Zo 17/10/2010 Averbode
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- grippeke
- Mountainbiker
Ook 2 dagen gekomen, zaterdag heeft mijn man met de kleine (6j)de kidstour gedaan. Ikzelf kon het geduld echter niet opbrengen en heb de 30 km gedaan. Mijn zoontje en man hebben goed gereden en weinig hinder ondervonden(mss wel een beetje gehinderd, sorry daarvoor). Zaterdags is het precies wel een beetje gemoedelijker dan zondags. In ieder geval wil ik toch nog eens op het hart drukken , man, vrouw of kind, we hebben allemaal het recht om deze sport te beoefenen en we zijn allemaal als beginner begonnen. Tevens de kinderen moesten hier ook 1.5 euro betalen en dit zonder bv (ze kregen wel een flesje water bij aankomst). Vond dit helemaal niet erg maar zo geeft het ze wel evenveel recht om te rijden. Zondags nog eens afgezakt om alleen met mijn man te rijden en we vonden de tocht ook super. Goe gedaan en tot volgend jaar. 
-
koppigaard
- Mountainbiker
Post by koppigaard »
Ook genoten van deze TT. Parking: nog even herhalen. Ik parkeer zo'n 10 km voor de start, dit geeft nog wat extra km's en kom degelijk opgewarmd aan de start. Als je 47 km komt fietsen maakt het toch niet uit dat je een paar km van de start een plaatsje voor de auto vindt. Stomme opmerking vind ik dat.
Het tweede deel vond ik ook wel saaier. Maar als je een maat hebt die er de vaart kan inhouden dan merk je daar weinig van.
De greppel, daar waar die fotograaf stond, heb ik zonder moeite kunnen nemen. Gewoon gehoor gegeven aan de aanwijzigingen ter plaatse. En daarvoor blijf ik het doen. In de aanloop naar die toch wel steile klim in het tweede deel, even bekeken en slechts één op twee raakte boven, voorbijgesneld door ne rappe die al bij de tweede wortel moest afstappen. Zalig om zien is dat als je dan zelf wel boven raakt. Ik geniet daar van.
MTB is een mooie sport als... je rekening houdt met andere bikers, met wandelaars. Fair blijven, respect tonen voor het stukje groen dat ons nog rest en voor het werk dat de organisatoren telkens opbrengen.
Nog van dit!!!
Het tweede deel vond ik ook wel saaier. Maar als je een maat hebt die er de vaart kan inhouden dan merk je daar weinig van.
De greppel, daar waar die fotograaf stond, heb ik zonder moeite kunnen nemen. Gewoon gehoor gegeven aan de aanwijzigingen ter plaatse. En daarvoor blijf ik het doen. In de aanloop naar die toch wel steile klim in het tweede deel, even bekeken en slechts één op twee raakte boven, voorbijgesneld door ne rappe die al bij de tweede wortel moest afstappen. Zalig om zien is dat als je dan zelf wel boven raakt. Ik geniet daar van.
MTB is een mooie sport als... je rekening houdt met andere bikers, met wandelaars. Fair blijven, respect tonen voor het stukje groen dat ons nog rest en voor het werk dat de organisatoren telkens opbrengen.
Nog van dit!!!
- koenvgn
- Mountainbiker
- Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013
Beny, als't op zoiets aankomt, behoorlijk licht geraakt ja. Anders de kalmte zelvespooky wrote:Waren jullie dat met een groepje jongeren? Of was dat nog een andere groep? (rode truitjes) Ik vind het fantastisch wat jullie doen; de jonge gasten laten genieten van deze sport. En als we dan even moeten wachten, who cares? Da's hetzelfde met de dames, ook daar moet je soms wat op wachten maar dat is toch geen probleem. De gasten die daar moeilijk over doen verdienen een pak slaag. Doe zo verder en vooral doe zo verder aan die jonge gasten! Wij hadden vroeger ook zo'n manneke bij ons in de club, in middels is hij al twee keer op rij Belgisch kampioen mountainbike bij de juniors en sinds kort prof. Dus ...
Wij rijden inderdaad met rode/fuchsia/roze, hoe je het ook wil noemen, truitjes met in't groot en geel ABP op. Voila sponsor ook weer tevreden!
Herinner me dat ikzelf in het zog van 2 mannen van uw club gezeten heb in de laatste 5 kilometer. Da waart gij misschien zelf?
En wat die jongeren betreft, die amuseren zich te pletter! En daar doen we dit toch allemaal voor niet? Om gewoon efkes een paar uur het spelend menneke of meiske nog eens te kunnen uithangen?
-
beginner1978
- Mountainbiker
Post by beginner1978 »
Wie heeft het over de afstand naar de start?? Mij ging het eerder over de veiligheid van het passerende verkeer en de geparkeerde auto's. Een ongelukje is snel gebeurd... Voor mijn part staat mijn auto op een parking 10 km van de start...koppigaard wrote:Ook genoten van deze TT. Parking: nog even herhalen. Ik parkeer zo'n 10 km voor de start, dit geeft nog wat extra km's en kom degelijk opgewarmd aan de start. Als je 47 km komt fietsen maakt het toch niet uit dat je een paar km van de start een plaatsje voor de auto vindt. Stomme opmerking vind ik dat.
- Rucher
- Mountainbiker
Vandaag hier een
toffe 47km getrapt ondanks dat het me vandaag ni afging..veel moeite gehad om mijne pa in te halen in het eerste stuk voor bevoorrading..ik hoop dat ik aan het kapelleke een betje deftig op de foto sta..na de stop een betje beter en samen met een bikester het gaatje dat ze had op haar man toegereden..jammer dat ze toen we aangepikt hadden ze de laatste 5km moest lossen..thks voor leuk gezelschap..verder een dikke pluim voor organisatie..goeie bepijling en waarschuwingsbordjes ..democratische inschrijving en drankprijzen en ook
voor de eigenaar van het prive terrein om met de tocht erdoor te mogen..gelukkig zijn er ook nog die een tocht toelaten..next time weer van de party