in wijnegem staat wel ergens ne roltrapviper wrote:Wat een vraag, beide natuurlijk. Ken jij misschien een gebouw waar ik een ganse dag kan blijven trappen bestijgenJack77 wrote:Naar beneden of naar boven?
welke sport vergt de beste atleet
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Kijk hier eens. Pas sinds de huidige spelen weet ikook van het bestaan van dit allegaartje. Daar het voor mij ook nieuw is heb ik er maar heptalon ipv pentathlon van gemaakttafelpoot wrote:ja he XC kan ook wel in die top horen, maar wat is in hemelsnaam Moderne heptalon??? volgens mij is die sprint op de baan ook wel enorm vermoeiend en moet je ook wel explosief kunnen zijn, natuurlijk zal dit niet zo de mentale inspanning en warmte van een f1 rijder vergen...
http://www.athens2004.com/en/ModernPent ... t/redirect
Zoek efkes het verband tussen schermen, zwemmen, schieten, paardrijden en lopen
- tafelpoot
- Mountainbiker
trips van 24+u dat is toch niet meer gezond (en vooral veilig)??Epic wrote:Ik raad iedereen eens aan om speleologie te beoefenen, stel je dan de grotklassiekers maar eens voor (trips van 24+ uur zijn dan geen uitzondering meer)!
hoe houden ze zich wakker/warm/...?
Om het iets minder extreem te zien: Klimmen: Kracht (zeker) techniek (zeker) inzicht (zeker) en hier worden ook alle spieren uit je lichaam gebruik hoor
- Epic
- Mountainbiker
Warm blijven is vaak een kwestie van doorbijten en uitrusting. Vergeet niet dat er vaak lange verplichte pauzes zijn bij touwpassages, het duurt een hele tijd om een touw af te dalen of te beklimmen, dus moet er gewacht worden - daar profiteer je best om wat te 'rusten'. Het is daar overigens niet altijd muisstil hoor, soms is het bijna oorverdovend (waterval).tafelpoot wrote:trips van 24+u dat is toch niet meer gezond (en vooral veilig)?? hoe houden ze zich wakker/warm/...?
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Speleologie is veel meer technisch dan fysiek belastend, het gaat hem ook meer om het exploratieve hoewel een zekere basisconditie vereist is.
De temperatuur van 9°C valt best wel mee, ook de luchtvochtigheid zit wel snor.
De langere verkenningen (kan soms weken duren) gebeuren steeds heel op het gemakje om problemen te voorkomen.
Sportklimmen vereist vooral kracht lenigheid en techniek maar relatief weinig conditie. Ipv algemene vermoeidheid is het probleem vooral lokale spiervermoeidheid.
De hartslag blijft bij goede klimmers laag, de geleverde inspanning ook.
Om dit te bereiken moeten ze andere sporten (meestal lopen) beoefenen.
Enkel op grootte hoogte is een sterke conditie nodig.
De temperatuur van 9°C valt best wel mee, ook de luchtvochtigheid zit wel snor.
De langere verkenningen (kan soms weken duren) gebeuren steeds heel op het gemakje om problemen te voorkomen.
Sportklimmen vereist vooral kracht lenigheid en techniek maar relatief weinig conditie. Ipv algemene vermoeidheid is het probleem vooral lokale spiervermoeidheid.
De hartslag blijft bij goede klimmers laag, de geleverde inspanning ook.
Om dit te bereiken moeten ze andere sporten (meestal lopen) beoefenen.
Enkel op grootte hoogte is een sterke conditie nodig.
elke sport op topniveau die langer dan 25 seconden duurt lijkt mij tot het uiterste gaan. onder de 25 sec minder...
ik haal dit vooral uit atletiek ervaring, 100 en 200 m sprint geeft ge alles ma kunt gewoon nie heel diep gaan (vermmoeidheid komt pas na de aankomst). 400m is al direct een ander verhaal, daar kunt ge al sterven na de eerste 25 sec.
ik haal dit vooral uit atletiek ervaring, 100 en 200 m sprint geeft ge alles ma kunt gewoon nie heel diep gaan (vermmoeidheid komt pas na de aankomst). 400m is al direct een ander verhaal, daar kunt ge al sterven na de eerste 25 sec.