Wat zijn de drijfveren om te sporten? Wat drijft jou??

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Ik heb de vragenlijst ingevuld!!

Ja
39
81%
Nee
9
19%

Total votes: 48

djorell
Mountainbiker

Wat zijn de drijfveren om te sporten? Wat drijft jou??

Post by djorell »

Yuu Bikerfanaten!

Mijn naam is Jorèll en ik heb bewegingswetenschappen gestudeerd in Leuven. Nu ben ik momenteel bezig aan een onderzoek waarbij ik moet kijken naar de competenties, de drijfveren en hoe je jezelf ziet in de sport.
Dit moet ik afnemen bij mensen tussen de 18-60 jaar in Vlaanderen die vaak aan sport doen (zowel vrouwen als mannen é :P )
Ik heb nu een vragenlijst gedigitaliseerd, waarvoor je ongeveer een 15tal minuten nodig hebt om in te vullen (volkomen anoniem).
Jullie zouden me heel hard helpen door hem eens in te vullen. En indien je veel mensen kent, mag je steeds de vragenlijst verder doorsturen!!

(De bedoeling is eigenlijk een globaal beeld te krijgen in Vlaanderen, voor verschillende sporten)

Dit is de link:
http://www.thesistools.com/web/?id=155691

Ik heb er een poll bijgestoken, zo heb ik een idee hoeveel bikers de vragenlijst al hebben ingevuld

Dikke merci alvast!!!
Grtzz
Jorèll
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

man #-o
wat een vragen #-o
djorell
Mountainbiker

Post by djorell »

Inderdaad,
de vragen zijn soms #-o
Het zijn vragen waar je soms wat over moet nadenken...

Jullie antwoorden (allé de resultaten die ik later zal uitwerken) worden gebruikt om de sportpopulatie en de sedentaire populatie (zij die nooit aan sport hebben gedaan) te vergelijken op alle psychologische, fysieke aspecten,...
:wink:

Indien jullie interesse hebben kan ik eind juli, de volledige resultaten meedelen op het forum :lol:

ps Swannie, merci dat je al hebt deelgenomen!!!
_Nico_
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)

Post by _Nico_ »

Amai, sommige vragen vergen toch wel even aandacht (maar 't lijkt meer een onderzoek naar depressiviteit?)
De vraag ivm de bal ontvangen en doorspelen lijkt me minder toepasselijk met MTB, maar wil wel eens proberen mee te doen met bike-football op een modderig veld :-)
Oh ja, de vraag of je lichaam soms opgezwollen kenmerken vertoont of je dit ondervindt, is voor ruime interpretatie vatbaar :wink:
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

5 min werk en inderdaad laat u niet strikken lees de vraag goe!!
djorell
Mountainbiker

Post by djorell »

idd de vragenlijst is niet alleen specifiek ontwikkeld voor mountainbikers of wielrenners :p
en idd er komen vaak psychologische vragen in voor.

Het zou eigenlijk alle sporten moeten kunnen omvatten :wink:
Dus ik heb wel nog wat werk, haha (moet een 1.000tal personen hebben uit verschillende sporten, uit verschillende provincies, en verschillende leeftijdscategorieën).
Ben dus volop bezig federaties aan het aanschrijven :-D

Ik heb nu al een 15 personen !! de start is gegeven!! merci aan iedereen die hem al heeft ingevuld!! =D>
djorell
Mountainbiker

Post by djorell »

djorell wrote:idd de vragenlijst is niet alleen specifiek ontwikkeld voor mountainbikers of wielrenners :p
en idd er komen vaak psychologische vragen in voor.

Het zou eigenlijk alle sporten moeten kunnen omvatten :wink:
Dus ik heb wel nog wat werk, haha (moet een 1.000tal personen hebben uit verschillende sporten, uit verschillende provincies, en verschillende leeftijdscategorieën).
Ben dus volop bezig federaties aan het aanschrijven :-D

Ik heb nu al een 15 personen !! de start is gegeven!! merci aan iedereen die hem al heeft ingevuld!! =D>
@Nico: nieuwe sport mss? :P kan een hype worden, wie weet!! Ik doe dan alvast zeker mee :wink:
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

kleine moeite, gaag gedaan!

( en zo ook wat input van de ouwezakkenclub :P )
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

redelijk wat vragen, maar wel interessant, de resultaten mogen hier dan zeker meegedeeld worden :wink:
djorell
Mountainbiker

Post by djorell »

Thanks !!! :P

indien je nog sportieve mensen kent, stuur de link maar door é :drunk:

Hoe meer mensen hem invullen hoe betrouwbaarder mijn resultaten zullen zijn!!!
(zal mss wel veel werk zijn om te analyseren, maar dat neem ik er graag bij :lol: )
Post Reply