Houffalize
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Ik ben momenteel een week met vakantie in de buurt van Houffalize. Naast de gezinswandelingen elke dag ook enkele uurtjes op de MTB. Alle parcours zullen dus wel al bod komen.
Gisteren rood 3 en vandaag groen 6 gereden. 6 blijft voor mij nog altijd het mooiste, het moeilijkste en dus het uitdagendste parcours. Jammer dat het parcours aan Grandeveu afgesloten is en je een tweetal km langs de grote baan moet. Maar voor de rest blijft dit super!

Gisteren rood 3 en vandaag groen 6 gereden. 6 blijft voor mij nog altijd het mooiste, het moeilijkste en dus het uitdagendste parcours. Jammer dat het parcours aan Grandeveu afgesloten is en je een tweetal km langs de grote baan moet. Maar voor de rest blijft dit super!
Net terug van een midweekje Achouffe
En ja hoor, de groene route 6 van Houffalize passeerde gewoon net langs ons vakantiehuisje.
Van daaruit dus vertrokken en de pijlen gevolgd tot in Houffalize, dan de rode 4 gereden, en eenmaal terug in Houffalize de rest van de groene 6 gereden tot aan het chaletje. Genoeg voor 4 uur fietsen en 56 km op de teller.
Route 6 is inderdaad de max: technische steile (en soms lange
)klimmen, snelle afdalingen. Na de afdalingen en beneden bij de rivieren lagen sommige stukken wel erg nat en modderig. Foto's volgen nog, ze staan hier ergens op mijn camera.
Route 4 rood was ook wel de moeite, hoewel daar wat rustiger stukken tussen zaten. We hadden ongeveer 1200 hoogtemeters. Een goeie training dus!
Normaal gezien gingen we ipv 4 route 3 rijden, maar blijkbaar was die een stuk ingekort wegens wegenwerken of zo, dan maar 4 genomen, hoewel ik 3 mooier en moeilijker vind.
We'll be back next year
Van daaruit dus vertrokken en de pijlen gevolgd tot in Houffalize, dan de rode 4 gereden, en eenmaal terug in Houffalize de rest van de groene 6 gereden tot aan het chaletje. Genoeg voor 4 uur fietsen en 56 km op de teller.
Route 6 is inderdaad de max: technische steile (en soms lange
Route 4 rood was ook wel de moeite, hoewel daar wat rustiger stukken tussen zaten. We hadden ongeveer 1200 hoogtemeters. Een goeie training dus!
Normaal gezien gingen we ipv 4 route 3 rijden, maar blijkbaar was die een stuk ingekort wegens wegenwerken of zo, dan maar 4 genomen, hoewel ik 3 mooier en moeilijker vind.
We'll be back next year
Hmm, 49 pagina's...
In augustus ga ik met enkele bikevrienden een week naar Houffa en daar zouden we natuurlijk zoveel mogelijk mountainbiken.
Is er iemand met veel ervaring die me het een en het ander kan aanraden?
Ik heb weet van 6 routes en het wereldbekerparcours, maar bijvoorbeeld tochten richting La Roche of Malmedy of andere lijken me ook niet mis.
Kan iemand mij helpen, eventueel in een PB?
In augustus ga ik met enkele bikevrienden een week naar Houffa en daar zouden we natuurlijk zoveel mogelijk mountainbiken.
Ik heb weet van 6 routes en het wereldbekerparcours, maar bijvoorbeeld tochten richting La Roche of Malmedy of andere lijken me ook niet mis.
- G-m@n.
- Mountainbiker
mooi ritje als je eens iets anders wil doen dan de vaste routes.
http://connect.garmin.com/activity/90094081
als je van brisy naar onder komt moet juist tussen de 2 bruggen langs een boom af een single trail op. valt niet echt op maar zeker de moeite
http://connect.garmin.com/activity/90094081
als je van brisy naar onder komt moet juist tussen de 2 bruggen langs een boom af een single trail op. valt niet echt op maar zeker de moeite
Ik heb je een PB gestuurd.Donavan wrote:Hmm, 49 pagina's...
Oeps, niets ontvangen?lucky7 wrote:Ik heb je een PB gestuurd.Donavan wrote:Hmm, 49 pagina's...