Epic 2011
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- Vos in de bossen
- Mountainbiker
epic
Vandaag voor het eerst een langer tochtje gaan doen om alles eens goed af te stellen.Eerste conclusie,na 9 weken inactiviteit is van conditie geen sprake meer
.Het zal een tijdje duren eer ik terug deftige benen heb.
Wat betreft de bike,WOW
,vergeleken met deze was mijn ouwe Epic net van rubber.Het frame is enorm stijf ,de Brain demper fantastisch.
Snelle bochten,kort draaien en keren,accellereren,alles gaat zoveel beter.
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten
.
Wat betreft de bike,WOW
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten
- jokkestoemp
- Mountainbiker
Ik rij nog steeds met een epic van 2006 maar ben er nog steeds supercontent van.
Toch wil ik me eens vernieuwen, heb nu een vervang-epic ter beschikking omdat de mijne op onderhoud is voor m'n achtervering (2jaarlijkse onderhoud voor de dichtingen).
Die vervang epic is ene van 2008 denk ik (met de specialized achterdemper ipv fox) en daar merk ik dat als de achtervering locked is dat ie toch nog wat inveert (5 a 10mm denk ik) hetgeen met m'n fox achterdemper op m'n eigen fiets niet het geval is....die blijft gewoon muurvast staan.
Is dit bij jouw model ook het geval? .... Dat ie keihard blijft (in de locked stand) en niet nog een beetje inveert?
Want dat is toch hetgeen ik echt niet kwijt wil...een HT gevoel, ook al rijd je op een fully.
Als ie niet inveert wordt het juist nog kiezen tss deze en een 29" versie.
Niemand die weet waar je kan testrijden met zo'n fiets?
Oh ja, voor ik het vergeet... Hééél knappe fiets met hééél geslaagde upgrades!!!
Toch wil ik me eens vernieuwen, heb nu een vervang-epic ter beschikking omdat de mijne op onderhoud is voor m'n achtervering (2jaarlijkse onderhoud voor de dichtingen).
Die vervang epic is ene van 2008 denk ik (met de specialized achterdemper ipv fox) en daar merk ik dat als de achtervering locked is dat ie toch nog wat inveert (5 a 10mm denk ik) hetgeen met m'n fox achterdemper op m'n eigen fiets niet het geval is....die blijft gewoon muurvast staan.
Is dit bij jouw model ook het geval? .... Dat ie keihard blijft (in de locked stand) en niet nog een beetje inveert?
Want dat is toch hetgeen ik echt niet kwijt wil...een HT gevoel, ook al rijd je op een fully.
Oh ja, voor ik het vergeet... Hééél knappe fiets met hééél geslaagde upgrades!!!
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Re: epic
Post by prideandglory1891 »
Ik zou afwachten want ge zegt zelf dat de conditie weg issus wrote:Vandaag voor het eerst een langer tochtje gaan doen om alles eens goed af te stellen.Eerste conclusie,na 9 weken inactiviteit is van conditie geen sprake meer.Het zal een tijdje duren eer ik terug deftige benen heb.
Wat betreft de bike,WOW,vergeleken met deze was mijn ouwe Epic net van rubber.Het frame is enorm stijf ,de Brain demper fantastisch.
Het enige wat ik een beetje mis is mijne Fox.De Reba is zeker geen slechte vork maar de Fox was comfortabeler op kleine oneffenheden.Ook de tandwielverhoudingen is wat wennen.Vooraan zit er 24/38 op en ik heb steeds het gevoel dat wanneer ik op de 38 lig ik achteraan het tandwiel moet hebben dat tussen de 2 beschikbare ligt.Misschien overschakelen naar 26/39?Indien hier iemand ervaringen of tips over heeft,laat me iets weten.
Die 10mm is de "sag" van de demper,indien deze tussen de 9 en de 11mm bedraagt staat je demper op de goeie druk.Dit heeft niets te maken met de brain en is altijd aanwezig,was ook al op mijn 2007 Epic.Frog 075 wrote:Ik rij nog steeds met een epic van 2006 maar ben er nog steeds supercontent van.
Je mag gerust zijn met de Brain op full firm gedraaid heb je echt wel dat HT gevoel