Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
De RR is verkrijgbaar in verschillende maten namelijk, 2.10/2.25/2.40 iemand ervaring met een van deze maten, en het verschil er tussen
grip,rolweerstand, kortom de pro en contra van dit soort afmetingen
dus kom maar op met jullie ervaring en alvast bedankt

- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Als ge achteraan efkes wegslipt kunt ge nog corrigeren of, in het ergste geval moet je afstappen. Als je vooraan geen grip meer hebt en je voorwiel breekt uit eindigt het meestal met een bodemonderzoek.nothing 's impossible wrote:En Yakke, ik heb toch liever grip achteraan dan vooraan, Als ge al niet boven geraakt, waarom u dan zorgen maken over de afdaling![]()
Verder heeft ne pletsen band vooraan nog wel zijn charme, zolang ge de fiets wat zelf laat zoeken komt alles in orde, ook in de modder, schotter...
Als je alleen in de Vlaanders rijdt zal je vooraan echter nog niet te gauw in de problemen komen maar in de Ardennen ... natte boomwortels, gladde stenen of rotsen, daar heb je GRIP nodig.
Ik rij vooraan altijd met een Jimmy. Begint deze een beetje te slijten, dan gebruik ik hem als achterband.
Ook achteraan rij ik normaal gezien met Jimmy maar als het zeker droog ligt leg ik er een Python op.
De volgende keer dat ik bij Vaneyck geraak ga ik eens een RR meenemen. Ik denk dat deze toch nog een iets betere grip heeft dan een Python.
- jerommeken
- Mountainbiker
Post by jerommeken »
Dat is gemakkelijk verholpen met Notubes. Ik rij er nu een 3 maanden mee en behalve een probleempje door een beginnersfoutje nog geen problemen mee gehad.viper wrote: Op je bike passen geen tubeless banden, daar de velgen niet luchtdicht zijn.
Maar ik moet je toch gelijk geven want tubeless banden moet je ook met Notubes niet kopen : je kan met gewone banden rijden maar dan zonder binnenband : scheelt nog tamelijk veel in prijs én in gewicht.
Bovendien zal je nog minder lek rijden dan met UST : de week na Bataille des Ardennes moet ik er toch de voorband efkes afhalen en daar zat een joekel van een doorn in. De band was nog geen druk kwijt. Was dat met een binnenband geweest, dan had ik meteen mogen een andere steken.
Met een UST zou ik misschien wel thuis geraakt zijn maar zou de band toch wat druk zijn kwijtgespeeld.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
@ jerommeke
Als ik niet naar boven rijd dan moet ik naar boven springen, dus ik prefereer te rijden.
Als ik niet boven geraak is er weinig af te dalen hé !
Verder zijn der inderdaad wel een paar afdalingskes waar ge wat extra grip nodig hebt, daar prefereer ik de XLS, en die mag al wat sleet hebben eer hij grip verliest.
Als ik niet naar boven rijd dan moet ik naar boven springen, dus ik prefereer te rijden.
Als ik niet boven geraak is er weinig af te dalen hé !
Verder zijn der inderdaad wel een paar afdalingskes waar ge wat extra grip nodig hebt, daar prefereer ik de XLS, en die mag al wat sleet hebben eer hij grip verliest.
- jerommeken
- Mountainbiker
Jimmy's
Post by jerommeken »
Ik ben zeer tevreden over de Schwaelbe Jimmy maar vandaag heb ik een kilometerke of 5 mogen wandelen omdat de voorband naar de knoppen is.
And that pisses me off ...
Wat er gebeurd is :
Ik rij met Notubes en Jimmy Light. Voor vandaag had ik de bandendruk verhoogd tot 3bar omdat ik nogal veel op de weg zou rijden. Na goed 40km voelde ik bij iedere omwenteling een verdachte hobbel aan het voorwiel. Bleek dat er een serieuze verdikking aan de schouder was waardoor ook het loopvlak vervormd was.
Mijn vraag : zou het kunnen dat 1 van de banddraden afgescheurd is en dat daardoor die bobbel ontstaan is ?
Normaal gezien mag je Jimmy's tot 4,5 oppompen, dus daarvan kan het niet komen.
Zijn er nog die met dit fenomeen te maken hebben ? Ik denk dat de flanken wat te licht en fragiel zijn.
Alleszins, ikke groot veel verdriet
want het was een bijna nieuwe band die ik nu moet afschrijven.
And that pisses me off ...
Wat er gebeurd is :
Ik rij met Notubes en Jimmy Light. Voor vandaag had ik de bandendruk verhoogd tot 3bar omdat ik nogal veel op de weg zou rijden. Na goed 40km voelde ik bij iedere omwenteling een verdachte hobbel aan het voorwiel. Bleek dat er een serieuze verdikking aan de schouder was waardoor ook het loopvlak vervormd was.
Mijn vraag : zou het kunnen dat 1 van de banddraden afgescheurd is en dat daardoor die bobbel ontstaan is ?
Normaal gezien mag je Jimmy's tot 4,5 oppompen, dus daarvan kan het niet komen.
Zijn er nog die met dit fenomeen te maken hebben ? Ik denk dat de flanken wat te licht en fragiel zijn.
Alleszins, ikke groot veel verdriet
-
roveny
- Mountainbiker
K'heb het volgende gehoord mbt 'notubes' en 'no shit' ( de vloeibare latex spullen in tubelessbanden) :
de vloeibare latex blijft steeds voor een deel vloeibaar in de band om een gaatje te kunnen dichten.
Tot daar toe alles ok.
Indien echter de band een lange tijd ( ik weet niet precies hoe lang) stil blijft staan dan zal de latex plaatselijk wat uitharden. Je krijgt dus maw een 'dood gewicht' plaatselijk in je band.
Dit zorgt dus voor een onevenwicht; of dit ook jouw probleem kan veroorzaken kan ik niet zeggen.
In ieder geval blijf ik wel van die spullen af.
P.s.: het is sterk aan te raden om (wegwerp)handschoenen aan te trekken als je de band eraf haalt ...
r
de vloeibare latex blijft steeds voor een deel vloeibaar in de band om een gaatje te kunnen dichten.
Tot daar toe alles ok.
Indien echter de band een lange tijd ( ik weet niet precies hoe lang) stil blijft staan dan zal de latex plaatselijk wat uitharden. Je krijgt dus maw een 'dood gewicht' plaatselijk in je band.
Dit zorgt dus voor een onevenwicht; of dit ook jouw probleem kan veroorzaken kan ik niet zeggen.
In ieder geval blijf ik wel van die spullen af.
P.s.: het is sterk aan te raden om (wegwerp)handschoenen aan te trekken als je de band eraf haalt ...
r
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
In welke mate die banden gemaakt zijn om zonder binnen band rond te bollen????
Der zal toch wel een reden zijn waarom UST banden zoveel wegen!!!!
Maar passeer eens met uw band in het verkoopspunt. Misschien kunnen ze iets regelen???
Der zal toch wel een reden zijn waarom UST banden zoveel wegen!!!!
Maar passeer eens met uw band in het verkoopspunt. Misschien kunnen ze iets regelen???