Zo 31/10/2010 Nederweert (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Braket
Mountainbiker

Zo 31/10/2010 Nederweert (NL)

Post by Braket »

zo 31 okt Nederweert 28 / 36 / 52 / 60 / 75 Kacheltocht TWC Nederweert

Heeft er iemand deze al gereden of ervaring met Nederlandse tochten?

K'ben juist één week op vakantie in Weert.
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

Beste Braket,

De toertocht van Nederweert is best leuk, maar niet bijzonder. Aangezien de startlocatie een aantal km van het bos is, zijn ongeveer de eerste en laatste vijf km over de verharde weg en veldwegen. Het restant voert door een zeer bosrijke, maar vlakke, streek. De tocht is reeds jaren onveranderd en zal achtereenvolgens het Weerterbos, boswachterij De Pan en de Heugterheide aandoen. De routes vanaf 52 km doen na De Pan ook nog de permanente routes van Someren en Lierop aan.

Volgens mij passeer je bij de langste twee afstanden de pauzeplaats twee keer. In het verleden is het overigens voorgekomen dat deze al verlaten was voordat de laatste deelnemer was gepasseerd. De pijlen bleven overigens wel gewoon hangen.

Mocht je nog nadere informatie willen, neem dan gerust contact op.
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Bedankt Steven
zowiezo zal ik deze rijden, afhankelijk van het weer.

Ik ben één week ter plaatse in Weert (Weerterbergen). wat kan je mij aanraden van vaste routes.
Ik zie dat er veel mogelijkheden zijn.
Cranendonck, Luyksgestel, Someren, Valkenswaard, Veldhoven-Vessem, Waalre, Weert, Reusel, Bladel, Liessel, Eersel, Lierop, Mirlo, Neunen, Vlierden, Deurne.

Alvast bedankt
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

- De routes van Someren en Lierop doe je aan tijdens de lange afstanden van de toertocht van Nederweert, dus die zou ik niet op eigen houtje gaan rijden.

- De route van Weert is niet de moeite en bovendien zeer slecht bepijld.

- De route van Cranendonck kun je vlakbij de Weerterbergen oppikken. Vanuit de Weerterbergen kun je aan de andere kant van de A2 de bordjes vinden van de Pan-Hugtenroute. Dit is een best leuke route als je niet eerst met de auto weg wil. Bij het kasteel van Soerendonk kun je dan aansluiten op de blauwe of groene (?) lus.

- Van de overige routes zijn Luijksgestel, Reusel en Bladel zeker aanraders. De overige routes ken ik slechts voor deel (van toertochten), maar gaan wel door een zeer bosrijke omgeving. In de route van Nuenen zit in ieder geval wat klimwerk.

- Als je over GPS beschikt, kun je misschien op internet de GPS-tracks terugvinden van de toertochten van Stramproy en Budel. Deze toertochten komen vlakbij de Weerterbergen.

- Mocht je maandag 1 november nog in Weert zijn, dan raad ik je de toertocht in het Belgische As aan (max. 45 minuten met de auto).
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Steven nogmaals bedankt.

Met zo'n gedetaileerde uitleg kan mijn fietsvakantie zeker niet kapot

Ik denk 2 vaste MTB routes te rijden + tourtocht Nederweert.
Rest v/d dagen zal gewoon de fietsnetwerk (knooppunten) rijden met familie

Hopelijk zullen de weergoden er ook bij zijn

Misschien zien we elkaar zondag in Nederweert?
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Voila,
Deze tocht gereden en inderdaad heel veel bos en weinig road
Alhoewel hans de voormiddag geregend heeft (lichtjes spetteren), geen enkel last van gehad en door de zanderige ondergrond een heel goed berijdbaar parcours gehad (geen modderpoel).
Er zaten enkele heel leuke single tracks in
Totale afstand 77km Avs 20.5

Tijdens de week nog de vaste route gereden van Lierop en Someren (nogmaals, herhaling v/d vaste tocht) + de 2 vaste routes van Soerendonck

Hans de week droog weer gebleven met uitzondering van zondagmorgen
Steven
Mountainbiker

Post by Steven »

Braket, het vorige weekeinde was ik niet in Weert en heb derhalve niet meegedaan aan de toertocht. Overigens staan op de onderstaande website foto's van de toertocht.

http://www.twcnederweert.nl
Post Reply