Alle adviezen zijn welkom.
fietstrainer
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
fietstrainer
Heeft iemand ervaring met die dingen, is het wat? Ik wil er misschien 1 aanschaffen, waarschijnlijk Tacx, maar weet nog niet goed welke ik moet nemen, ze lijken allemaal op elkaar.
Ik zat zelf toch meer te denken aan de eenvoudigere modellen. Zo'n Imagic hoeft voor mij niet, veel zal ik er toch niet opzitten en dan vind ik het zonde van het geld. De Speedbraker, Speedmatic en CF One lijken me meer geschikt voor mij. Ik vraag me alleen af of de onderlinge verschillen ook het prijsverschil waard zijn.
Beschik over de "Fluid Volare Elasto Gel" van Elite, zeer goede trainer en door gebruik van de elastomeer maakt deze zeer weinig lawaai. Het enige dat ik mis is registratie van hoofdzakelijk cadans, en verder van kilometers, wattage, enz...
Ik kan je zeggen dat trainen op 'rollen' nogal saai is en probeer dat dus tot een minimum te beperken. Maar met het weer hier in Belgie zijn rollen tochwel een must om op regelmatige basis te trainen. Dus veel geld uitgeven aan systemen als de i-magic lijkt me nutteloos. Leuk voor ne keer maar daar blijft het dan ook bij.
Als ik nu ene mocht kopen zou het de Tacx Flow zijn.
Greetz Kassa
Ik kan je zeggen dat trainen op 'rollen' nogal saai is en probeer dat dus tot een minimum te beperken. Maar met het weer hier in Belgie zijn rollen tochwel een must om op regelmatige basis te trainen. Dus veel geld uitgeven aan systemen als de i-magic lijkt me nutteloos. Leuk voor ne keer maar daar blijft het dan ook bij.
Als ik nu ene mocht kopen zou het de Tacx Flow zijn.
Greetz Kassa
Bij de reclame van "Elite" staat hierover het volgende "Vermindering van het geluidsniveau met 50%" (Bron: Bikegear 2004).
Ik kan wel niet vergelijken met ander trainers aangezien dit m'n eerste trainer is, maar laat dit zeker niet je doorslaggevende factor zijn. Ik kan alleen maar beamen dat deze zeer zacht "bolt". Anderen zullen waarschijnlijk wel iets meer lawaai maken maar denk niet dat dat zoveel uitmaakt eh.
Kijk vooral naar wat je ermee wilt doen, welke zaken je al dan niet geregistreerd wil zien en vooral hoeveel je eraan wil geven.
Denk dat Tacx en Elite wel zowat de marktleiders zijn op dit gebied, dus als je een van beide merken koopt, zit je altijd goed.
Het fijne aan mijn model vind ik dat de rolweerstand verhoogt naarmate je opschakelt net zoals op de weg dus. En niet door een regelaar op het stuur. Nood aan registraties (cadans, etc) had ik toen niet, nu wel, vandaar dat ik nu zou opteren voor de Tacx Flow. Echter is dit laatste ook op andere manieren op te lossen natuurlijk :D.
Veel succes
Ik kan wel niet vergelijken met ander trainers aangezien dit m'n eerste trainer is, maar laat dit zeker niet je doorslaggevende factor zijn. Ik kan alleen maar beamen dat deze zeer zacht "bolt". Anderen zullen waarschijnlijk wel iets meer lawaai maken maar denk niet dat dat zoveel uitmaakt eh.
Kijk vooral naar wat je ermee wilt doen, welke zaken je al dan niet geregistreerd wil zien en vooral hoeveel je eraan wil geven.
Denk dat Tacx en Elite wel zowat de marktleiders zijn op dit gebied, dus als je een van beide merken koopt, zit je altijd goed.
Het fijne aan mijn model vind ik dat de rolweerstand verhoogt naarmate je opschakelt net zoals op de weg dus. En niet door een regelaar op het stuur. Nood aan registraties (cadans, etc) had ik toen niet, nu wel, vandaar dat ik nu zou opteren voor de Tacx Flow. Echter is dit laatste ook op andere manieren op te lossen natuurlijk :D.
Veel succes
denk er ook aan, als ge ene koopt, dat die wrs wel lang meegaat ze, dus eigl een investering op termijn :) kheb mij ook ne tacx gekocht me computerke voor cadans enz, voorloper vd imagic
ben er content van, alleen is mijne oranje hendel es afgebroken toen k m'n rollen omhoog wou klikken, om tot tege die band te drukken, weet iemand ofda ge da nieuw kunt bestellen ?
grz
ben er content van, alleen is mijne oranje hendel es afgebroken toen k m'n rollen omhoog wou klikken, om tot tege die band te drukken, weet iemand ofda ge da nieuw kunt bestellen ?
grz