Welke banden voor de winter

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Er wordt hier nogal geklaagd over "geprul" en biba's, maar ge vergeet toch 1 ding, he gasten.

Met een deftige band (ja ook gewone vouwbare komen in aanmerking) en wat pap (I like RigolleM & NoTubes) ben ik al jaren zeer gerust onderweg.
Een biba wisselen in de modder dat is pas geprul !! Voor de winter leg ik (nu ongeveer) mijn winterbanden op met pap en die gaan er weer af maart-april!

En daarbij kunt ge nog eens op deftige (!) druk rijden in modderige toestanden (+/- 1.5 bar). =D>
Mijn ervaring zegt mij dat ik mss 1 keer zal platrijden deze winter (als t meer is, ben ik onzorgvuldig geweest).

Ge wilt zekerheid & lage druk = notubes !
Kubus
Mountainbiker

Post by Kubus »

+1
prosserke
Mountainbiker
Location: Cannondale flash 29er carbon , Scott 930 2014 , Ridley Helium , Ridley X-Fire

winterbanden

Post by prosserke »

Ik ben er uit dat het no tubes gaat zijn met een gewone band.
Nu enkel de band nog kiezen , ik denk dat het noby nic of de vredestein BP Xtreme gaat worden of eventueel de BP Xtrac , deze liggen er nu op maar zijn versleten en hebben weinig grip meer in vettige omstandigheden , ze bollen wel goed.
De Wreter
Mountainbiker

Post by De Wreter »

Gebruik de Hutchinson's Tubeless ready : Tubeless in een erg licht versie !
prosserke
Mountainbiker
Location: Cannondale flash 29er carbon , Scott 930 2014 , Ridley Helium , Ridley X-Fire

banden

Post by prosserke »

Het zullen vredestein's worden , nu nog de keuze tussen BP xtrac of BP xtreme , zijn deze overal verkrijgbaar en waar is de prijs het laagst.
Post Reply