Roc d'Azur 2010 : 7 tot 10 oktober
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Stalen Worm
- Mountainbiker
Post by Stalen Worm »
ook de roc verteerd, en ik vind het, ondanks mijn... laat ons zeggen... behoorlijk beperkte technische kunnen, absoluut voor herhaling vatbaar. ik ga volgend jaar ZEKER terug.
Sommige stukken zijn inderdaad de hel om af te rijden, maar dan stap ik gewoon af, juist zoals 65% van wie daaraan meedeed. toch mag ik zeggen dat ik hier afdalingen gedaan heb waarvan ik van de belgische variant NOOIT zou afgereden zijn.
(zelfs den bosberg tijdens de 6race vorig jaar was'n hel voor mij), inclusief de allerlaatste afdaling (op de marathon, tijdens roc afgestapt wegens redelijk hard op menne zak gegaan de afdaling ervoor)
't weer was er ideaal, zeker tijdens de marathon, zacht briesje, zon, blauwe hemel, prachtige trails, wa moet ge nog meer hebben.
zondag was't weer wa minder, maar daarom ni minder genoten.
aangezien 't mijn eerste buitenlandse ervaring was, en ik ni half wist wat te verwachten, heb ik het heel rustigaan gedaan, vrijdag 7u51, zondag 5u31, maar onderweg veel gestopt voor foto's, en redelijk lang aan de ravito's blijven hangen.
enfin, ik (wij) hebben daar 'n zalige week gehad en ik ga me wss een dezer inschrijven voor editie 2011
Sommige stukken zijn inderdaad de hel om af te rijden, maar dan stap ik gewoon af, juist zoals 65% van wie daaraan meedeed. toch mag ik zeggen dat ik hier afdalingen gedaan heb waarvan ik van de belgische variant NOOIT zou afgereden zijn.
(zelfs den bosberg tijdens de 6race vorig jaar was'n hel voor mij), inclusief de allerlaatste afdaling (op de marathon, tijdens roc afgestapt wegens redelijk hard op menne zak gegaan de afdaling ervoor)
't weer was er ideaal, zeker tijdens de marathon, zacht briesje, zon, blauwe hemel, prachtige trails, wa moet ge nog meer hebben.
zondag was't weer wa minder, maar daarom ni minder genoten.
aangezien 't mijn eerste buitenlandse ervaring was, en ik ni half wist wat te verwachten, heb ik het heel rustigaan gedaan, vrijdag 7u51, zondag 5u31, maar onderweg veel gestopt voor foto's, en redelijk lang aan de ravito's blijven hangen.
enfin, ik (wij) hebben daar 'n zalige week gehad en ik ga me wss een dezer inschrijven voor editie 2011
-
trainingsbeest
- Mountainbiker
roc
Post by trainingsbeest »
van maandag terug
deelgenomen aan de roc marathon waar ik 72ste ben geworde en 3de belofte renner
ook heb ik deelgenomen aan de roc zelf maar deze is echter slechter verlopen na 3 km (net aan de kamping)
ga ik tegen de vlakte met rit naar het hospitaal als gevolg
zag er wel erger uit dan het is maarja das meestal zo zeker
toch ga ik volgend jaar terug
deelgenomen aan de roc marathon waar ik 72ste ben geworde en 3de belofte renner
ook heb ik deelgenomen aan de roc zelf maar deze is echter slechter verlopen na 3 km (net aan de kamping)
ga ik tegen de vlakte met rit naar het hospitaal als gevolg
zag er wel erger uit dan het is maarja das meestal zo zeker
toch ga ik volgend jaar terug
- Stalen Worm
- Mountainbiker
-
etienne specialzed
- Mountainbiker
Post by etienne specialzed »
Mijn roc plezier heeft een slecht einde gekend,na en paar prachtige dagen fietsen en beurs bezoeken is zaterdag nacht mijn bike gestolen op het terras(2de verdiep)van mijn appartement(specialzed s-works 8maanden oud)gelukkig heb ik nog een bike kunnen lenen en toch nog deroc kunnen rijden,maar mijn kop stond er niet na en mijn tijd was dan ook niet goed 3u45
- Rode Kogel
- Mountainbiker
Post by Rode Kogel »
amai, das wel serieuse plaag daar. Wij campeerden op een afgesloten camping waar je code nodig had voor afgesloten terrein te mogen betreden.
Fietsen ook steeds in auto opgeborgen want liever voorzichtiger.
Wel genoten van deze editie (5de keer) en super gereden op marathon, 5.u17. Negatief was de eerste steile single track klim die steeds file gaf en dat had ik reeds voorspeld. In vorige edities deden we stukje baan en dan de klim zodat alles meer open getrokken werd. Wel fijn dat ik in eerste golf bij de 'profs' mocht starten maar ook die staan te voet aan eerste helling met tot 45% steilheid volgens de gps. Dan nog de roc noir en de Roc gereden als toerrit = genieten en proberen zoveel mogelijk op te rijden. Ik heb ook plezier in de moeilijke afdalingen die steeds meer 'uitsleten' door vele fietsers (wandelaars). Het is een technisch parcour maar daar doen we het dan ook voor. Tot volgend jaar!
Fietsen ook steeds in auto opgeborgen want liever voorzichtiger.
Wel genoten van deze editie (5de keer) en super gereden op marathon, 5.u17. Negatief was de eerste steile single track klim die steeds file gaf en dat had ik reeds voorspeld. In vorige edities deden we stukje baan en dan de klim zodat alles meer open getrokken werd. Wel fijn dat ik in eerste golf bij de 'profs' mocht starten maar ook die staan te voet aan eerste helling met tot 45% steilheid volgens de gps. Dan nog de roc noir en de Roc gereden als toerrit = genieten en proberen zoveel mogelijk op te rijden. Ik heb ook plezier in de moeilijke afdalingen die steeds meer 'uitsleten' door vele fietsers (wandelaars). Het is een technisch parcour maar daar doen we het dan ook voor. Tot volgend jaar!
- KoRn
- Mountainbiker
Ook ik heb genoten van de deze Roc, vond het nu niet echt super technisch maar de afdalingen waren gewoonweg zalig, zeker diegene na la flute of zoiets, de singletrack afdaling...
voor de eerste keer mijn fietske kunnen testen Niner jet 9 en dat is een waanzinnig machine
hier is een filmke van de heenreis en wat van de verkenning op woensdag
starring Reinout, Parcival, staken worn en mijzelf
voor de eerste keer mijn fietske kunnen testen Niner jet 9 en dat is een waanzinnig machine
hier is een filmke van de heenreis en wat van de verkenning op woensdag
starring Reinout, Parcival, staken worn en mijzelf