Niner EMD Update's P1

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
prideandglory1891
Mountainbiker

Niner EMD Update's P1

Post by prideandglory1891 »

07/07/2011

Image

Image

Image

Image

Image

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Frame: Niner EMD maat L
Vork: Niner Carbon of Lefty speed carbon 110sl 2 opi Solo Air/project 321
Headset: Chris King
Stuur: Ritchey wcs 10D
Stuurpen: Thomson
Remmen: Hope tech X2
Shifters: XO gripshift<--->XTR
Vderrie: SLX dubbel
Aderrie: Sram X9<--->XTR medium cage
Handvatten: ESI grips
Kabels: Jagwire<--->Gore ride on
Zadelpen: Thomson
Zadelpenklem: kcnc
K7: Slx 11-34<--->SRAM XO/FRM 36t
Ketting: Kmc<--->XTR
Crank: SLX 22-32 T.A. specialités<--->Middleburn 22-32
Pedalen: XT<--->XTR
Zadel: Prologo
Wielen: ztr 355, hope pro 2, sapim of ztr crest, cannondale si
Banden: RR 2.25 +notubes/ Kenda slant six 2.20/Rocket Ron 2.25
Last edited by prideandglory1891 on Thu 07 Jul 2011 15:09, edited 8 times in total.
Kameel^
Mountainbiker

Post by Kameel^ »

lap, weer ne Niner dacht ik, maar deze is wel ne hele mooie!
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Exclusief, sober en mooi afgemonteerd =D>
Enkel dien tjoep (lees = stuurbuisspacers bovenop je stuurpen :wink:) vind ik wat opzichtig en zelfs gevaarlijk #-o

Weet natuurlijk niet hoeveel jij weegt en wat jij allemaal uitspookt met uw bike maarre...vrees dat je lang ga mogen wachten voordat je je een Tune zadelpen ga kunnen steken, ga me niet horen verkondigen dat KCNC zo bombproof is als een zadelpen van Thomson of Syntace, maar t'is alvast geen brol :wink:
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

knap!

(en idd weeral ne niner)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Knap opgebouwd!!!! Op dien chainstayprotector (oude binnenbaand?) nix aan te merken....

Bewijs is maar weer eens geleverd da ge zo ne Niner een heel Perrosoonlijke toets kunt geven waardoor ge altijd een uniek stuk hebt, ook zou het forum er vol van staan....(is maar nen indruk, geloof me, als ge gaat fietsen, dan zal het nog wel 20 jaar duren eer ge ne 2de niner tegenkomt)
KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

Welke banden legt ge in de winter of voor drassige ondergrond? Of blijf je met die RaRa rijden?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hoeveel weegt zo'n EMD meer dan een Air9 frame?
Of zitten er andere, meer voorname verschillen tussen die frames?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Kleine 100 gram.
De butting van de scandium kan veel korter gehouden worden en dat geeft een klein gewichtsvoordeel...

Verschil zou 'em vooral in de betere schokdemping ivg met de scandium zitten, maar ik kan niet zeggen dat ik dat verschil voel, met een stalen bv wél.....

En de kleuren.... :lol:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

KRZA wrote:Welke banden legt ge in de winter of voor drassige ondergrond? Of blijf je met die RaRa rijden?
Euuuhhh, kweet 't niet.
Ben juist thuis van een testrit op vlak parcours, ondergrond varierend van asfalt tot bosgrond met wortels.
Het lag op sommige plaatsen vettig en ik reed er met de vingers in de neus door, niks slippen achterband. Ook op de trappers lopen op vettige stukken bezorgden me geen tractieproblemen. Je merkt echt wel dat je op een fiets zit met een goeie geometrie, niks de neiging tot steigeren...
Vaste vork stuurt messcherp en je kan dat ding gewoon in de bochten gooien. De grip in de bochten is fenomenaal. De demping van de schokken achteraan is ook super. Beide banden op 1.6 bar
Dus ik ben niet van plan vlug de banden er af te gooien. Echte blubberritten laat ik aan me voorbijgaan. Heb daarvoor een onding met grote wielen en een krom stuur voor als 't te vettig ligt in 't bos.

Verder kan ik er nog niks zinnigs over vertellen, buiten dat als ik de ideale postitie heb gevonden een andere stuurpen steek (deze is niet van mij) en de totempaal op maat zal zetten.
Chainstayprotector is binnenband van m'n koersvlo :wink:
Last edited by prideandglory1891 on Sun 10 Oct 2010 15:34, edited 1 time in total.
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

nice bike!

in grote lijnen zo wat zelfde als de mijne maar dan toch ook weer helemaal niet.

ik had ook liever een EMD frame gehad maar walter had enkel nog een air frame in large staan.

zal als ik na het werk nog tijd heb eens wat pics maken en posten :-D
Post Reply