Epic 2011

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Guest

waaaaw

Post by Guest »

zu nen bak en gaat die in de kanten van hamme rijden (komt precies van rudyco)
sus
Mountainbiker

epic

Post by sus »

Vanaf dat ik terug in orde ben (pees van mijn duim is af geweest :cry: )
hoop ik terug het land te doorkruisen,zowel het waasland als de vlaamse en de echte ardennen :wink: .
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

=P~ =P~ =P~
SCHANDALIG MOOOOOOOOOOOI...
kristofmx
Mountainbiker
Location: Canyon SLX 9.9 custom full XTR - CUBE Beachbike - Specialized Roubaix Sram Force Zipp Wheels

epic

Post by kristofmx »

welkom in de epic familie :)

super mooi machien, ben ook aant overwegen mijn 2008 machien in te ruilen voor deze klassebak
Orson
Mountainbiker

Post by Orson »

Super super super mooi gewoon!! =D>
sus
Mountainbiker

epic

Post by sus »

Vandaag voor het eerst een langer tochtje gaan doen om alles eens goed af te stellen.Eerste conclusie,na 9 weken inactiviteit is van conditie geen sprake meer :cry: .Het zal een tijdje duren eer ik terug deftige benen heb.
Wat betreft de bike,WOW :drunk: ,vergeleken met deze was mijn ouwe Epic net van rubber.Het frame is enorm stijf ,de Brain demper fantastisch.
Snelle bochten,kort draaien en keren,accellereren,alles gaat zoveel beter.
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten :wink: .
jokkestoemp
Mountainbiker

Post by jokkestoemp »

zeer mooie bike, mooie kleuren =D>
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Ik rij nog steeds met een epic van 2006 maar ben er nog steeds supercontent van.
Toch wil ik me eens vernieuwen, heb nu een vervang-epic ter beschikking omdat de mijne op onderhoud is voor m'n achtervering (2jaarlijkse onderhoud voor de dichtingen).
Die vervang epic is ene van 2008 denk ik (met de specialized achterdemper ipv fox) en daar merk ik dat als de achtervering locked is dat ie toch nog wat inveert (5 a 10mm denk ik) hetgeen met m'n fox achterdemper op m'n eigen fiets niet het geval is....die blijft gewoon muurvast staan.
Is dit bij jouw model ook het geval? .... Dat ie keihard blijft (in de locked stand) en niet nog een beetje inveert?
Want dat is toch hetgeen ik echt niet kwijt wil...een HT gevoel, ook al rijd je op een fully.
Als ie niet inveert wordt het juist nog kiezen tss deze en een 29" versie.
Niemand die weet waar je kan testrijden met zo'n fiets?
Oh ja, voor ik het vergeet... Hééél knappe fiets met hééél geslaagde upgrades!!!
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: epic

Post by prideandglory1891 »

sus wrote:Vandaag voor het eerst een langer tochtje gaan doen om alles eens goed af te stellen.Eerste conclusie,na 9 weken inactiviteit is van conditie geen sprake meer :cry: .Het zal een tijdje duren eer ik terug deftige benen heb.
Wat betreft de bike,WOW :drunk: ,vergeleken met deze was mijn ouwe Epic net van rubber.Het frame is enorm stijf ,de Brain demper fantastisch.
Snelle bochten,kort draaien en keren,accellereren,alles gaat zoveel beter.
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten :wink: .
Ik zou afwachten want ge zegt zelf dat de conditie weg is :wink:
sus
Mountainbiker

Post by sus »

Frog 075 wrote:Ik rij nog steeds met een epic van 2006 maar ben er nog steeds supercontent van.
Toch wil ik me eens vernieuwen, heb nu een vervang-epic ter beschikking omdat de mijne op onderhoud is voor m'n achtervering (2jaarlijkse onderhoud voor de dichtingen).
Die vervang epic is ene van 2008 denk ik (met de specialized achterdemper ipv fox) en daar merk ik dat als de achtervering locked is dat ie toch nog wat inveert (5 a 10mm denk ik) hetgeen met m'n fox achterdemper op m'n eigen fiets niet het geval is....die blijft gewoon muurvast staan.
Is dit bij jouw model ook het geval? .... Dat ie keihard blijft (in de locked stand) en niet nog een beetje inveert?
Want dat is toch hetgeen ik echt niet kwijt wil...een HT gevoel, ook al rijd je op een fully.
Als ie niet inveert wordt het juist nog kiezen tss deze en een 29" versie.
Niemand die weet waar je kan testrijden met zo'n fiets?
Oh ja, voor ik het vergeet... Hééél knappe fiets met hééél geslaagde upgrades!!!
Die 10mm is de "sag" van de demper,indien deze tussen de 9 en de 11mm bedraagt staat je demper op de goeie druk.Dit heeft niets te maken met de brain en is altijd aanwezig,was ook al op mijn 2007 Epic.
Je mag gerust zijn met de Brain op full firm gedraaid heb je echt wel dat HT gevoel :wink: .
Post Reply