Catalunya - Spanje

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

brecht256 wrote:ik ben in Lloret (5km van het strand) van 16 tot 27 augustus ... maar ben nog niet heel overtuigt om mtb mee te nemen 8)

maar ik zie nog wel :wink:

veel bikeplezier
Wij zijn net terug van Lloret en hebben onze bikes meegepakt! :drunk:
Prachtige omgeving daar met mooi uitgestippelde routes!
Ik heb de bikefoto's (samen met babe en andere foto's :lol: ) online gezet!
Je kan ze hier vinden: http://gallery85083.fotopic.net/c242927.html
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Ik vertrek de zondag de 29ste augustus voor 2 weken naar Spanje met ne mobilhome (en de MTB erop natuurlijk). Ik heb nog geen vaste bestemming, ga een beetje langs de kust trekken denk ik. Lloret is blijkbaar wel een aanrader om te gaan fietsen? Of eerder Platja d'Aro? Andere suggesties of links met info zijn welkom!

Als er iemand toevallig ook in die periode daar zit en is wil gaan biken, laat maar weten... 8)
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik vertrek de zondag de 29ste augustus voor 2 weken naar Spanje met ne mobilhome (en de MTB erop natuurlijk). Ik heb nog geen vaste bestemming, ga een beetje langs de kust trekken denk ik. Lloret is blijkbaar wel een aanrader om te gaan fietsen? Of eerder Platja d'Aro? Andere suggesties of links met info zijn welkom!

Als er iemand toevallig ook in die periode daar zit en is wil gaan biken, laat maar weten... 8)
Lloret is op zich natuurlijk wel leuk omdat je er ook nog andere dingen kan beleven dan biken alleen :lol:
Qua MTB verblijft je eigenlijk wel beter in Tossa de Mar of nog beter in San Feliux! Daar zijn de meeste en mooiste MTBroutes =D>
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Monke wrote:
bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik vertrek de zondag de 29ste augustus voor 2 weken naar Spanje met ne mobilhome (en de MTB erop natuurlijk). Ik heb nog geen vaste bestemming, ga een beetje langs de kust trekken denk ik. Lloret is blijkbaar wel een aanrader om te gaan fietsen? Of eerder Platja d'Aro? Andere suggesties of links met info zijn welkom!

Lloret is op zich natuurlijk wel leuk omdat je er ook nog andere dingen kan beleven dan biken alleen :lol:
Qua MTB verblijft je eigenlijk wel beter in Tossa de Mar of nog beter in San Feliux! Daar zijn de meeste en mooiste MTBroutes =D>
Zijn er in San Feliux ook bewegwijzerde routes? Blijkbaar zijn de routes van Platja en Lloret wel goed aangegeven.
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

bRuCe AlMiGhTy wrote:
Monke wrote:

Zijn er in San Feliux ook bewegwijzerde routes? Blijkbaar zijn de routes van Platja en Lloret wel goed aangegeven.
Niet ver van Sant Feliu ligt Castell d’Aro, daar heb je echt een overvloed aan keuze! Korte en lange tochten, makkelijke en zeer moeilijke! :bounce:
Je kan vanuit San Feliu zelf ook routes aanvangen.
Meer info kan je vinden op: http://www.gencat.net/turisme/btt/uk/bttabiertos.htm en voor deze routes meer bepaald op http://www.gencat.net/turisme/btt/uk/baixemporda.htm
Het meisje wat in het oude treinstation het onthaal doet, is trouwens de moeite! :lol:
univega
Mountainbiker

Post by univega »

Ben zonet terug van platja d'aro.
Het vertrek punt van alle routes ligt in castell d'aro dit is een rustig dorpje achter platja d'aro. Je kan van platja langs het "oude tramspoor" langs het riviertje de ridaua naar castell rijden en dat is ong 4 km.
veel mtb genot want het is echt de moeite zeker, route 7 en 8 en 9.
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

univega wrote:Ben zonet terug van platja d'aro.
Het vertrek punt van alle routes ligt in castell d'aro dit is een rustig dorpje achter platja d'aro. Je kan van platja langs het "oude tramspoor" langs het riviertje de ridaua naar castell rijden en dat is ong 4 km.
Dat riviertje, vertrekt da aan die camping, op het einde van de (wandel)zeedijk? Ik ben daar enkele jaren geleden geweest. Ik herinner mij daar een (droogstaande) beek.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

:D yep, dat riviertje komt naast die camping aan de zeedijk. Maar het ligt ook naast de grote camping vall d'aro. De laatste jaren staat er een klein beetje water in, zoals een "beek"
scottboy
Mountainbiker

Post by scottboy »

univega wrote:Ben zonet terug van platja d'aro.
En ik kan dat beamen..... bedankt Univega voor de vele mooie route's die wij samen hebben gereden. Ik stuur de foto's nog wel door. Groetjes,
Scottboy.
univega
Mountainbiker

Post by univega »

We hebben veel pret gehad onderweg :D (en veel zweet gelaten) spijtig dat ik enkele dagen vroeger moest vertrekken zodat ik de laatste ritten heb gemist. Graag had ik je nog de vlag van de El monclair laten zien en via de GR route naar tossa gereden. Dat zal dan voor een volgende keer zijn. En Scottboy volgende maal BANDEN MET TOPPEN he :lol:
Vergeet niet de groeten te doen aan je collega.
Groetjes Univega
Post Reply