Aanpassen remgreep afstand (lever/handle)+agressiever remmen

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
benwake
Mountainbiker

Aanpassen remgreep afstand (lever/handle)+agressiever remmen

Post by benwake »

Hallo,

Ik vind de greep van mijn rem nogal ver van mijn stuur, en wou dit dus dichter bij het stuur brengen.
Dit zou mogelijk moeten zijn, maar ik weet niet hoe. Staat ook niet duidelijk in de manual (gebrek aan afbeeldingen)

Hydraulische Remmen: Hayes Stroker Ryde
Foto van de lever/handle/greep: http://www.free-wheelz.com/images/produ ... yde_mc.jpg

Ten tweede, ik ben v-brake gewoon, als ik daarbij doorduw/trek aan de remgreep, is het stoppie of slippen verzekerd.
Bij deze schijfremmen heb ik dit dus niet. Het kan aan mij liggen, maar ik vind ze echt niet agressief.
Kan dit op één of andere manier verholpen/afgesteld worden?

Bijkomende info: bike is een Cube LTD Comp 2010, maandje oud.

Thanks!
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

http://www.hayesdiscbrake.com/wp-conten ... ishWeb.pdf

Scroll naar pag.7.Daar staat een afbeelding hoe je de remhendel moet bijregelen :wink: .
Ik heb de Stroker Trail op de winterfiets en die pakken (te) giftig.Geef mij maar Hope's
benwake
Mountainbiker

Post by benwake »

voor de remhendel: perfect, vanavond eens kijken.

voor de agressiviteit: Kan je dit dus niet op één of andere manier afstellen, dat ze beter pakken? Want als ik rij, en ik draai, hoor ik al de pads tegen mijn disc wrijven. Ze staan dus al dicht genoeg (ik heb nog niets gewijzigd, de fiets is zoals ik hem gekocht heb).
IPPE
Mountainbiker

Post by IPPE »

Het aangrijppunt van de remblokken kan je niet instellen bij deze remmen.Heb je de remmen ingeremd?Aangezien je fiets een maand oud is kan het zijn dat ze nog beter gaan remmen als ze meer gebruikt worden.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Los van het merk/type rem zijn er zoveel factoren die de agressiviteit kunnen bepalen: ontluchting, uitlijning, remblokjes (merk/type/goed ingereden/slijtage), rotors (merk, type en grootte), onderhoud van dat alles, aangrijpmoment remhendel (afhankelijk van model), ...
Last edited by RigolleM on Wed 20 Oct 2010 13:29, edited 1 time in total.
benwake
Mountainbiker

Post by benwake »

Mja, misschien ben ik een beetje te ongeduldig, ik heb er tot nu toe ongeveer 90Km mee gereden. (4x Nero Route Hoeilaart)
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

Heb dezelfde remmen op mijn Acid en ik moet niet veel doen om het wiel te doen blokkeren...
Heb ze wel "ingereden" op de 'snel rijden en hevig remmen' manier. Mijn fiets is onveer 3 weken oud, heb wel al meer dan 250 km op de teller.

Edit: misschien lucht in de remleidingen?
benwake
Mountainbiker

Post by benwake »

Ik heb ze ingereden door 15min al rijdend zachtjes te remmen (zo heeft de lbs het mij aangeraden).
De "snel rijden en hevig remmen" manier kan ik misschien nu even erbij proberen, want ik denk dat ze na 90km nog niet volledig zijn ingeremd.

Voor de hendels is het perfect, maar wat ik ook merk is dat ik de hendel nogal ver naar mij moet trekken alvorens ze effectief beginnen te remmen.
Valt er daar iets aan te doen?
locust
Mountainbiker

Post by locust »

goed inremmen doe je op enkele km, als er na 90 km nog niets gebeurt doe je toch iets mis.

Zoek even op het forum maar wat je moet doen is de schijven warm krijgen (niet heet) en dan het oppervlak van de blokjes naar de schijven vormen door te remmen.
==> optrekken, remmen, optrekken, remmen.
ik voel de eerste keren altijd enorme verbetering en heb thuis zo mijn inrem-tourke van 1km dat ik doe.
Brunox
Mountainbiker

Post by Brunox »

Hayes Stroker Ryde , net als bijna alle Hayes remmen, remmen = stoppie

Doseren is niet de sterkste kant van een Hayes rem
Post Reply