Affligem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
den Bart
Mountainbiker

Re: Aansluitingen Affligem - Asse?

Post by den Bart »

_Nico_ wrote:Is de aansluiting met de BLOSO route van Asse goed te vinden?
De vorige keer dat ik Affligem reed heb ik geen doorsteek naar Asse gezien, wel met die van Aalst.

Ik zou de volledige lus van Affligem willen combineren met de volledige van Asse, 't is anders een wat kort ritje...(+evt Denderleeuw er nog bij)
Als je de bloso route van Affligem volgt, dan heb je een afdaling die uitkomt aan het kerkhof van Essene. Daarna rij je een stukje tussen 2 weiden en kom je via de oprit van een huis op de baan. Die neem je links en 100m verder draai je rechtsop. Dan volgt een afdaling van een 500m op asfalt (Dokkenstraat).
Als je de bloso route van Affligem zou blijven volgen dan zou je op het eind van deze asfaltstrook aan de T splitsing rechtsaf moeten.

Om de bloso van Asse te volgen moet je 100m voor die T splitsing links naast een wei (waar dikwijls herten zaten dacht ik) een veldbaantje in. Daar staan de rode pijlen van de Asse route.

De reden waarom het niet 100% duidelijk is, is omdat de 2 routes elkaar daar kruisen in tegenovergestelde richting, daarom zie je de pijlen niet onmiddellijk.

Coördinaten in googlemaps waar de splitsing is: 50.89921,4.147559
En waar je op het eind van de Asse route weer op die van Affligem komt:
50.897836,4.144979

Misschien kan je beter de route van Ternat of een stuk van die van Aalst er bij nemen, die zullen uitdagender zijn dan die van Denderleeuw denk ik.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

de rode van Aalst is toch toffer dan die van D'leeuw, vandaag deze gereden met mijn twee buren van 9 jaar en ze waren ook verschoten dat mtb moeilijker is dan gedacht :lol: :lol: :lol:
De rode van Aalst is een 18 km lang ongeveer.

MaC'Red 8)
_Nico_
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 ('10) / Eddy Merck Easton 7000 Racing ('05) / Diamant ('93)

Post by _Nico_ »

MaC'Red wrote:de rode van Aalst is toch toffer dan die van D'leeuw, vandaag deze gereden met mijn twee buren van 9 jaar en ze waren ook verschoten dat mtb moeilijker is dan gedacht :lol: :lol: :lol:

MaC'Red 8)
Die van Denderleeuw is niet echt uitdagend maar aangezien ik op het traject woon doe ik er die meestal gewoon bij om naar een andere lus te gaan. De streek van D'leeuw kan je moeilijker aantrekkelijker maken, tenzij je wat trajecten over privé-terrein zou nemen of routes doorheen de Wellemeersen
MC Tim
Mountainbiker

Post by MC Tim »

MaC'Red wrote:de rode van Aalst is toch toffer dan die van D'leeuw, vandaag deze gereden met mijn twee buren van 9 jaar en ze waren ook verschoten dat mtb moeilijker is dan gedacht :lol: :lol: :lol:

MaC'Red 8)
Op de kop 15km :lol: en een héél leuke route vind ik. Niet te onderschatten.

De Bloso van D'leeuw is echt af te raden. Niets plezant aan die route tenzij het snelle stuk naast de spoorweg...
In Welle is er zelfs een stuk door een bos waar de doorgang héél moeilijk is. Fietsen was er alleszins onmogelijk :evil:
MC Tim
Mountainbiker

Re: Aansluitingen Affligem - Asse?

Post by MC Tim »

den Bart wrote:
_Nico_ wrote:Is de aansluiting met de BLOSO route van Asse goed te vinden?
De vorige keer dat ik Affligem reed heb ik geen doorsteek naar Asse gezien, wel met die van Aalst.

Ik zou de volledige lus van Affligem willen combineren met de volledige van Asse, 't is anders een wat kort ritje...(+evt Denderleeuw er nog bij)
Als je de bloso route van Affligem volgt, dan heb je een afdaling die uitkomt aan het kerkhof van Essene. Daarna rij je een stukje tussen 2 weiden en kom je via de oprit van een huis op de baan. Die neem je links en 100m verder draai je rechtsop. Dan volgt een afdaling van een 500m op asfalt (Dokkenstraat).
Als je de bloso route van Affligem zou blijven volgen dan zou je op het eind van deze asfaltstrook aan de T splitsing rechtsaf moeten.

Om de bloso van Asse te volgen moet je 100m voor die T splitsing links naast een wei (waar dikwijls herten zaten dacht ik) een veldbaantje in. Daar staan de rode pijlen van de Asse route.

De reden waarom het niet 100% duidelijk is, is omdat de 2 routes elkaar daar kruisen in tegenovergestelde richting, daarom zie je de pijlen niet onmiddellijk.

Coördinaten in googlemaps waar de splitsing is: 50.89921,4.147559
En waar je op het eind van de Asse route weer op die van Affligem komt:
50.897836,4.144979

Misschien kan je beter de route van Ternat of een stuk van die van Aalst er bij nemen, die zullen uitdagender zijn dan die van Denderleeuw denk ik.
Klopt, een 100m voor de t-splitsing van de Dokkenstraat met de Pullewouwe linksaf juist voor een tuindraad.
Als je die baan volgt kom je uit aan die plantenkweker 'De Baerdemaker' en nadien aan het voetbalveld van Asbeek. Hier zit je op de Bloso van Asse.

http://maps.google.be/maps?f=d&source=s ... 5&t=h&z=19
egied
Mountainbiker

Post by egied »

Awel,de gemeente heeft hier al redelijk wat van die grijze vaste paaltjes geplaatst(waar dan de bloso bordjes op komen)
Zou dan de uitbreiding er dan toch nog komen?
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

Oei, heb zaterdag de route gereden, en ik heb niets gezien. Laat ons hopen dat ze er snel komt, want ik kan deze route intussen al met mijn ogen dicht rijden (bij manier van spreken :-) )

Wat de passage door het maisveld betreft: die is zeer goed berijdbaar.
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

Afgelopen vrijdag besloot ik om de Affligemroute eens omgekeerd te rijden. In de tegenovergestelde richting zag ik dat er groene Blosopijltjes aangebracht waren. Blijkt dat het een volledig nieuwe route is :lol:

Deze gaat vooral over het grondgebied van Essene en Teralfene en heeft enkele toffe baantjes! Weinig hoogteverschillen, die vind je eerder in de blauwe route. Wel meer singletracks, twee 'bosjes' en over het algemeen vrij veel offroad. Veel baantjes zijn nog quasi niet bereden, en er zijn dus nog geen sporen getrokken.

De route is nog niet volledig af denk ik; hier en daar moet er nog een pijltje geplaatst worden en op twee plaatsen lag er een boom over het pad.

Toffe afwisseling! =D>
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

Zors wrote:Afgelopen vrijdag besloot ik om de Affligemroute eens omgekeerd te rijden. In de tegenovergestelde richting zag ik dat er groene Blosopijltjes aangebracht waren. Blijkt dat het een volledig nieuwe route is :lol:

Deze gaat vooral over het grondgebied van Essene en Teralfene en heeft enkele toffe baantjes! Weinig hoogteverschillen, die vind je eerder in de blauwe route. Wel meer singletracks, twee 'bosjes' en over het algemeen vrij veel offroad. Veel baantjes zijn nog quasi niet bereden, en er zijn dus nog geen sporen getrokken.

De route is nog niet volledig af denk ik; hier en daar moet er nog een pijltje geplaatst worden en op twee plaatsen lag er een boom over het pad.

Toffe afwisseling! =D>
En van welke nieuwe route zou dit dan moeten zijn ??

Mac'Red 8)
Zors
Mountainbiker

Post by Zors »

groene route Affligem...?

vermits ze volledig over Affligems grondgebied liep, en start en aankomst aan de Bellekouter was...
Post Reply