Banden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- bRuCe AlMiGhTy
- Mountainbiker
Post by bRuCe AlMiGhTy »
Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max... Of is die Skinny Jimmy echt nog veel beter?
Ik doe toch regelmatig wat asfalt, de rest van het terrein is voor mij zeer afwisselend, wel regelmatig los zand.
Nog iemand suggesties?
Ik doe toch regelmatig wat asfalt, de rest van het terrein is voor mij zeer afwisselend, wel regelmatig los zand.
Nog iemand suggesties?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
In het zand graaft de XLS nogal !
De jimmy is wat beter in de klei maar doet het minder in de ardennen.
Met de Z-max heb ik nog niet gebold dus die kan ik niet vergelijken.
De jimmy is wat beter in de klei maar doet het minder in de ardennen.
Met de Z-max heb ik nog niet gebold dus die kan ik niet vergelijken.
Ik rijdt vanachter met de ritchey z-max 2.1 en ik ben er tevreden van. Ze geven veel grip in de klim en afdalig. En ik vind dat ze het ook goed doen in het zand.bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max... Of is die Skinny Jimmy echt nog veel beter?
Nog iemand suggesties?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Graven in het zand is niet positief, kost veel kracht om erdoor te rijden, je wil er zoveel mogelijk boven rijden
Geen enkele allroundband gaat het goed doen in het zand, dan ben je veel beter af met een ronde semislick vb.de dikke Fast fred, of een ballonband.
Geen enkele allroundband gaat het goed doen in het zand, dan ben je veel beter af met een ronde semislick vb.de dikke Fast fred, of een ballonband.
- Point7
- Mountainbiker
Tja...elke band zal zijn voor -en nadelen hebben als je gaat MTB'n. Je komt immers van alle soorten ondergrond tegen.nothing 's impossible wrote:Graven in het zand is niet positief, kost veel kracht om erdoor te rijden, je wil er zoveel mogelijk boven rijden
Het is gewoon een kwestie van de beperkingen van de banden een beetje te kennen en zich daaraan wat aanpassen denk ik.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Maar je weet toch ook waar je meestal zal rijden!!!
Als je veel in los zand gaat rijden ben je misschien beter met een comp S dan met een XLS. Misschien beter een Albert of Jimmy ipv een Skinny Jimmy.
De Excavader van Ritchey doet het trouwens ook helemaal niet slecht in los zand.
Als je veel in los zand gaat rijden ben je misschien beter met een comp S dan met een XLS. Misschien beter een Albert of Jimmy ipv een Skinny Jimmy.
De Excavader van Ritchey doet het trouwens ook helemaal niet slecht in los zand.
- bRuCe AlMiGhTy
- Mountainbiker
Post by bRuCe AlMiGhTy »
Ik denk dat ik maar voor de Ritchey Z-Max of misschien de Skinny Jimmy ga. Iemand ongeveer een prijs voor deze laatste misschien?
Die Ritchey banden zijn toch wel wat stevig? Ik rijd nu reeds enkele jaren met een setje van Tioga, het lijken wel tractorbanden, maar wel onverwoestbaar. Nog nooit 1 lekke band hiermee!
Die Ritchey banden zijn toch wel wat stevig? Ik rijd nu reeds enkele jaren met een setje van Tioga, het lijken wel tractorbanden, maar wel onverwoestbaar. Nog nooit 1 lekke band hiermee!
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Een comp S is niks in het zandnothing 's impossible wrote:Maar je weet toch ook waar je meestal zal rijden!!!
XLS (non UST) kost bij Van Eyck 23euro 't stuk. Kwestie van je keuze een beetje moeilijker te maken.bRuCe AlMiGhTy wrote:Ik twijfel nog een beetje tussen die Michelin XLS en de Ritchey Z-Max (de laatste kost wel maar de helft). Dus rekening gehouden met de prijs voel ik precies meer voor de Ritchey Z-Max...