Roc d'Azur 2010 : 7 tot 10 oktober

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
jochemr
Mountainbiker

Post by jochemr »

Weet iemand als er een tijdelijke camping van de organisatie zelf aanwezig is? Of moeten we ons plaatsten op de vaste campings in de buurt?
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

nog te koop :

Roc Dames
Roc Masters

wouter.degrave@belgacom.net
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Lig met zware griep te bed,heb een doktersbriefje als bewijs.Misschien kun je eventueel zo men plaats innemen als geldig bewijs.Indien het niet lukt kan je altijd vragen of het mogelijk is om een deel te recuperen.

Ben ingeschreven in marathon nr 5755 en Roc .1374.

Je moet het briefje wel zelf komen halen,indien geen antwoord voor deze avond stuur ik het morgen op.

Ik denk dat op deze wijze de organisator wel van goed wil zal zijn.Maar ik wil niet dat er op mijn naam gereden wordt voor de gevolgen bij ongeluk.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

jochemr wrote:Weet iemand als er een tijdelijke camping van de organisatie zelf aanwezig is? Of moeten we ons plaatsten op de vaste campings in de buurt?
Er is geen tijdelijke camping. Er is een grote camping (ik dacht genaamd "Le Fréjus") die tussen de start en het parcours ligt, een 3-tal km van Fréjus dus, vlak aan de zee en een rivier. Ideaal gelegen om naar het parcours te rijden of naar Fréjus zelf. Verleden jaar had ik besteld, maar dat hoefde niet. Er is plek over.
Je moet onmiddellijk betalen voor de ganse periode, omdat ze zondagsavond de grote uitstroom niet zouden aankunnen.
Je kan een WIFI abonnement nemen voor meerdere dagen.
Goede douches. De camping heeft een kleine supermarkt, maar die is 3kwart leeg omdat ze uitverkoop doen (binnenkort sluiting voor de winter). Er is wel alle dagen vers brood. Voor inkopen moet je naar Fréjus zelf. Er is een heel grote supermarkt vlak voor de start.
Vooraan staan heeft het nadeel dat je tegen de nationale baan aanstaat (veel verkeer). Achteraan is in wezen beter.
Er is maar één maar : er zitten daar nu veel muggen, een soort mosquito, die door je T-shirt heen stekken ... dus 's avonds rond 19u is het al schemerig en zijn ze daar ... weinig tegen te doen ... of je zou een camping moeten zoeken die wat hoger gelegen is, verder af van de rivier. Maar de meeste campings zijn daar nu al dicht.
DOXX
Mountainbiker

Post by DOXX »

fietske zit in de doos, koffer staat zo goed als klaar

ready for take off tomorrow @ 6 pm
Wollie
Mountainbiker

Post by Wollie »

wij hadden een camping gereserveerd "Les Acacias" en hebben die moeten afzeggen. We hadden er een plaast van 01/10 tot en met 10/10.
De reservatie was in januari reeds gebeurd.
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Herder Alex² wrote:
jochemr wrote:Weet iemand als er een tijdelijke camping van de organisatie zelf aanwezig is? Of moeten we ons plaatsten op de vaste campings in de buurt?
Er is geen tijdelijke camping. Er is een grote camping (ik dacht genaamd "Le Fréjus") die tussen de start en het parcours ligt, een 3-tal km van Fréjus dus, vlak aan de zee en een rivier. Ideaal gelegen om naar het parcours te rijden of naar Fréjus zelf. Verleden jaar had ik besteld, maar dat hoefde niet. Er is plek over.
Je moet onmiddellijk betalen voor de ganse periode, omdat ze zondagsavond de grote uitstroom niet zouden aankunnen.
Goede douches. De camping heeft een kleine supermarkt, maar die is 3kwart leeg omdat ze uitverkoop doen (binnenkort sluiting voor de winter). Er is wel alle dagen vers brood. Voor inkopen moet je naar Fréjus zelf. Er is een heel grote supermarkt vlak voor de start.
Vooraan staan heeft het nadeel dat je tegen de nationale baan aanstaat (veel verkeer). Achteraan is in wezen beter.
Er is maar één maar : er zitten daar nu veel muggen, een soort mosquito, die door je T-shirt heen stekken ... dus 's avonds rond 19u is het al schemerig en zijn ze daar ... weinig tegen te doen ... of je zou een camping moeten zoeken die wat hoger gelegen is, verder af van de rivier. Maar de meeste campings zijn daar nu al dicht.
Als de bedoelde camping gelegen is tussen Fréjus en St Aygulf kort aan de zee, dan zal deze gesloten zijn. In juni is er een serieus onweer geweest waardoor al die campings overstroomd werden.

geef in google het volgende eens in. "frejus inondation 2010"

Een collega is afgelopen maand in Fréjus geweest en zei dat daar op de campings nog niet veel opgeruimd was. Je zal dus wat verder af iets moeten zoeken.

Veel plezier en succes al daar.
Den deze is er deze keer niet bij.

Groetjes,

Joeke
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Waar blijven de mooie foto's?Had zo een voorgevoel dat ik niet moest gaan en inderdaad heel de week ziek te bed.
Last edited by roger on Tue 12 Oct 2010 11:46, edited 1 time in total.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

roger wrote:Waar blijven de mooie foto's?had zo een voorgevoel dat ik moest gaan en inderdaad heel de week ziek te bed.
geen foto's van de Roc zelf, maar de herinnering gaat wel blijven.

Dit blijft toch wel een ongelooflijk machtig parkoers, zeer technisch zowel bergop als bergaf. Prachtige vergezichten met zicht op de Middellandse Zee. Geweldige streek met een schitterend klimaat.

Groots evenement en perfecte organisatie.

Ondanks de toch weer beginnende maagkrampen een goede Roc gereden in 5u30. Dik tevreden en heel hard van genoten.
http://connect.garmin.com/activity/52554294

Eerste 2 dagen zaten we nog in Saint-Ferréol-Trente-Pas en dat is daar ook wel een mtb-deluxe paradijs. Enkele sublieme stukken gedaan met kilometerslange singletracks. Wel ruig en zwaar werk.
dag 1 : 60km en bijna 2000hm : http://connect.garmin.com/activity/52579206
dag 2 : 31km en toch meer als 1200hm : http://connect.garmin.com/activity/52579346

Dan de dag na de Roc nog een ritje gereden van zo'n 81km en dikke 1400hm : http://connect.garmin.com/activity/52579494

Foto's : http://picasaweb.google.be/wimhermans/RocDAzur2010#

8)
jochemr
Mountainbiker

Post by jochemr »

Bedankt voor de tip. Ik heb de camping daar gevonden, het was 'Le Pont D'argens'. Er waren zoals gezegd wel nog wat sporen van de overstroming maar hij was open. Maar idd ideaal gelegen en van de muggen, op enkele beten na, niet echt last gehad.
Post Reply