2011 Scalpel 2

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

marb wrote: Weet jij toevallig het juiste gewicht van uw wielen?
Nog niet, maar ga ze binnenkort wel terug tubeless leggen met pap. Dan zal ik ze ne keer nawegen zonder schijven en casette. Denk wel dat deze al redelijk licht zijn.
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

marb wrote:
Jakke1 wrote:
marb wrote:De mijne is ook van vorige week binnen nu nog wachten op de remmen en wielen want die heb ik laten upgraden

Veel geluk met de jouwe maar dat zal wel niet mankeren zeker :-D
Aja, welke wielen heb je dan besteld ? De remmen zou ik ook nog durven vervangen door Hope's. Heb gezien dat bij hope de remhendels ver van het stuur staan, vind dat die van avid nie ver genoeg staan.
Remmen worden de marta magnesiums 160-140
Wielen worden 240s met cx-ray spaken en crest velgen...
in totaal ±300gr verlies
Weet jij toevallig het juiste gewicht van uw wielen?
Had je dan niet beter ineens voor de Scalpel 1 gegaan. Had je er nog de lichtste lefty bij gehad. Scheelt ook ineens 200 gr.
marb
Mountainbiker

Post by marb »

Jakke1 wrote:
marb wrote:
Jakke1 wrote: Aja, welke wielen heb je dan besteld ? De remmen zou ik ook nog durven vervangen door Hope's. Heb gezien dat bij hope de remhendels ver van het stuur staan, vind dat die van avid nie ver genoeg staan.
Remmen worden de marta magnesiums 160-140
in totaal ±300gr verlies
Had je dan niet beter ineens voor de Scalpel 1 gegaan. Had je er nog de lichtste lefty bij gehad. Scheelt ook ineens 200 gr.
Dat was idd het plan maar ik kom nu op een verschil van ±700€ en dat verschil vindt ik groot genoeg om toch voor de 2 te gaan.
Uiteindelijk zal mijn bike ±600gr schelen met de 1 en dat was ook een doel om dit te beperken...
Versta je nog wat ik zeggen wil #-o
Het enige wat ik nog kan en wil doen is een lichter stuur,zadelpen en zadel...en dan is het welletjes geweest
"hopelijk leest mijn madam nie mee?!"
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

Ik had ook voor de 1 willen gaan maar inderdaad het prijsverschil van 1700 euro voor nog geen kg verschil vond ik ook te groot. Zou het enkel voor de carbon lefty gedaan hebben. Zou eens willen gaan horen bij 88+ wat enkel het carbon buitenbeen kost. Wat erin zit zal wel hetzelfde zijn zeker. Denk gewoon dat een zwarte vork er nog mooier in zal staan. Had al gedacht om deze te laten spuiten ook. Weet nog niet goed.
Josdevos
Mountainbiker

Post by Josdevos »

Of ne sticker hé!
Jakke1
Mountainbiker

Post by Jakke1 »

Heb deze morgen mijn wielen tubeless gemaakt met pap.
Bij deze heb ik de wielen ne keer gewogen met tubeless velglint zonder schijven en cassette.

Achterwiel
[img][img]http://img839.imageshack.us/img839/6135/pict00032.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Voorwiel
[img][img]http://img299.imageshack.us/img299/7711/pict00072a.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

Is dus samen 1634 gr wat toch redelijk licht is denk ik. Voor lichtere wielen te vinden voor mijn rijdersgewicht van +95 kg zal ik toch mijn best moeten doen denk ik. Voorlopig blijven het dus deze.

Heb ze ook gewogen voor ik begonnen ben. Met binnenband wogen ze samen 2913 gr. Tubeless met pap komen ze op 2754 gr. Heb dus 259 gr gewonnen.
Hoezo
Mountainbiker

Post by Hoezo »

marb wrote:
Jakke1 wrote:
marb wrote: Remmen worden de marta magnesiums 160-140
in totaal ±300gr verlies
Dat was idd het plan maar ik kom nu op een verschil van ±700€ en dat verschil vindt ik groot genoeg om toch voor de 2 te gaan.
Uiteindelijk zal mijn bike ±600gr schelen met de 1 en dat was ook een doel om dit te beperken...
Versta je nog wat ik zeggen wil #-o
Het enige wat ik nog kan en wil doen is een lichter stuur,zadelpen en zadel...en dan is het welletjes geweest
"hopelijk leest mijn madam nie mee?!"
Handvaten vervangen kun je mss nog een 70 - 90 gr winnen.
Trappers - 100 gr
.....
router
Mountainbiker

Post by router »

heb ook even getwijfeld tussen de Scalpel 1 en 2, maar wat zeggen ze altijd " ken u zelf" en dus toch maar de 1 genomen. Lijkt me een super complete fiets waar er voor mij niets meer aan getuned moet worden, reken maar achteraf alles eens uit na eventuele upgrades van 2 naar 1. Tevens was er een betere korting op de 1 waardoor het prijsverschil , gezien de beter onderdelen, in het voordeel van de 1 kwam.

Alleen maar aftellen naar eind december nu, tot ik m'n nieuwe beauty kan ontvangen.

Gr

ROuter
marb
Mountainbiker

Post by marb »

router wrote:
heb ook even getwijfeld tussen de Scalpel 1 en 2, maar wat zeggen ze altijd " ken u zelf" en dus toch maar de 1 genomen. Lijkt me een super complete fiets waar er voor mij niets meer aan getuned moet worden, reken maar achteraf alles eens uit na eventuele upgrades van 2 naar 1. Tevens was er een betere korting op de 1 waardoor het prijsverschil , gezien de beter onderdelen, in het voordeel van de 1 kwam.

Alleen maar aftellen naar eind december nu, tot ik m'n nieuwe beauty kan ontvangen.

Gr

ROuter
Bij Bruno staat er al ne scalpel1 zenne...(magnesium wit)
En het moet gezegd worden hij is echt prachtig zoals je zegt alles erop en aan...
Maar bij mij was de 1 geen optie opdat ik met upgrades vd. 2 juist op mijn max zit qua budget... :( (met de lotto spelen had kunnen helpen :-? )
SLOME BIKER
Mountainbiker

Post by SLOME BIKER »

gewoon af =P~
Post Reply