Zo 17/10/2010 Overijse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
G-Stoel
Mountainbiker

Post by G-Stoel »

We hebben met 8 man de "60" gedaan.
Mooie tocht met zeer goede bevoorradingen.
We hebben ons goed geamuseerd.
Ik vind het wel spijtig dat wanneer je dwars door het Zoniënwoud vermeld
je alleen de Nero-route rijdt.Misschien hadden jullie geen toelating ?
Een groter probleem vind ik de juiste afstand.Als marathonrijder vind ik enkele kilometers meer geen probleem , maar je zult maar eens iemand overtuigen om mee te geen en 60 te doen ipv zijn gebruikelijke 45...
Bovendien zou het wel eens kunnen dat er mensen in tijdsgebrek komen ...
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

ik had ook ni echt gerekend op die 71 km dus laatste 10 km afgezien op de laatste bevoorrading nog een gem. van bijna 23 en op het einde nog 20.2 da zegt genoeg zeker.
Voor de rest prachtige tocht.
En ok als er op het laatst nog iets veranderd kan dit toch even gemeld worden bij de inschrijving niet ?
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

rizziman wrote:de parkoersbouwer in naam van de organisatie: vooreerst: bedankt allemaal om te komen en sorry: voor de te vele kilometers op de lange afstand maar dat komt door boswachters in het zonienwoud eerst kregen we de toelating om maar een gedeelte van de neroroute te gebruiken i.v.m een wandeltocht maar dan deze week kreeg de voorzitter een mail dat we verplicht waren de volledige neroroute te gebruiken. Volgend jaar zullen we de exacte afstanden vermelden en het parkoers nog verbeteren indien mogelijk
Hallo,

We hebben er een rustige rit van gemaakt. Ze was anders dan voorgaande jaren. Jullie hebben een serieuze zoektocht gedaan om van Hoeilaart terug te keren naar Overijse.

Het moddergehalte viel zeer goed mee. Hier en daar hebben ze voor Winterse condities gekozen en zodoende enkele mooie stukken links laten liggen.

Niet te zot vertrokken. We hadden dus nog wat overschot aan het einde.
Voor zover ik jullie kaart op de site en in de kantine kan lezen, staat daar zo goed als de volledige Nero- route op. Een kleine aanduiding in de kantine van de correcte afstand moest mogelijk zijn.

Hopelijk halen de afpijlers de plakband nog weg die ze laten hangen hebben.
En ja nieten in hout is al zo lang niet meer toegestaan.

Gelieve hier mee rekening te houden, want anders zullen jullie ooit een verbod krijgen om nog een tocht in te richten.

Groetjes,

Joeke
Epic-haas
Mountainbiker

Post by Epic-haas »

Prachtige toer gereden maar wat een opkomst. Op sommige stukken was het echt aanschuiven wat niet altijd even leuk was.
Je merkt goed dat het wielerseizoen er op zit en dat ze allemaal naar het veld komen afgezakt wat tot de nodige opstroppingen heeft geleid. Niet iedereen is gewoon van in het veld te rijden en dat je merk je. Kleine afdaling in de modder en paniek alom.
Maar kom we hebben ons goed geamuseerd en dat is nog altijd het belangrijkste.
delange
Mountainbiker

Post by delange »

De 45 km gereden. Alhoewel de conditie het wat liet afweten (nu al voor de tweede week...) toch goed geamuseerd.
Het enige waar ik me enorm aan stoorde was het grote aantal deelnemers die er weer een race moesten van maken. Zulke mensen houden alleen met hen zelf rekening en niet met anderen. Dit soort tochten zijn tochten waar mensen van verschillende niveaus aan deelnemen. Daar zou meer rekening mee gehouden moeten worden. Racers horen niet thuis op zulke parcours.
VTom
Mountainbiker

Post by VTom »

delange wrote:De 45 km gereden. Alhoewel de conditie het wat liet afweten (nu al voor de tweede week...) toch goed geamuseerd.
Het enige waar ik me enorm aan stoorde was het grote aantal deelnemers die er weer een race moesten van maken. Zulke mensen houden alleen met hen zelf rekening en niet met anderen. Dit soort tochten zijn tochten waar mensen van verschillende niveaus aan deelnemen. Daar zou meer rekening mee gehouden moeten worden. Racers horen niet thuis op zulke parcours.
Idd het was merkbaar dat het wegseizoen gedaan is en dat ze weer terug op de mtb gesprongen zijn... 8)
Op de vlakke niet technische stukken rijden ze U van de baan en bij een technische passage zetten ze voet aan grond of liggen ze tegen de grond, man man man heb ik vandaag gelachen met wat sommigen allemaal uitsteken... #-o :lol: Het beste was nen superhevigen dat het lukte om in een klein technisch afdalingske op zijne smoel te gaan terug op zijne fiets te springen en 5 meter verder weer op zijn smoel te gaan :lol:
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

De 60(71) gedaan en het heeft mij in positieve zin verrast, commentaren van vorig jaar ivm. teveel asfalt waren zeker niet meer van toepassing. Er zat wat vanalles in, wat modder, wat technisch bergaf, wat technisch bergop, wat lichtlopend bergop,...
Na gisteren de benen compleet leeg gereden te hebben in een cyclocross waren ze vandaag wat minder en na 60km dan ook terug leeg :-D Zwaar weekendje #-o
Bij leven en welzijn tot volgend jaar!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Epic-haas wrote:Prachtige toer gereden maar wat een opkomst. Op sommige stukken was het echt aanschuiven wat niet altijd even leuk was.
Je merkt goed dat het wielerseizoen er op zit en dat ze allemaal naar het veld komen afgezakt wat tot de nodige opstroppingen heeft geleid. Niet iedereen is gewoon van in het veld te rijden en dat je merk je. Kleine afdaling in de modder en paniek alom.
Dat viel mij ook enorm op, de eerste km's van de 60km heb ik zo goed als alleen gereden. Slechts een man of 10 gezien... Toen de 45km erbij kwam werd het al wat drukker maar vanaf de 2e bevoorrading was het pas echt opstopping op sommige paadjes. Idd veel racers op het parcours vandaag, de lange wegen nodigen er ook voor uit om een tandje bij te steken maar dikwijls waren dat ook de mannen die je opraapte bij een stukje singletrack :lol: Herinner me een groepje dat aan de 1e bevoorrading stond te verkondigen dat ze al 22 gem hadden maar bij het binnenkomen had ik ze stuk voor stuk al weer voorbijgereden.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

freezy wrote:
Epic-haas wrote:Prachtige toer gereden maar wat een opkomst. Op sommige stukken was het echt aanschuiven wat niet altijd even leuk was.
Dat viel mij ook enorm op, de eerste km's van de 60km heb ik zo goed als alleen gereden. Slechts een man of 10 gezien... Toen de 45km erbij kwam werd het al wat drukker maar vanaf de 2e bevoorrading was het pas echt opstopping op sommige paadjes. Idd veel racers op het parcours vandaag, de lange wegen nodigen er ook voor uit om een tandje bij te steken maar dikwijls waren dat ook de mannen die je opraapte bij een stukje singletrack :lol: Herinner me een groepje dat aan de 1e bevoorrading stond te verkondigen dat ze al 22 gem hadden maar bij het binnenkomen had ik ze stuk voor stuk al weer voorbijgereden.
inderdaad weinig volk op de eerste lus van de 60: ik heb geen kat gezien, buiten 3 desolate mtb'ers :wink:
Live to Ride
Mountainbiker

Post by Live to Ride »

Geweldige tocht hoewel ik mij grandioos heb opgeblazen achter een lekke band met een hersteltijd van een dik kwartier wegens mijn pomp die niet mee wilde werken. Hierbij dikke merci voor twee bikers die zo vriendelijk waren even te stoppen en mij hun pomp te lenen. Ik had ondertussen een 40 km gereden en echt stamme koude spieren gekregen. Dan hup op de bike en iets proberen goed te maken maar dat was de doodssteek :-? Eens het zoniumwoud in leek niets meer mogelijk voor m'n benen. Heb het nog getrokken tot 47 km en lucky me :-D ik heb 17 km kunnen liften met de technische depanage dienst (dikke merci maat =D> ). Dan heb ik nog een 6 km gereden tot en met het einde.

Deze rit zal ik niet snel vergeten, ze was geweldig maar DOOD :drunk:

En ja komende week een nieuw pompje gaan kopen hé :P

Greets
Voldane Biker Davy

PS @ wardje, ik heb nog getracht u te zoeken aan de start maar in die menigte was dat niet echt een easy job. Ik hoop dat ge u goed geamuseerd hebt. :wink:
Post Reply