Zo 10/10/2010 Erpe-Mere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
B.ART
Mountainbiker

Post by B.ART »

super tt !! zoals ik al zei,
dit was genieten , veel veel volk en toch geen probleem op dit traject , ben 1 x ferm overkop geweest een krak in de schouder , maar heb nog kunnen verder rijden , dus niet veel ergs , zo heb ik ze graag , droog :oops:
zeer goeie organisatie , bervoorrading goed , zelfs 2 keer , bepijling zeer goed ,toffe single tracks
deze mogen nog veel tt's inrichten
grtttttzzzzzzzz =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Voila, we zijn ook weer thuis van de 55km. De benen wilden vandaag niet mee, het was afzien. Net zoals vorig jaar was het daags voor deze TT een bierproefavond in Zottegem. De combinatie blijft zwaar :drunk:

TT was in orde, mooi parcours. Van de bagger van vorige week was totaal geen sprake meer, alles mooi opdroogd op een uitzondering na. Bevoorrading en uitpijling in orde!
Allé vooruit
Mountainbiker

Post by Allé vooruit »

Dikke proficiat aan de organisatoren. De parcoursbouwers kennen de streek blijkbaar heel goed.
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Knap offroad parcours, droge ondergrond & de zon !!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Gekozen voor de 42km, maar uiteindelijk minder gedaan door een zware verkoudheid (buiten adem bij elk minihellinkje en regelmatig mijn longen er zo'n beetje uitgehoest). Maar dat maakte de tocht er niet minder mooi op natuurlijk! Bij de eerste splitsing 42km gekozen, bij de volgende 26km en dan op de top van de Gotegem toch maar wijselijk naar huis gereden, zodat ik in totaal (met het oprijden naar Erpe-Mere inbegrepen) toch ook 42km had.

Mooie paadjes, hoog offroadgehalte, vlotte inschrijving, gratis fietsparking... allemaal dik in orde! Enkel de bevoorrading was bij ons bijna op, met nog een paar stukjes appelsien en nog een vijftal carré-confituurkes. Hopelijk was er nog reserve, want het was toen 11u20 en er kon ingeschreven worden tot 10u30... Behalve dat geen enkele opmerking, tocht was de moeite en waarschijnlijk dus tot volgend jaar!

Ow ja, doet er niet echt toe, maar is er geen mogelijkheid om van het cycloparcours nog iets meer te gebruiken? Evt. met een splitsing makkelijk-moeilijk? Vb. waar we na dat eerste knikje bovenkwamen reden we op de looppiste langs de sporthal naar de vijver. Kan daar niet het quasi evenwijdig lopend stukje gepakt worden, dat toch iets technischer is? Ook dan bovenop in de "kom" hebben we de makkelijke afdaling gedaan (die in de cyclocross opgereden is) ipv de steilere er juist voor. Kan daar geen keuze gemaakt worden makkelijk-moeilijk? Beneden komt toch alles weer samen... Mij maakt het op zich niet uit, ik gebruik dat parcours zelf om op techniek te trainen en ken het daar dus wel, maar voor wie van verder komt, is het misschien wel leuk om er nog wat meer uit te halen.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

hehe. haaike mag volgend jaar dat stukje uitpijlen dan :bounce:
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

el stevo wrote:hehe. haaike mag volgend jaar dat stukje uitpijlen dan :bounce:
Jama, wa zeggen ze ook alweer "ge geeft ne vinger en ze pakken een hand" :wink: :P
Mij geen probleem om daar wat tips te geven, maar gezien het parcours dat de organisatie samengesteld heeft, denk ik dat ze véél beter dan mij weten hoe een goed parcours te maken en het beste uit de streek te halen!
En ja, misschien mochten ze er ook wel niet meer van gebruiken dan wat ze vandaag gedaan hebben (wat al meer is dan veel van de tochten die hier passeren...).

Hier nog een paar fotootjes van onderweg, niets speciaals, maar wie zichzelf herkent en de foto wilt, moet maar een pb'tje sturen.
Image Image

Image Image
stinji
Mountainbiker

Post by stinji »

dit was inderdaad een zeer leuke tocht
native instinct
Mountainbiker

Post by native instinct »

Haaike heeft wel gelijk.
Ik gebruik dit parcours ook om mijn techniek bij te schaven en er is inderdaad veel meer uit Steenberg te halen #-o
En er kan altijd zoals aangehaald door haaike een mogelijkheid ingelast worden makkelijk of moeilijk.
Verder goed geamuseerd.
Ben just nieuwsgierig of de mensen uit de West Vloanders zich goeg geamuseerd hebben ?
J.E.
Mountainbiker

Post by J.E. »

native instinct wrote:
Haaike heeft wel gelijk.
Ik gebruik dit parcours ook om mijn techniek bij te schaven en er is inderdaad veel meer uit Steenberg te halen #-o
En er kan altijd zoals aangehaald door haaike een mogelijkheid ingelast worden makkelijk of moeilijk.
Verder goed geamuseerd.
Ben just nieuwsgierig of de mensen uit de West Vloanders zich goeg geamuseerd hebben ?
Als ge die baantjes eens wilt tonen, kom 'k eens af! Image
Post Reply