Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

MC Tim wrote:Is wel een saaie buurt hé. Als ik de Bloso van Denderleeuw rijd erger ik me altijd aan dat oooooh zo saaie (en vermijdbare) stuk langs de Dender... 8)
Probleem is da ge op het nieuwe parcours hier ergens uitkomt:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1&t=h&z=16
(halverwege de stationstraat daar)

en ze willen daar ergens weer verder gaan (buurt van de steenfabriek):
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 9,4.082794

Bedenk daartussen maar iets dat niet saai is...
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

Wanneer ik de pijltjes gevolgd heb, ging het als volgt, beginnende van Teralfene-centrum tot aan de Kavee... is volgens mij het beste dat ze er konden uithalen (ook al blijft het zoals MC Tim zegt een saai stuk)

http://www.mapmyrun.com/route/be/afflig ... 7617045613
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

den Bart wrote:
MC Tim wrote:Is wel een saaie buurt hé. Als ik de Bloso van Denderleeuw rijd erger ik me altijd aan dat oooooh zo saaie (en vermijdbare) stuk langs de Dender... 8)
Probleem is da ge op het nieuwe parcours hier ergens uitkomt:
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 1&t=h&z=16
(halverwege de stationstraat daar)

en ze willen daar ergens weer verder gaan (buurt van de steenfabriek):
http://maps.google.com/maps?f=q&source= ... 9,4.082794

Bedenk daartussen maar iets dat niet saai is...
Idd moeilijk :lol:
Kunnen ze aan de N208 niet de boskes volgen tot aan de spoorweg en dan langs de spoorweg blijven rijden tot aan de Kleinendries. Vandaar de spoorweg onder en via het waterbekken .......... en dan zoals Zors heeft aangegeven :lol:
Ken de baantjes daar wel niet goed (omgeving van N208 hé).

Moest het 's avonds nu eens goed weer zijn dan reed ik naar daar na mijn werk... Belgisch rotweer...
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

In grote lijnen doen ze dat wel, maar ze nemen er hier en daar nog een stukje bij.

Dit is het in grote lijnen.
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 2&t=h&z=13

Wijzigingen die nog niet op de kaart staan:
- Aan de JB Callebautstraat doen ze nog een extra stukje offroad (zoals Zors heeft aangegeven)
- Halverwege de kortenbos zouden ze ook weer afdraaien omdat ze anders op het blauwe parcous terecht kwamen
egied
Mountainbiker

Post by egied »

Is de extra lus ondertussen volledig bepijld?
En is het de moeite?
Grtn.
jvdk151
Mountainbiker

nieuwe lus affligem

Post by jvdk151 »

Ik heb gisteren een poging ondernomen om de groene lus rijden van affligem. Ben hem per toeval tegengekomen na een ander traject. Had gisteren géén kaart bij en heb het geweten! Ik ben eerst begonnen aan het jaagpad langs de dender, daar naar boven er staat een pijltje naar rechts, verder niets meer, een jogger duide me het vervolg aan, inderdaad, weer één pijltje en dan weer niets meer. Ben dan naar de sporthal gereden, in de hoop daar de aangepaste kaart te vinden, niet dus. De groene pijl staat er wel, maar opnieuw na 1 pijltje niets meer te vinden. Heb het dan opgegeven.

Na de vorst en de dooi de afgelopen dagen, lag het parcours er héél zwaar bij. Véél water en modder en behoorlijk diep ook. :(
jvdk151
Mountainbiker

nieuwe lus affligem

Post by jvdk151 »

Ik heb gisteren een poging ondernomen om de groene lus rijden van affligem. Ben hem per toeval tegengekomen na een ander traject. Had gisteren géén kaart bij en heb het geweten! Ik ben eerst begonnen aan het jaagpad langs de dender, daar naar boven er staat een pijltje naar rechts, verder niets meer, een jogger duide me het vervolg aan, inderdaad, weer één pijltje en dan weer niets meer. Ben dan naar de sporthal gereden, in de hoop daar de aangepaste kaart te vinden, niet dus. De groene pijl staat er wel, maar opnieuw na 1 pijltje niets meer te vinden. Heb het dan opgegeven.

Na de vorst en de dooi de afgelopen dagen, lag het parcours er héél zwaar bij. Véél water en modder en behoorlijk diep ook. :(
den Bart
Mountainbiker

Post by den Bart »

De groene lus van Affligem is dan ook nog niet officieel, dus kan je het niemand kwalijk nemen dat er pijlen ontbreken of dat er niks te vinden is op het infobord aan de sporthal.

Ik heb geen idee wanneer de nieuwe lus effectief zal af zijn.

En in de winterperiode is deze streek inderdaad één en al baggeren.
Skepperken
Mountainbiker

Post by Skepperken »

Wij gaan zondag deze voor de eerste keer gaan verkennen... hopelijk ligt het er wat 'deftig' bij.
ad24
Mountainbiker

Post by ad24 »

deze zondag bij tekort aan tijd de groen lus gevolgd ipv zoals gepland de blauwe. Ik was aangenaam verrast dat er meerdere keuzes waren dan vroeger (jaren geleden paar keer gereden).
Vertrokken vanaf Bellekouter

4 keer moeten terugrijden naar laatste referentiepunt :-?
Om een idee te geven;
Je komt van de kasseibaan richting oprit E40, hier staan geen pijlen, automatisch dien je naar links te rijden want fietsers mogen niet over de op/afrit van snelweg. Waar kan je je volgende pijl vinden; op een wegebord dat niets met MTB te maken heeft en hiervoor dien je volledig naast/achter je te kijken. Logische is dat wanneer er geen borden staan je steeds rechtdoor blijft rijden, niet?
Vond het al raar dat ik niet direkt terug links diende te rijden, opnieuw het veld in... tzijn details maarja...

@den bart
Los van het feit dat deze route dan niet officieel zou zijn, waarom of door wie is deze dan gemaakt??
Er staat wel degelijk een vermelding op het bord. Het is nu wel reeds meerdere jaren geleden dat ik deze nog eens gedaan had en idd ik herinner me enkel 1 lus - PSV route, lol, kan me die blauwe pijlen van bloso zelfs niet meer herinneren.
Alsook zijn er wel hier en daar nieuwe bordjes opgehangen maar op andere plaatsen ontbreken er dan weer... raar...
Ook kan je deze route voor het ogenblik niet compleet rijden door de onderbreking aan de brug over E40, geluk dat de gemeente (denk ik toch) oranje omlegging bordjes heeft voorzien.

allezins is er wel beweging voor ons MTB'ers, vele plekken nieuwe betonpalen die lekker opvallen maar nog dikwijls zonder pijlen :-D

Dikwijls routes van bloso gereden maar in affligem dient er een refresh te komen van het ganse parcour.

Ik kijk uit naar men garmin, dat zal veel uitsluiten [-o<
Post Reply