Idd de afpijling heeft voor menig frustratie gezorgd.
Volgens mij hingen er wel pijlen genoeg, maar de kleurcombinatie op een zonnige herfstdag zat ni goed. Da geel en wit was echt ni te zien en het duurde soms lang eer je zag waar het kleine rode pijltje heen wees.
Ben ook dikwijls te ver gereden. Je moest je meer concentreren op de pijlen dan genieten van de rit.
Voor de rest lag het best snel met aardig wat singletrack.
Za 09/10/2010 Helchteren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Volmondig akkoord, de kleur van de pijlen is de oorzaak van veel ellende, niet alleen hier maar met veel FP ritten. Ook ik had problemen. In dat verband een anecdote. Ik reed verkeerd en keerde terug. Een afpijler was op die plaats bezig met verbeteringen. De brave man had al ik schat 10 pijlen gehangen op de juiste plaatsen, maar toch bleven veel verkeerd rijden, terwijl we daar stonden. Hij zag al op tegen de negatieve commentaren op de diverse fora en trok zich de weinige haren uit het hoofd.Rec wrote:Idd de afpijling heeft voor menig frustratie gezorgd.
Volgens mij hingen er wel pijlen genoeg, maar de kleurcombinatie op een zonnige herfstdag zat ni goed. Da geel en wit was echt ni te zien en het duurde soms lang eer je zag waar het kleine rode pijltje heen wees.
Ben ook dikwijls te ver gereden. Je moest je meer concentreren op de pijlen dan genieten van de rit.
Voor de rest lag het best snel met aardig wat singletrack.
Ik maak me sterk dat als je de pijlen vervangt door de geel-zwarte van de VWB, er weinig klachten zullen komen. Ik zou zelfs durven zeggen zelfs met de helft van de pijlen, die er nu hangen.
Btw, ik reed 100m verder verkeerd en ja, de pijlen hingen correct.
Conclusie: ik kan getuigen dat de afpijlers hun best gedaan hebben , een beetje begrip hiervoor. En voor de organisatie: trek het je niet aan, het was een mooie rit.
Grtz.
-
Fiets-Am@teurke
- Mountainbiker
Post by Fiets-Am@teurke »
Ben al blij dat ik niet de enige ben die "last" had van de afpijling, maar voor de rest heb ik een mooie zaterdagrit kunnen rijden in mijn eigen achtertuin. Ben met de fiets gaan inschijven dus 20km extra op de teller wat ook leuk is. Volgend jaar, (met hetzelfde weer) ben ik er terug bij.
- jinba ittai
- Mountainbiker
Post by jinba ittai »
Vandaag ook naar hier afgezakt.
In de voormiddag nog getwijfeld tussen op de weg gaan fietsen of een TT'ke doen.
Maar met zo'n weer moesten de boswegskes in de buurt van Limburg er toch perfect bijliggen...
Dus om half één naar Helchteren, en om half 2 zat ik op de fiets.
Was een zalig toerke, ondergrond lag supergoe. Dubbele bevoorrading op de 30 en 40 lussen.
En de bepijling, was soms wel goed uitkijken ja. Maar als ge laat vertrekt zoals ik dan kan je meestal wel de sporen volgen
Echt genoten van deze 'zomerse' toertocht.
In de voormiddag nog getwijfeld tussen op de weg gaan fietsen of een TT'ke doen.
Maar met zo'n weer moesten de boswegskes in de buurt van Limburg er toch perfect bijliggen...
Dus om half één naar Helchteren, en om half 2 zat ik op de fiets.
Was een zalig toerke, ondergrond lag supergoe. Dubbele bevoorrading op de 30 en 40 lussen.
En de bepijling, was soms wel goed uitkijken ja. Maar als ge laat vertrekt zoals ik dan kan je meestal wel de sporen volgen
Echt genoten van deze 'zomerse' toertocht.
-
Twido
- Mountainbiker
- Location: thompson razer 2007, magura 33, rockshox reba race,xt groep,xtr wielen.
Zeer mooie tour blijft dit en vandaag met het zonnetje lag hij er perfect bij.
Echt genieten dus.
De bevoorrading die je al na 10 km hebt en nog eens passeert op 32 km (in geval van de 42 km) is ook mooi meegenomen.
ik heb zo een 268 hoogte meters genoteerd. Voor mij voldoende zeker met het gedeelte van de duinen dat aardig in de benen kruipt.
De hier en daar wat karige bewegwijzering nemen we er dan ook met plezier bij.
Echt genieten dus.
De bevoorrading die je al na 10 km hebt en nog eens passeert op 32 km (in geval van de 42 km) is ook mooi meegenomen.
ik heb zo een 268 hoogte meters genoteerd. Voor mij voldoende zeker met het gedeelte van de duinen dat aardig in de benen kruipt.
De hier en daar wat karige bewegwijzering nemen we er dan ook met plezier bij.
- sTTevie
- Mountainbiker
om 14:30 nog vlug vlug ingeschreven & de mannen van Helchteren hebben 'n ferm toerke in elkaar gestoken ...
de bevoorrading was wel al ribedebie toen wij passeerden, maar dat hebben ze achteraf dik in orde gemaakt met ne gratis tournee & ne sandwich
wij hebben geen problemen gehad met de pijlkes, alles perfect, parcours was op maat gemaakt voor de single speed
de bevoorrading was wel al ribedebie toen wij passeerden, maar dat hebben ze achteraf dik in orde gemaakt met ne gratis tournee & ne sandwich
wij hebben geen problemen gehad met de pijlkes, alles perfect, parcours was op maat gemaakt voor de single speed
- Ghost-biker
- Mountainbiker
- Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team
Post by Ghost-biker »
het begon reeds enkele weken te kriebelen, de racefiets te ruilen voor de mtb, maar door de regen wijzelijk gewacht tot vandaag. Geen minuut spijt van gehad. Prima tochtje met hoog off-road gehalte. afwisselend brede dreven, singletracks en enkele leuke "zandbakken" op de hei. Voeg hierbij 2 bevoorradingen bij voor amper 40km, prachtig bike-weer en fiets ophanghaken aan de afspuitpost en ik ben supertevreden huiswaarts gekeerd.
.....betreffende de pijltjes, geen last van gehad (het snot zal bij velen in de ogen gehangen hebben
)
Wel nog een vraagje, kan het zijn dat we langs het parcour van de veldrit van zonhoven gereden hebben (aan die mooie singletrack tegen een heuvelrug)?
.....betreffende de pijltjes, geen last van gehad (het snot zal bij velen in de ogen gehangen hebben
Wel nog een vraagje, kan het zijn dat we langs het parcour van de veldrit van zonhoven gereden hebben (aan die mooie singletrack tegen een heuvelrug)?