door een massa agenten, de raid op het hotel van Armstrong in zijn laatste Tourzege, en Rabobank met Rasmussen..waar vooralde ploegleiding zich kampioen toonde in liegen......... met 30 man binnenvallen alsof ze een terroristengroepering gingen arresteren, en dan ASO nog opscheppen ook op tv #-o
Alles buiten proportie.
Rechtstreeks gevolg is dat ze in alles zijn gaan overdrijven (bv 5j loon terugbetalen bij Katoesja, onjuist en juridisch niet mogelijk natuuurlijk)
Beste manier om geld van een topper terug te krijgen als die vertrekt : flikken en die heeft al die jaren gratis gezwoegd als gek. (dat is risico dat zulke arrangementen meebrengen)

wil maar zeggen, dat de bestrijding van doping goed is, maar de manier waarop alles loopt foutief is, evenals de mentaliteitsinstelling waarmee men het aanpakt. Op controles buiten competitie zijn ze vaak enorm onbeschoft en grof, terwijl men ook beleefd kan blijven en meer medewerking zou verkrijgen.
RODONDO
Mountainbiker

Post by RODONDO »

@ SUNN, op zwemfed.be staat dat de nieuwe WADA lijst pseudo-efedrine duidelijk verbiedt. Er staat zelfs een verwijzing naar Sinutab, omdat dit middel veel door zwemmers in gebruik is. (dikwijks sinusproblemen door chloor). Kijk eens even na, toch niet onbelangrijk. :-)
doctor
Mountainbiker

Post by doctor »

SINUTAB, verboden sinds 1 januari 2010!
En Sunn, ik ben het grotendeels eens met je omtrent de doping historie (aanpak met grote shows enz.) Maar zeker niet omtrent bv. de aanpak van Katoucha. Dit is de enige ploeg die echt werk maakt van een zuivere begeleiding. Die gasten worden 100% gescreant door een intern systeem en er is een nultolerantie. Ik kan erover meespreken, omdat ik de analyse 's ook mee bekijk. Men kan ook commentaar geven op het systeem van 5 jaar loon recuperatie. Maar dat zijn echt zowat de enige redenen om op safe te spelen. Hier gaat een sporter toch wel eens bij nadenken vooraleer op eigen houtje te sjoemelen. Het is een voorbeeld voor de andere ploegen, en resultaat is bv. geen enkele renner verdacht op het bloedpaspoort en geen enkele positief. En leken kunnen zeggen, men kan ze flikken wanneer men een renner kwijt wilt. Maar men kan veel zeggen over Russen, maar ik kan u verzekeren dat het een ras is met een zeer sterke eer. En ze gaan zeker dus niemand flikken, ook al omdat het voor hun zeer belangrijk is om clean een topteam te leiden. En hun doel is binnen de 5 jaar het sterkste team te bouwen, zowel weg als MTB als cyclo cros. En zeker zijn ze op goede weg. Ze hebben zich ook omkadert met een super ervaren team. Een vb. voor vele andere.
Post Reply