Za 09/10/2010 Helchteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
Post by radicalbiker »
Hier ook komen bollen en samen met de zoon de 40 gedaan en goe geamuseerd. De bepijling, tja da blijft een teer punt van discussie. Zelf ben ik 2 maal mis gereden maar over het algemeen was het niet slecht gepijld. Het probleem is inderdaad de kleuren combinatie van de pijlen. Men is echter verplicht deze pijlen te gebruiken, deze worden door de provincie ter beschikking gesteld. Andere pijlen gebruiken mag maar ze moeten met elastieken bevestigd worden. Aangezien de meeste clubs dus slechts één tocht organiseren per jaar, zullen die zelf geen kosten doen om pijlen aan te kopen, en terecht. Oogjes openhouden en de snelheid wa minderen doet wonderen. 
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Zeer leuke tocht, enkele stukjes waar ik nog nooit geweest was. Bepijling was echter een ramp. Pijltjes op eigen paaltjes plaatsen ipv enkel de aanwezige mogelijkheden (bomen, weidepalen ed) zou al heel wat misverstanden voorkomen hebben. Soms was je al een afslag voorbij vooraleer je zag dat er pas verderop in de afslag een pijl stond. Tot 4x toe verkeerd gereden. Betere afpijling met stip op 1 voor volgend jaar.
2 bevoorradingen waren super, goed geamuseerd, bedankt !
2 bevoorradingen waren super, goed geamuseerd, bedankt !
Zeer knappe tocht 
Met een reeds gekende minpunt : de bepijling. Een eenvoudige tip die het al een stuk beter zou maken : hang de pijlen op fiets-ooghoogte en niet op wandel-ooghoogte. Is een opmerking die eigenlijk voor alle tochten geldt : meestal hangen pijlen bijna 2 meter hoog in de bomen, daar kijk je niet als je met de fiets rijdt, zeker niet op kronkelende single-tracks.
Met een reeds gekende minpunt : de bepijling. Een eenvoudige tip die het al een stuk beter zou maken : hang de pijlen op fiets-ooghoogte en niet op wandel-ooghoogte. Is een opmerking die eigenlijk voor alle tochten geldt : meestal hangen pijlen bijna 2 meter hoog in de bomen, daar kijk je niet als je met de fiets rijdt, zeker niet op kronkelende single-tracks.
Yep,dat gat langs de linkse kant in het begin van de singletrack is ervan.Ghost-biker wrote:het begon reeds enkele weken te kriebelen, de racefiets te ruilen voor de mtb, maar door de regen wijzelijk gewacht tot vandaag. Geen minuut spijt van gehad. Prima tochtje met hoog off-road gehalte. afwisselend brede dreven, singletracks en enkele leuke "zandbakken" op de hei. Voeg hierbij 2 bevoorradingen bij voor amper 40km, prachtig bike-weer en fiets ophanghaken aan de afspuitpost en ik ben supertevreden huiswaarts gekeerd.![]()
![]()
.....betreffende de pijltjes, geen last van gehad (het snot zal bij velen in de ogen gehangen hebben)
Wel nog een vraagje, kan het zijn dat we langs het parcour van de veldrit van zonhoven gereden hebben (aan die mooie singletrack tegen een heuvelrug)?
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Post by madskatingcow »
Vergeet niet dat niet iedereen de omloop van buiten kent he. En als iedereen klaagt, zal het wel zo zijn he.erik2 wrote:Wat een gekanker over die pijlkes, kijk eens een beetje uit. Je weet toch welke pijlen je moet zoeken. Prachtige tocht, niks op te merken, komen hier al jaren, is altijd genieten en nergens verkeerd gereden en een gemiddelde van 24.9, toch nie slecht éh. Tot de volgende
24.9km/h ? Dat kon toch sneller he
Video en GPS track van de MTB tocht
De GPS track is online op:
http://mobisatnav.com
de video's komen daar morgen ook op en op Youtube
http://www.youtube.com/RBaartscheer
Heb genoten van het prachtige weer werd me zelfs te warm op het einde (Sven Nys gevoel).
Mijn GPS zei 268hm en ik zag op het forum dat anderen dat ook hadden wist niet dat dat kon in deze buurt op 40Km vond het ook een erg afwissellend parcours.
Ben wel erg vaak fout gereden, op een zeker moment werd het zelfs grappig en moest ik even aan een speurtocht denken. Ik weet niet of het aan de bepijling lag want de pijlen stonden er echt allemaal. Zag ze vaak te laat of gewoon helemaal niet.
http://mobisatnav.com
de video's komen daar morgen ook op en op Youtube
http://www.youtube.com/RBaartscheer
Heb genoten van het prachtige weer werd me zelfs te warm op het einde (Sven Nys gevoel).
Mijn GPS zei 268hm en ik zag op het forum dat anderen dat ook hadden wist niet dat dat kon in deze buurt op 40Km vond het ook een erg afwissellend parcours.
Ben wel erg vaak fout gereden, op een zeker moment werd het zelfs grappig en moest ik even aan een speurtocht denken. Ik weet niet of het aan de bepijling lag want de pijlen stonden er echt allemaal. Zag ze vaak te laat of gewoon helemaal niet.