Heb gekozen voor de 2 voor de sram transmissie vooral. Schakel liefst met de duimen alleen. Het enige wat ik er liever had op gezien is inderdaad de carbon lefty en dit eigenlijk voor de kleur. Vind een zwarte vork er mooier in staan.router wrote:heb ook even getwijfeld tussen de Scalpel 1 en 2, maar wat zeggen ze altijd " ken u zelf" en dus toch maar de 1 genomen. Lijkt me een super complete fiets waar er voor mij niets meer aan getuned moet worden, reken maar achteraf alles eens uit na eventuele upgrades van 2 naar 1. Tevens was er een betere korting op de 1 waardoor het prijsverschil , gezien de beter onderdelen, in het voordeel van de 1 kwam.Had je dan niet beter ineens voor de Scalpel 1 gegaan. Had je er nog de lichtste lefty bij gehad. Scheelt ook ineens 200 gr.
Alleen maar aftellen naar eind december nu, tot ik m'n nieuwe beauty kan ontvangen.
Gr
ROuter
2011 Scalpel 2
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Heb enkel de leiding van de voorrem veranderd. Vind het zo raar dat ze die origineel zo in ne krul leggen recht naar beneden. Zo liggen ze symmetrisch wat ik toch netjes vind. De lockout voor de vork stond ook rechts maar dan staat deze op zijn kop dus heb ik hem maar links gezet hoe het hoort.nemesis wrote:Mooie bike hoor!! Ik zag dat je de kabelloop veranderd hebt, zitten er op de 2011 modellen meer kabelnokjes of heb je zelf zitten freubelen??
Ben benieuwd, ziet er netjes uit en scheelt beschermingsstickers plakken!!
Scalpel 2
@Jakke1:
Ik heb ook een 2011 Scalpel 2 besteld. Volgende week waarschijnlijk aflevering. Heb alleen wel Magura Marta's erop laten zetten, aangezien mijn ervaringen met avid niet zo goed zijn, ik heb juicy 3, 5 en ultimate gehad en vond ze eigenlijk allemaal te sponzig aanvoelen. Over de elixir R en CR hoor ik dat ze iets bijteriger zijn als de juicy's.
Ik rij nu een paar jaar met Marta's, en vind dat de fijnste remmen voor wat ik ermee doe op de Veluwe in Nederland. Ben 92 kg en rij nu op een 2006 scalpel met Marta 180/160.
Wat is jouw ervaring met de Elixir CR?
Groet,
Paul
Ik heb ook een 2011 Scalpel 2 besteld. Volgende week waarschijnlijk aflevering. Heb alleen wel Magura Marta's erop laten zetten, aangezien mijn ervaringen met avid niet zo goed zijn, ik heb juicy 3, 5 en ultimate gehad en vond ze eigenlijk allemaal te sponzig aanvoelen. Over de elixir R en CR hoor ik dat ze iets bijteriger zijn als de juicy's.
Ik rij nu een paar jaar met Marta's, en vind dat de fijnste remmen voor wat ik ermee doe op de Veluwe in Nederland. Ben 92 kg en rij nu op een 2006 scalpel met Marta 180/160.
Wat is jouw ervaring met de Elixir CR?
Groet,
Paul
Die elixirs zijn alleszins stukken beter dan die juicys. Had op mijn eerst epic ook die juicys ultimates. In een plasje rijden en die gingen aan het schuren de hele tijd door. Op mijn vorige fiets, mijn 2e epic stonden die elixirs op en was er zeer tevreden van.
Ik vind het goede remmen, alleen vind ik dat je de remhendels niet zo ver van je stuur kan zetten zoals inderdaad bij de marta's of de hope's.
Ik vind het goede remmen, alleen vind ik dat je de remhendels niet zo ver van je stuur kan zetten zoals inderdaad bij de marta's of de hope's.
router wrote:heb ook even getwijfeld tussen de Scalpel 1 en 2, maar wat zeggen ze altijd " ken u zelf" en dus toch maar de 1 genomen. Lijkt me een super complete fiets waar er voor mij niets meer aan getuned moet worden, reken maar achteraf alles eens uit na eventuele upgrades van 2 naar 1. Tevens was er een betere korting op de 1 waardoor het prijsverschil , gezien de beter onderdelen, in het voordeel van de 1 kwam.Had je dan niet beter ineens voor de Scalpel 1 gegaan. Had je er nog de lichtste lefty bij gehad. Scheelt ook ineens 200 gr.
Alleen maar aftellen naar eind december nu, tot ik m'n nieuwe beauty kan ontvangen.
Gr
ROuter
Das nog lang wachten zenne. En WEDDEN dat je er toch nog iets aan gaat veranderen.