Za 16/10/2010 Gullegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
ploppertje
Mountainbiker

Post by ploppertje »

Vanmorgen iets voor 9 uur gestart met Niels als een testje voor onze kampioenenrit morgen. We wisten nog niet of we de 50 km of de 35 km zouden doen. Bij de start zagen we dat het hier ook de ganse nacht geregend had. Na ettelijke kilometers gebaggerd te hebben in het slijk was een blik naar Niels duidelijk dat we het zouden houden bij de 35 km, het was al zwaar genoeg!!!

Het goed uitgepijlde parcours verliep toch nog vlotjes. We kregen een goede bevoorrading. Een vriendelijke dame stelde voor om mijn fietsbril te ontmodderen, wat ik zeker niet afsloeg. Na de bevoorrading moesten wij ons terug wat warm rijden. De bermen langs de autostrade lagen er wel wat gevaarlijk bij! Bij de aankomst was er een ruime en goed werkende bike-wash. Dan een warme douche nemen, want de modder, de koude wind hadden toch wat gewerkt op mijn gestel. Daarna een teugje gaan drinken en terug op weg naar huis.

Al bij al een mooie tocht, na de wat overvloedige regenval van deze nacht! Het ploeteren in de modder verliep iets minder, alhoewel ik een modderduivel ben, maar zal wel te wijten zijn aan mijn conditie...
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

7km gereden naar Gullegem in de regen om te starten voor de 55km =D> . Jammer van het weer maar vorig jaar richting Lauwe met de Leiekanten, nu richting Rumbeke terug naar Bergelenput en de verhoogde stroken langs de autostrade . Het parkoer was zeer leuk maar zwaar. In Bergelen zijn er veel lichtjes uitgegaan alhoewel de zon 8) meer en meer de bovenhand kreeg. Mooie tocht met wat verrassende stroken in Beitem
Die klitteputten met da weer amai serieus afgezien. Ne lekkere boterham (mag toch wel wa verwarming in Tgoet te Wynckele) terug na huis en 70 km op den teller .Bedank en tot volgend jaar.
Bramje
Mountainbiker

Post by Bramje »

Ik was op bezoek bij mijn ouders ( kom van Antwerpen) en wou deze tocht toch ook rijden.
Het was kennelijk een ander niveau dan de "Antwerpse" tochtjes. Wat ik bedoel met het verminderd aantal bossen maar door de streek is dit gewoon wat moeilijker. Al hoewel de organisatie toch een stukje bos had tussen gestoken.

Door de hevige regenval heel veel modder. Het was zeker de moeite waard! Veel afgezien. Alsook de fiets. Derailleur heeft een tik gekregen waardoor het schakelen wat stroever verliep.
Goede bevoorrading. Goede bike-wash!. Bedankt en proficiat voor de organisatie.

Nu wou ik nog een ding vragen. Het stuk waar we over een privéterrein gegaan zijn zou ik graag eens weten welk dat dit was. Eerst een stukje in het bos en daarna over steentjes het domein op. Lange oprit, groot domein met precies een stal/groot huis.
Weet iemand welk domein dit was ?
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

@bramtje : dit was te sint eloois winkel. Genaamd de Manor stoeterij.
Op de website van de bondtrappers vind U trouwens een link naar Manor.
:wink: :wink:
Smirnoff103
Mountainbiker

Post by Smirnoff103 »

Zal ook mijn laattijdige report posten:
Zaterdag rond 13u20 aangekomen na een opwarming v 15km aan de sporthal. Heel kort regen gehad op de weg maar viel goed mee, zonnetje scheen maar we zagen mensen die aangekomen en waren vol modder, dus dat beloofde :P 8)

Serieus veel wind gehad en uiteraard veel modder dus zoals vaak vermeld hierboven. Toch voor de 55km geweest, en die kleiputten daar waren echt niet meer te doen (toch het stuk om naar boven te gaan) met alle bikers die ons voor waren.
Wel fun gehad met collega die waarschijnlijk in de grootste plas v allemaal viel 8) :lol:

Al bij al leuke TT maar niet echt challenging imho, die v de week ervoor in Ieper (dankzij het reliëf) was veel lastiger (& leuker voor mij ook :oops: )
Bramje
Mountainbiker

Post by Bramje »

Bedankt Slooverke!
Post Reply